PatSharpX Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tja, vet nå ikke helt om 10 kvadrat er nok for to 8" basselement heller jeg da.Men de har jo stativ\bokhyllehøyttalere som de fleste andre, og de er nok litt mer passelige. Så kan han kjøpe en sub etterhvert om han skulle ønske det eller flytte anlegget til et større rom. Det støttes, stativhøyttalere er undervurdert! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hm, tror nok 10 kvadrat blir ganske bra for de. Har de på et rom på ca 5 kvadrat og her er det ganske god dypbass, så de klarer seg nok med et mindre rom. Tenker mellom 10 og 20 kvadrat er bra, over 20 kvadrat så blir det litt tynt i bassområdet igjen. (kjøper du CV så liker du jo bass) Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Håper du mente 15 kvm rom, ikke 5 kvm Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 kjøper du CV så liker du jo bass Ville heller sagt at kjøper du CV er bass det eneste på kriterielisten. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg syns at cv sine nye høytalere spiller veldig bra til prisen, men la oss ikke lage en diskusjon om det her og. Jeg har selv cerwin Vega VE-15F og vis du ikke er ute etter de detaljerte lydene i klassisk musikk så tror jeg dette holder. Det holder for alle som ikke er audiofile mener nå jeg. Og jeg har hørt CLS-serien og de spiller nydelig syntes nå jeg, med en mye bedre mellomtone en det VE-serien har og med en helt annen type diskant. Det er mine neste høytalere bare så det er sagt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Håper du mente 15 kvm rom, ikke 5 kvm Mente nok 5 kvadrat du. De funker nå fint her, er litt "vanskelig" med de dypeste frekvensene på grunn av rommet, men tror det hadde hjulpet med liutt mer effekt. Har testa de i stua da, som er ganke mye større enn mitt rom, og der gikk de ganske så dypt. Og til dere som hakker så fælt på CV, SÅ fæl lyd er det ikke, er ikke masse skrikete diskant og rumlete bass som så mange påstår. Med rette forsterkeren og litt finjusteringer her og der, så spiller det behagelig. Lenke til kommentar
nets Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 litt finjusteringer her og der, så spiller det behagelig. Hva legger du i det? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 litt finjusteringer her og der, så spiller det behagelig. Hva legger du i det? Kalibrering. Lenke til kommentar
nets Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Når jeg tenker meg litt etter så mener dere vel plasering av høytalere osv tenker jeg. Selv om jeg ikke har så mye peil på lyd / hi-fi. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Mente plassering, equalizer, bass og diskant innstillinger, kabler osv. Hvis du bare setter det opp skikkelig, så kan det spille ganske pent, faktisk. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Har nå endelig får litt penger og har kjøpt en NAD C325BEE forsterker for 1775 og leter nå etter noen høytalere. Jeg har jo fåt anbefalt B&W varmt, og har en jeg kan kjøpe noen brukte Bowers Wilkins 602 s2, og han skal ha 2000 for dem. Jeg syns det var en greit pris, hva sier dere ? Hvis ikke så tenkte jeg kansje på å kjøpe noen Dynavoice S-4, ettersom de er i samme familie som de allerede legendariske F-6 høytalerne. Ikke glem at jeg skal ha mest bang for buck! Så hvis jeg får mest for pengene hvis jeg kjøper S-4 høytalerne så går jeg nok for dem (med mindre noen har noen veldig gode agrumenter for at jeg skal gå for et annet høytalerpar). Dynavoice S-4 Skal se om det er noe penger igjen til en subwoffer når alt av kabler osv. er kjøpt inn. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Nå er det en stund siden jeg var innom denne tråden men du ønsker jo "bang for buck"? Greit nok at B&W er et flott merke men stativhøyttalere generelt gir ikke helt bassopplevelsen mange ønsker. Men om det er ferdig bestemt at du skal ha stativ er B&W en del hakk over Dynavoice så valget mellom de to er helt klart. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg skal jo ha en sub for å få den bassen jeg ønsker da Men så dere mener da at B&W er verdt pengene, mye mer enn Dynavoice ? Jeg har et budsjett på mellom 5-10k så. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Vel, jeg har DM602 S3, og synes de er verd de 3500 kronene jeg betalte for dem Driver dem veldig greit på min C320BEE, så 325, med mer headroom, skal spille bra gjennom dem. Syntes en stund det var lite bass i høyttalerene, men etter to uker uten anlegget, for så å sette seg ned forran høyttalerene igjen trekker jeg det tilbake Man blir fort godt vandt. Med en subwoofer i tillegg som spiller dypbassen kommer du til å få et knallbra anlegg om du kjøper B&W DM602. Dynavoice høyttalerene har 4" mellomtone, mens B&W sine har 7" av noe som kan kalles en mellomtonebass. Så et jevnere lydbilde vil du få om du kjøper 602, samtidig som at der, vil jeg påstå, er bedre høyttalere. 2000kr paret er en god pris, selv om det kanskje skal kunne prutes en hundrelapp eller to, avhengig av litt småting. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Tror jeg går for DM602, jeg bare slenger ut noen tanker her for har jo i ugangspunktet null peiling på lyd. Kjøpte foresten C320BEE, anonsør hadde skrevet feil. Så fikk en ny pris på 1200 kr inkl frakt, vs 1900 kr som var den egentlige avtalen. Så veldig fornøyd med den dealen Endret 2. november 2007 av nts Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det er gulvstående høyttalere ikke sant? Jeg ville ikke kjøpt det om de skal stå oppå en pult. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Oioi, da har vi samme utstyret omtrent Jeg måtte betale 2700 for min C320, så du slipper billig unna. B&W DM602 S2 er en relativt stor stativhøyttaler, så den får som regel plass på et bord Den er en halvmeter høy og nesten 25cm brei, så den tar litt plass. Anbefaler deg å holde litt avstand til høyttalere, jo mer jo bedre i ditt tilfelle tror jeg. Hold hvertfall en en meter eller halvannen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ah, tenkte på B&W DM602.5S3 jeg, det er samme høyttaler bare i gulvstående modell Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Blir nok en 2m mellom dem ca. og 0.5m fra meg fysisk på skrivebordet. Men når jeg virkelig skal lytte på bra låter, så merka jeg at det var best å sette seg midt i rommet for å få et bedre lydbilde - som egentlig er ganske logisk siden suben står under bordet og at jeg sitter en halvmeter fra høytalerne Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Har du fått alt i hus? Fornøyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå