Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg så ett klipp fra nrk2 hvor en suzuki gsr 600 ble testa. Er det mulig å laste ned denne filmen på pc på et eller annet vis? Jeg har prøvd både med ashampoo og realplayer 11 beta. Ingen virket.. Tips anyone? Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/93416 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tror ikke det går, men den er jo fritt tilgjengelig på nrk.no uansett. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Dette er nok ikke tillatt på grunn av opphavsrettigheter. Du må nok finne andre "løsinger" hvis du ønsker å laste ned for å lagre dette. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 kan jo prøve www.videodl.org Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er tillatt å laste ned til eget bruk. Prøv WMRecorder. Sinclair Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 FF? Takk for alle tipsene, jeg glemte desverre å si at programmet må støtte vista, og være gratis. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 FF? Takk for alle tipsene, jeg glemte desverre å si at programmet må støtte vista, og være gratis. 9427733[/snapback] Ja FF, har du det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Prøvde å google ff, men fant ikke noe. Hva er programmets hele navn? Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Prøvde å google ff, men fant ikke noe. Hva er programmets hele navn? 9427823[/snapback] Firefox ofc, der kan du laste ned en add-on som kan laste ned filmer for deg gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Slett Endret 9. september 2007 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg er ingen tyv Jeg betaler i dyre dommer for NRK-lisesnsen. Uansett så kan dere bare stenge tråden. Jeg har fått svar på det jeg ville vite. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Dette er altså et klart brudd. Rapportert. Wiken.. Slutt å lek forumpoliti da, det har vi nok av moderatorer til fra før. Vi betaler jo alle for NRK, og alt innhold der kan sees gratis. Ser ikke helt faren ved at folk nevner programmer for screen/Stream capturing. Tror ikke akkurat NRK lider noen stor last for å si det sånn. Noen bryr seg litt for mye om hva andre foretar seg (selv om det kan betraktes som brudd på forumreglene). Det er ikke noe anderledes enn å ta opp klippet på VHS/DVD/MediaCenter og folk har tatt opp fra tv i mange, mange år uten at det har vært noen reaksjon. Med de over 230 vhs kassettene jeg har med film opptak fra tv burde jeg vært buret inne for livet.... Endret 4. september 2007 av jvc1986 Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg er ingen tyv Jeg betaler i dyre dommer for NRK-lisesnsen. Uansett så kan dere bare stenge tråden. Jeg har fått svar på det jeg ville vite. 9429108[/snapback] Du fikk det altså til? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Jeghar nå åpnet tråden igjen. jeg vil aller først vise til Åndsverkslovens §§ 1 og 12 som setter begrensninger på nedlasting og videreføring av beskyttet materiale. på siden Ifølge NRK:Opphavsrett på NRK.no gjelder imidlertig følgende: NRK har enerett til å fremstille eksemplarer av sine nettsider, og til å gjøre nettsidene tilgjengelige for allmennheten. Nettsidene kan derfor ikke kopieres, reproduseres, republiseres, lastes ned eller på noen annen måte gjengis eller overføres, uten etter skriftlig forhåndsgodkjenning fra NRK. Unntak gjelder for enkelstående eksemplarer til privat, ikke-kommersiell bruk. Endret 5. september 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) "Fair use" burde dekke dette ja.. Så lenge du kun bruker klippet til privat ikke kommersiell bruk og ikke videreformidler det på nett ? Forøvrig kan man bruke WM recorder demo for å finne navnet på klippet også kan man laste ned dette med flashget feks.. ! Om man vil splashe ut 50 USD for WMrecorder er dog dette ideellt.. ! Da feks frokost tv er 1,27 gig å laste ned .... :-P EDIT: Jeg skulle ha ut et lite klipp langt uti fila fra frokosttv; funka dårlig .. WMrecorder starta på starten samme om avspillinga starta der den skulle.. Ellers så var det knot å bearbeide den 1,27 gig store WMV fila .. Tenkte jeg skulle brenne klippet på DVD for å teste.. Men INGEN av redigeringsprogrammene mine klarte å klippe ut det lille 8 minutters klippet. Helsikes WMV ... Ikke Windows Movie Maker, ikke Nero Vision, ikke Premiere Elements eller Pinnacle Studio :-( Gir opp ! .. Endret 9. september 2007 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Skal kun brukes privat. Demoen virker fint den, men den tar opp maks 5 min, ikke 10 Ellers gikk det tregt, men et fint program da de fleste filmene er under 5 min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå