FM Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Helt enig med GnoMiz angående plassering og at det ikke akkurat favoriserer CV i et lite rom. Husk at når du hører på HiFi-klubben så vil det kunne gi store forskjeller fra å høre på ditt eget rom (størrelse, akustikk o.l.) Iom at du skal ha høyttalerne på skrivebordet ditt må du ha stativhøyttalere og du kan ikke forvente å få den helt sinnsyke bassgjengivelsen da uansett. Dog helt sikkert nok ettersom rommet er cirka 10 kvm. Rommet ditt minner forresten litt om mitt eget. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 601 vil være perfekt til det rommet du har nå, og til hybel skal de fint kklare seg uten å bli sløve, serlig siden du skal kombinere med en god subb. Dali Concept 2 skal også fungere bra, om du liker de litt bedre. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Effectiv må bare spørre om en ting, mye bass er det lik godlyd? Edit: musikken du spiller inn med har lite å si, innspilling av høyttaleren vil bare si at de vil låte bedre etter x timers spilling Edit2: Med tanke på hvordan de skal plasseres er nok CV ikke ett smart valg 9478903[/snapback] Vis du leser hva jeg skrev, så kanskje du forstår hva jeg mente. Sier ikke at bass er godlyd, men at til prisen , får man masse bass (NOE TRÅDSTARTER VILLE HA?) og samtidig en brukbar diskant og mellomtone. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Vis du leser hva jeg skrev, så kanskje du forstår hva jeg mente. Sier ikke at bass er godlyd, men at til prisen , får man masse bass (NOE TRÅDSTARTER VILLE HA?) og samtidig en brukbar diskant og mellomtone. 9480189[/snapback] Tror ikke han kommer til å få så mye bass jeg.... Det er vell max en 10 kvadratmeder stort. Og i tilleg må jeg ha høytalerne på skrivebordet ca 1 meter fra meg. Rommet er også avlangt så det er noe slikt som ca 3 meter i bredden og 4 meter i dyben (sånn helt på øyemål). Men siden de skal stå på skrivebordet blir de ca 1.5 meter i mellom høytalerne. 9478762[/snapback] Endret 12. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Store høyttalere trenger en del rom for å spille optimalt, og 10m2 er langt i fra nok til at det blir bra. CV vil altså trenge en del mer romvolum før opplevelsen blir bra, så hvorfor plage naboene når du ikke engang får full glede av det selv? Du vil kjenne bassen bedre i rommene rundt tenker jeg, enn inne i det lille rommet. Det er en grunn til at proffsystemer som for eksempel brukes i kinoer, er tilpasset rommets størrelse. Endret 12. september 2007 av Bluum Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Leste bare side 1, om XTZ 12" sub... Hvis du venter et par uker kan jeg komme med erfaring av denne, da jeg drar til sverige for å hente den. Du trenger ikke dra helt til fyndborsen.se i göteborg, men kan få den sendt til strømstad, det skal jeg. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Argh dere hører jo faen ikke ettter. Han sier selv at han vil ha bass, og vil ha et anlegg som spiller litt ifra. Han snakker ikke bare om rommet han har nå, men om rommet han får når han flytter ut. Jeg sier ikke at han SKAL kjøpe cv, men at JEG er forbanna fornøyd med de. De passer til beskrivelsen syns hannes syns nå jeg. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Leste bare side 1, om XTZ 12" sub... Hvis du venter et par uker kan jeg komme med erfaring av denne, da jeg drar til sverige for å hente den. Du trenger ikke dra helt til fyndborsen.se i göteborg, men kan få den sendt til strømstad, det skal jeg. 9481584[/snapback] Hvorfor dra til Sverige? Selges hos Surround.no. Der ligger også en omtale fra Lyd & Bilde, som var kjempebra. Bare et tips Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Argh dere hører jo faen ikke ettter. Han sier selv at han vil ha bass, og vil ha et anlegg som spiller litt ifra. Han snakker ikke bare om rommet han har nå, men om rommet han får når han flytter ut. Jeg sier ikke at han SKAL kjøpe cv, men at JEG er forbanna fornøyd med de. De passer til beskrivelsen syns hannes syns nå jeg. 9481686[/snapback] Greit, dine meninger er dine meninger; ingenting å si på det. Er lov til å komme med forslag Men fordi jeg irriterer meg litt over slike ting; i signaturen din er det en del gramatiske feil, vær så snill og rett dem Debatten om CV kan vi enten ta et annet sted, eller via PM om det skulle være så fryktelig viktig, eller hva? La oss heller fokusere på å hjelpe karen. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Bah, det i profilen er meningen. Bah bah bah Endret 12. september 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Leste bare side 1, om XTZ 12" sub... Hvis du venter et par uker kan jeg komme med erfaring av denne, da jeg drar til sverige for å hente den. Du trenger ikke dra helt til fyndborsen.se i göteborg, men kan få den sendt til strømstad, det skal jeg. 9481584[/snapback] Hvorfor dra til Sverige? Selges hos Surround.no. Der ligger også en omtale fra Lyd & Bilde, som var kjempebra. Bare et tips 9481813[/snapback] Sikkert fordi jeg sparer 1000kr på det + at jeg skal til sverige uansett for å hente et ratt til bilen. Vet at elsalg.no har det, har handlet 5 høyttalere hos de før. storfornøyd! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvorfor dra til Sverige? Selges hos Surround.no. Der ligger også en omtale fra Lyd & Bilde, som var kjempebra. Bare et tips 9481813[/snapback] Sikkert fordi jeg sparer 1000kr på det + at jeg skal til sverige uansett for å hente et ratt til bilen. Vet at elsalg.no har det, har handlet 5 høyttalere hos de før. storfornøyd! 9483368[/snapback] Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvis trådstarter vil ha MASSE bass, kjøp en bilsub og en forsterker. Da rister det bra... Selv har (hadde) jeg denne på 12 kvadrat rom. Den gjør frontene komplett i bassområdet: Subben skal nå byttes ut med XTZ 12" W99 - greia, håper det blir bra! Veldig fornøyd med proson-høyttalerene mine. Syntes lyden er bra, og de gjengir bass også. Selvfølgelig ikke i nærheten av hva en sub klarer, men overrasket meg positivt på bassen. EDIT: Men det er viktig, hvis man skal ha bass i frontene, at man har nok forsterkerkraft. De høyttalerene jeg har der er det 1x6.5" i hver, og de er ganske små. Allikavel har jeg en forsterker som kan dra MYE større høyttalere. EDIT2: Så du bodde i Horten, det gjør jeg også. Du kan jo bli med over fjorden for å hente XTZ sub hvis du vil. Jeg har gratisbiletter til sandefjord-ferja. Da sparer du 1000kr på subben. Drar vel om en ukes tid. Endret 13. september 2007 av jalejale Lenke til kommentar
nets Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg har desverre ikke penger før den 10 neste måned Men takk for tillbudet! Men mormor og morfar er så harry som de kan bli, så trokke selve turen er noe problem Endret 13. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
albions Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du får mye bra lyd for 10.000. Det er bare å glede seg Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Blir nok utsatt en liten stund til siden hovedkortet tok kvelden. Så tar å gir PC-en en god oppgradering på kabinett osv. Men neste måned, da skal det kjøpes anlegg Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Store høyttalere trenger en del rom for å spille optimalt, og 10m2 er langt i fra nok til at det blir bra. CV vil altså trenge en del mer romvolum før opplevelsen blir bra, så hvorfor plage naboene når du ikke engang får full glede av det selv?Du vil kjenne bassen bedre i rommene rundt tenker jeg, enn inne i det lille rommet. Det er en grunn til at proffsystemer som for eksempel brukes i kinoer, er tilpasset rommets størrelse. Nå lager CV mindre gulvhøyttalere som krever mindre plass også da. Av personlig erfaring, så tror jeg VE-8 hadde spilt svært bra i et rom på den størrelsen. Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 TAR OGSÅ HØYTALERNE MED PÅ LAN FOR Å NEVNE DET DA, SÅ VIL NOK FÅ UTNYTTA CV DER VERTFALL . (CAPS LOCKEN HAR HENGT SEG PÅ LAPTOPEN >.<). Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Tja, vet nå ikke helt om 10 kvadrat er nok for to 8" basselement heller jeg da. Men de har jo stativ\bokhyllehøyttalere som de fleste andre, og de er nok litt mer passelige. Så kan han kjøpe en sub etterhvert om han skulle ønske det eller flytte anlegget til et større rom. Men VE-8F går nok greit, om du absolutt skal ha CV. Klart at de største CVene spiller så det rister, men jeg er av den oppfatning at høyttalerene må passe noenlunde til rommets størrelse for at du skal få utnyttet de skikkelig. Et lite rom gir trykk, men litt lite lyd, mens et for stort rom mangler trykk, men lar deg høre litt mer av bassen. Mulig jeg forklarer dumt, men jeg tror det er flere som er enige. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er i alle fall fornøyd med VE-15 på et 15-17kvm rom Med skråtak og greier, så ikke noe stort. Men jeg føler at jeg får veldig godt utnyttet høytalerene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå