-Tommy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det der kunne du spart deg for Rastafari, folk har forskjellig smak. Du liker kanskje klar lyd mens andre liker at det er litt trøkk. Du liker kanskje små høytalere andre ofrer kanskje størrelsen for å få mer bass. Og ja, jeg er CV eier selv og er storfornøyd. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det der kunne du spart deg for Rastafari, folk har forskjellig smak. Du liker kanskje klar lyd mens andre liker at det er litt trøkk. Du liker kanskje små høytalere andre ofrer kanskje størrelsen for å få mer bass. Og ja, jeg er CV eier selv og er storfornøyd. 9471561[/snapback] Mulig det, men at CV er dritt er udiskutabelt. Har selv ganske store gulvstående høyttalere, som BÅDE spiller klart OG med trøkk, men ser ikke poenget med konsert-høyttalere på gutterommet/hybelen eller i stua for den del. Dessutem med altfor liten forsterker i tillegg. Når dere blir litt eldre, skjønner dere nok hva jeg mener, og angrer på de bortkasta pengene Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Har selv ganske store gulvstående høyttalere, som BÅDE spiller klart OG med trøkk, men ser ikke poenget med konsert-høyttalere på gutterommet/hybelen eller i stua for den del.Dessutem med altfor liten forsterker i tillegg. Når dere blir litt eldre, skjønner dere nok hva jeg mener, og angrer på de bortkasta pengene 9471656[/snapback] Kan ikke si meg annet enn enig.... Noen liker Dahatsu andre Bentely Endret 11. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Hvorfor sammenligner du CV med kjøleskap? Er ikke akkurat dritt da, er faktisk svært underholdende høyttalere. Mine VE-8 har gitt meg mye musikkglede, og kommer til å gjøre det en lang stund fremover. Jeg kommer aldri til å angre på at jeg kjøpte CV-høyttalere, enste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte de før. Endret 11. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Det ENESTE CV er kjent for er BASS med rød ring rundt. IKKE kvaliteten, verken på element eller kasse. Med et par gode gulvhøyttaler: f.eks DISSE og en bra sub: f.eks DENNE ville trådstarter hatt et anlegg som spiller ringer rundt CV i kvalitet, og bass så det holder til alle naboene også. I tillegg er de rålekre i forhold til CV, med HØY WAF-faktor Dette er bare et eksempel Endret 11. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Men så koster det temmelig mye mer også da, og utseende er en ren smakssak. Du har jo heller ikke med forsterker der. Med forsterker inkludert, så får du VE-15 med dugende forsterker til samme prisen, og den XTZ-komboen er ikke nærheten når det gjelder trøkk i det tilfellet. Og hvis du ikke er helt audiofil, så er lydkvaliteten god nok også. Og når det gjelder element-kvalitet hos CV; Det skal ganske mye til for å ta livet av en CV-høyttaler faktisk. Endret 11. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det var nå bare et eksempel, som sagt Med kvalitet på elementer snakker jeg om LYD-kvalitet, ikke om hvor mange, eller for lite watt som skal til for å ødelegge elementene. For de fleste vil det lønne seg å kjøpe et par gode fronter og god forsterker først, og deretter bygge videre ut, med sub f.eks. CV er gode på det de er laget til: DONKA-DONKA-DONKA, og på det er de vanskelig å slå (15") men ellers er det dårlige greier. Beklager Lefse, ikke bli lei deg, men sånn er det bare desverre. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Ja, kjøp CV høyttalere. Det er en SUPER ide, så kan du øve på hvordan det er å ha kjøleskap på hybelen din, samtidig som salgsverdien på de er det samme som brukte kjøleskap. At du gidder kaste bort penger på dritt er utrolig :!: 9471514[/snapback] Rastafari du er faen latterlig, vi skal ikke diskutere slikt her. Off topic: SKAFF DEG ET LIV. On-topic igjen: Har du i det hele tatt hørt en Cv høyttaler? hvordan kan du sammenligne den med et kjøleskap. For å si det sånn. Jeg finner SJELDEN Cver til salgs. Finner oftere System audio og B&W enn brukte CVer. Og vis du mener de er så dårlige kan du jo alltids ta en titt og se om du får like mye god-bass for 4000. Legg merke til at jeg ikke snakker om en subwoofer, da disse lett kan skaffes billigere, men en 3-veis høyttaler med like rå bass, og samtidig en helt ok lydkvalitet som CV sin VE-serie klarer. Du kan alltids høre på CLS-serien. Der har de lagt STOR vekt på mellomtone og diskant-området samtidig som de har puttet inn subber. Til denne prisen kan man IKKE klage, og jeg bryr meg ikke om du har feks, 601, for de kan ikke konkurere i det HELE tatt. De spiller kanskje 1/3 så høyt, og uten bass. Trådstarter sier jo selv at han vil ha bass, eller BFB-anlegg, og hva bringer mere godbass enn en 12" CLS subb? Koster rett under 6000 ny if im right. Ellers kan han se på VE-serien sin 12", evt 15" vis han har penger til det og en kompitabel forsterker. Mvh en (relativt) hissig Effectiv Endret 11. september 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 :!: Kommentarer til ditt innlegg er overflødig :!: :!: Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) :!:Kommentarer til ditt innlegg er overflødig :!: :!: 9472528[/snapback] Ler meg nesten ihjel... Men vis meg en høyttaler som spiller i fra VE-15 til 4000 kr. Og da snakker jeg ikke om puse-musikk med klarinett og fiolin. Edit: TS skal ha bass, det var det jeg mente med ikke pusemusikk Endret 11. september 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Poenget her er, som tidligere tastet, at det for de aller fleste vil lønne seg å kjøpe gode fronter og forsterker først, deretter spare noen mnd, og bygge på, med f.eks en sub. PS: JA, jeg har hørt CV, både privat og i butikk og ang. fioliner osv.... Jeg spiller i det store og hele BARE METAL Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Poenget her er, som tidligere tastet, at det for de aller fleste vil lønne seg å kjøpe gode fronter og forsterker først, deretter spare noen mnd, og bygge på, med f.eks en sub. PS: JA, jeg har hørt CV, både privat og i butikk og ang. fioliner osv.... Jeg spiller i det store og hele BARE METAL 9472590[/snapback] En subb har aldri klart å ta over for 2 stk woofere uansett, mener jeg. Du får kanskje masse bass, men ikke litt samme punch og feeling.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hihi, jeg må bare få det ut Hakke tatt en pris på noen timer nå (A) gahaha.. Men JEG anbefaler CV vis du skal ha bass. Vis du skal ha noe annet enn bass, Sjekk ut brukte B&W 604 S3. Fant et par til 5000, og et litt skadet par til 4000. Ett hakk på toppen. Sjekk Avforum daglig, og du finner utrolige ting Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Må bare skyte inn at grunnen til at du nesten ikke finner CV på bruktmarkedet er fordi stereotypen som kjøper CV har en tendens til å skru for høyt og sprenge alt av elementer. Jeg syns i hvert fall jeg leser "lite brukt" på de CV som er til salgs. Lenke til kommentar
FM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Tydelig at denne diskusjonen har tatt litt av. Jeg skal ikke ta side på noen som helst måte, men vil oppfordre trådstarter til å høre på B&W kombinert med NAD og Cambridge hvis du drar på HiFi-klubben. Det kan være ganske mye mer avslappende enn å høre på CV, selv om veggene sikkert ikke vil riste like mye da. Hvor stort er lytterommet ditt forresten? Mulig du har nevnt dette før, men jeg skumleste bare tråden. Lenke til kommentar
nets Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Det er vell max en 10 kvadratmeder stort. Og i tilleg må jeg ha høytalerne på skrivebordet ca 1 meter fra meg. Rommet er også avlangt så det er noe slikt som ca 3 meter i bredden og 4 meter i dyben (sånn helt på øyemål). Men siden de skal stå på skrivebordet blir de ca 1.5 meter i mellom høytalerne. Men jeg må jo nevne at jeg skal ta dette anlegget med meg når jeg flytter på hybel, og det blir jo mye bedre lytteforrhold da Hm... Tror nesten jeg fikk lyst til å kjøpe brukt jeg, siden det er så utrolig mye billigere, sparer jo opp til 50% da Er jo ikke akuratt noe nytt for meg, men jeg kan jo poste her når jeg finner noe jeg kunne tenke meg og så kunne folk gi litt tips og anbefalinger/advarsler da til ting jeg tenker å kjøpe Endret 12. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
nets Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Er bare 1 ting jeg lurer på... Har inspilling av høytalere noe å si? F.eks la oss si noen har spillt inn noen høytalere med jazz/klassisk, og jeg ønsker å høre på metall/dance/trance/punk. Kommer jeg til å merke noen stor forskjell på måten en høyttaler er spillt inn? Endret 12. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Effectiv må bare spørre om en ting, mye bass er det lik godlyd? Edit: musikken du spiller inn med har lite å si, innspilling av høyttaleren vil bare si at de vil låte bedre etter x timers spilling Edit2: Med tanke på hvordan de skal plasseres er nok CV ikke ett smart valg Endret 12. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
nets Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Ok, da vet jeg det også Gnom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå