Lefse Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå vil jeg påstå at Cerwin Vega har skjerpa seg på lydkvalitets-delen. Jeg har selv VE-8, og de har ikke den ubehagelige diskanten og harde lyden som CV er "beryktet" for. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå vil jeg påstå at Cerwin Vega har skjerpa seg på lydkvalitets-delen. Jeg har selv VE-8, og de har ikke den ubehagelige diskanten og harde lyden som CV er "beryktet" for. 9433694[/snapback] Her er jeg enig med deg, har VE-15 og den ubehagelige diskante finnes ikke. Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Men da blir det ikke for gæli om jeg går for det da? Er ikke noen lydfanatiker , men liker detaljrik musikk med god og høy bass Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Detaljrik lyd får du fra B&W DM601 S3, og god bass får du fra XTZ 99 W8.16. Dette koster ca 4100 kr. Som fosterker bør Cambridge 540A v.2 gjøre susen. Denne har Pre-out, så du kan enkelt koble til subben ved hjelp av en vanlig "dobbel-RCA" kabel. Noe som totalt blir ca 5800kr + kabler. Så du skal komme under 6000 + frakt. Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Detaljrik lyd får du fra B&W DM601 S3, og god bass får du fra XTZ 99 W8.16.Dette koster ca 4100 kr. Som fosterker bør Cambridge 540A v.2 gjøre susen. Denne har Pre-out, så du kan enkelt koble til subben ved hjelp av en vanlig "dobbel-RCA" kabel. Noe som totalt blir ca 5800kr + kabler. Så du skal komme under 6000 + frakt. 9435106[/snapback] Det så ut som et bra opsett det også, men hvis jeg slenger med en subb så blir det perfect? for er vel ikke så mye kraft i subben på slike små høytalere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvis du skal ha de nærme deg og oppå ett bord vil du nok få mere ut av dem enn andre høyttalerer, både bass og volum Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) B&W forslaget støttes - hadde 601 S3 før og de kunne sparke ifra, selv om dypfrekvensregisteret ikke var helt tilstede. Har oppgradert til 805N nå, enda bedre! Endret 9. september 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det så ut som et bra opsett det også, men hvis jeg slenger med en subb så blir det perfect? for er vel ikke så mye kraft i subben på slike små høytalere? Perfekt og perfekt; du får i alle fall et ekstremt velspillende anlegg til en grei pris. Høyttalerene er på salg, og subben er veldig mye for pengene i seg selv. Det eneste du betaler normalpris for er forsterkeren. Tenkte å anbefale NAD C320BEE, men siden denne ikke har Pre-Out, så ville det blitt surr for deg å koble til subben. C320BEE vil jeg gjette yter litt bedre enn den Cambridgen, og er nå på salg hos Hi-Fi Klubben til 2000kr. Det er veldig billig. Hadde den bare hatt en måte å koble til subben på, så kunne du spart deg 700kr ... Du kan splitte signalet før det når forsterkere, og sende det til subben på den måten, men da tror jeg heller at jeg ville brukt 700kr ekstra og slupper faren for skurring og forstyrrelser. Forresten så bomma jeg litt på prisen; det blir ca 6800kr, og rundt 7000 inklusive kabler til høyttalerene. Men det er likevel et veldig bra anlegg for prisen! Lenke til kommentar
nets Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jepp 7k kan jeg absolutt overleve Grensen var jo på 10k, men måtte ha ventet en liten stund lenger med å kjøpe inn da. Takk for alle svar, skal nå kjøpe inn forslaget til Bluum om ca 1 måned (gleder meg !) Endret 6. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Siden du har såpass romslig budsjett bør du ta deg råd til litt mer enn Biltemakabler. QED Original ,til 35kr per meter bør være et minimum. Og signalkabler kan være lurt å skaffe seg. Men vær obs på at B&W DM601 S3 er det begrenset tilgang på! Var jeg deg ville jeg kjøpt de så fort jeg fikk penger til det, for deter restsalg. Blir de utsolgt må du finne andre høyttalere, så er du lur kjøper du de mens de er på lager! EDIT: og bor du i eller ved Kristiansand, så har de åpningstilbud på Cambridge 640A; altså versjonen som er ett hakk bedre enn 540A, til 2498! Det er 200kr MINDRE enn 540A, som er dårligere. Men det er kun åpningstilbud som gjelder så lenge varene rekker, og kun på fredag. Endret 6. september 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Har selv hørt 601 s3 og de var ikke så ekstremt overbevisende. De passer bra til rock og klasissk musikk, men når det kommer til hip hop og trance var jeg virkerlig ikke fornøyd. Til film passer de heller ikke, da de ikke når noen høye volumer. De spiller for lavt for min del, men så er jeg Cerwin vega-frelst Ville tatt en tur på HKF og hørt begge deler. Kan på det varmeste anbefale VE-15F. Har disse selv, og er ingen såkalte "ulyder" som folk sier Cv har. Kanskje ikke den mest overbevisende mellomtonen vis du hører på klasisk musikk osv. Til rock/trance/hiphop, og diverse diskant-bass-sjangre er det ingen over, mener jeg xD Iallefall ikke til prisen. Kan eventuelt anbefale CLS-serien, med tanke på mellomtonen der er _veldig_ mye klarere og detaljert. Mvh Effectiv Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Minner igjen om at B&W DM601 S3 er på vei ut av markedet, og de eksemplarene de har igjen nå er de eneste de har; så går de tomme må du enten kjøpe brukt, eller finne deg noen andre høyttalere! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 HER har du mest for pengene dine. GARANTERT Les testen nederst på den siden fra Hjemmekino Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Han skal ha stereoanlegg med masse og god bass. Dette anlegget fra Eltek ruller av ved 40 hz, og det er ikke så mye å skryte av Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Han skal ha stereoanlegg med masse og god bass. Dette anlegget fra Eltek ruller av ved 40 hz, og det er ikke så mye å skryte av 9460704[/snapback] Tja, det er bare å kjøpe pakka uten dvd-spiller, og kjøpe en sub m/forsterker, så drønner det vell så det holder. DENNE sub`en f.eks. EDIT: De høyttalerene han ikke "trenger" kan han jo bare sette bort til han får et større rom. Her får han både kvalitet og dunder-bass til rundt 10 lapper Endret 9. september 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Har selv hørt 601 s3 og de var ikke så ekstremt overbevisende. De passer bra til rock og klasissk musikk, men når det kommer til hip hop og trance var jeg virkerlig ikke fornøyd. Til film passer de heller ikke, da de ikke når noen høye volumer. De spiller for lavt for min del, men så er jeg Cerwin vega-frelst Ville tatt en tur på HKF og hørt begge deler. Kan på det varmeste anbefale VE-15F. Har disse selv, og er ingen såkalte "ulyder" som folk sier Cv har. Kanskje ikke den mest overbevisende mellomtonen vis du hører på klasisk musikk osv. Til rock/trance/hiphop, og diverse diskant-bass-sjangre er det ingen over, mener jeg xD Iallefall ikke til prisen. Kan eventuelt anbefale CLS-serien, med tanke på mellomtonen der er _veldig_ mye klarere og detaljert.Mvh Effectiv 9457478[/snapback] Hm.... Hvis det er som du sier så blir 601 s3 uaktuelt. Men må uansett ta meg en tur inn til oslo og få hørt litt på noen høytalere og forsterkere der å få sammenlignet noen av de forslagene i denne tråden. Men det skjer etter jeg har fåt lønning den 10 neste måned da. For tror jeg for en gangs skyld må høre / se på hva jeg kjøper før jeg bruker 10k på noe slikt Skal poste her når jeg har bestemt meg for hva jeg går for. Endret 9. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Ikke hør på Effectiv; han er halvveis døv på grunn av litt for mye lydtrykk fra høyttalerene Neida, men 601 trykker greit nok de, ikke vær redd for det. Du skal jo ha en sub i tillegg, så bassen fra høyttalerene skal du ikke bry deg om overhodet. Så lenge de spiller ned mot 60Hz har du greit nok frekvensområde fra høyttalerene. Subben kan tross alt spille opp til 180Hz, så du kan bare sette den til å overlappe høyttalerene om det blir et frekvensområde som skulle bli litt svakt for deg. EDIT: må ikke taes som en fornermelse Effectiv; du er tydeligvis veldig glad i ekstremt trykk Endret 9. september 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 hehe neida er ikke stor fan av det. Men jeg kjøpte mine cv på tilbud, og for 4000 er det masse lyd Spiller mere en klart og "detaljert" nok for MEG, og det er vel bra at jeg er fornøyd? B&W har en litt mindre slitsom lyd, men ikke i nærheten av den samme morroa ;D De spiller ikke halvparten så høyt, og du ville jo ha masse bass og høy lyd. vel jeg kan bare anbefale cv siden jeg er såpass fornøyd med de nyere modellene deres. Du kan jo alltids høre Klipsch, men de er en del dyrere. Evt kan du handle brukt Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jaja, jeg tenkte å både få hørt på noen cerwin vega høytalere og de B&W. Så får jeg se hvem som tilfredstiller meg best Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, kjøp CV høyttalere. Det er en SUPER ide, så kan du øve på hvordan det er å ha kjøleskap på hybelen din, samtidig som salgsverdien på de er det samme som brukte kjøleskap. At du gidder kaste bort penger på dritt er utrolig :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå