Autofil Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg vet ikke om dette er rette sted i forumet, men spør allikevell her. Er det noen som vet om byer på størrelse med Porsgrunn, med sine ca 35000 innbyggere, som IKKE har egen politistasjon? Det vurderes nemmelig nå seriøst å legge ned den nevnte politistasjonen, og KANSKJE erstatte den med en liten "politipost". Jeg bor ikke i Porsgrunn, men synes allikevell dette er å gå for langt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dette er hva som skjer når folk stemmer på AP, SV og SP. FrP og Høyre har i alle sine budsjetter økt bevilgningene til Politiet, både i Oslo og i resten av landet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) CRIMESPREEE! Seriøst, enkelte ganger frister det å samle en gjeng over gjennomsnittlig intelligente personer og planlegge og gjennomføre diverse brekk her i landet bare for å demonstrere hvor enkelt det er å slippe unna med det... å vent. det gjør jo de kriminelle i dag. Synd ingen politiker her i landet kan vinne valg på ting som å være hardere mot kriminelle... slik som de kan i andre land. Endret 2. september 2007 av MrLee Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det blir vel strengt talt som nå. Hvis du skal anmelde et forhold så må de som bor i Skien til Porsgrunn. Grunnen til at de vil flytte alt til Skien er fordi de bygger nytt politihus på Myren. Uansett så synes jeg politiet ikke har det så travelt uansett. Hver gang jeg har vært borti noen som har ringt til de så har de enten pause, har ikke folk eller så tar det fort 30 min en time før de gidder å møte opp. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg forstår at det er av innsparingshensyn, men ingen har svart på om det er noen andre byer på en slik størrelse, UTEN egen politistasjon i Norge. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Vel, politiet i Grenland har da aldri vært så effektige uansett. Vil ikke merke det engang siden pass utsendes fra Oslo nå. Har prøvd å få hjelp av politet der engang, endte opp med at jeg måtte ta affæren i egne hender isteden. Kriminelle er det nok av der borte så de burde egentlig økt bemanningen istedenfor å kjøre nedskjæringer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 De ønsker å legge ned politikammeret her på Gjøvik og, med sine 20-30 000 innbyggere nære bykjernen, og nærmere 40 000 i hele kommunen (Biri, Snertingdalen etc). Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Legger man ned politistasjoner, ber man jo bare om mere kriminalitet. I Gausdal med ca 6000 innbyggere, er det en liten politistasjon, og den er det ingen prat på å legge ned. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Legger man ned politistasjoner, ber man jo bare om mere kriminalitet. I Gausdal med ca 6000 innbyggere, er det en liten politistasjon, og den er det ingen prat på å legge ned. 9423917[/snapback] Jepp, men slik går det med de rød/grønne i førersetet. Sosialilstene har nemlig ikke tro på at fenglsel og straffer hjelper mot kriminalitet. Vi kan like godt legge ned hele politikorpset. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Sosialilstene har nemlig ikke tro på at fenglsel og straffer hjelper mot kriminalitet. 9423939[/snapback] Sannsynligvis har de rett. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Sosialilstene har nemlig ikke tro på at fenglsel og straffer hjelper mot kriminalitet. 9423939[/snapback] Sannsynligvis har de rett. 9424001[/snapback] Det hjelper i alle fall ikke å la kriminelle løpe fritt på gata uten politi til å ta hånd om dem. Så sannsynligvis så tar de faktisk feil, men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Sosialilstene har nemlig ikke tro på at fenglsel og straffer hjelper mot kriminalitet. 9423939[/snapback] Sannsynligvis har de rett. 9424001[/snapback] skal man da bare la mordere, og andre gærne folk få gå fritt rundt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det de rødgrønne ikke helt har forstått at det ikke bare handler om å hjelpe de kriminelle ut av det kriminelle miljøet, men også om å beskytte oss andre, som IKKE er kriminelle, mot dem som er det og som utgjør en trussel for "oss". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det snakk om en overføring av den nåværende politistyrken fra Porsgrunn til Skien da? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ja, det snakkes om å overføre alle, dvs ca 130 personer inkl. sivilt ansatte, til Skien. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Min far jobber i politiet og han bekrefter at alle ansatte skal over til Skiens nye politihus. Men det vil fremdeles, selvfølgelig, være biler ute i Porsgrunn. Om man ønsker å melde et forhold elns. så er det kortere vei til Stathelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå