Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser og får feilmelding om skjermkort


Anbefalte innlegg

Når jeg kjører noe spill, fryser PCen og skjermen blir sort. Jeg kan avslutte programmet, men dersom jeg prøver å kjøre noe spill igjen, får jeg bare opp "failed to find a suitable display device. exiting program." (Må restarte før jeg kan kjøre noe.)

 

Trodde først at dette hadde med varmen på skjermkortet og gjøre,prøvde og sette en vifte til å blåse inn på pcen, dette har ikke hjulpet noe. Fant ut etter på at skjerkortet ikke er varmt. (49gC)

 

Har også prøvt å installere windows på ny,uten at det løste noen problemer.

 

Har også prøvt og ta ut en og en av RAM brikkene, og det virket først som om det var den. Men Pcen frøs etter en lang stund og crashet helt (ikke på den vanlige måten)

 

Så på temperaturen i BIOSen at CPU og HK ligger på ok temperatur, har prøvt å lete opp et program til å se på tempen i windows slik at jeg kan sjekke temperaturen når jeg belaster CPUen...

 

Noen som vet hva som er galt? eller noe annet jeg kan prøve?

Og et program som jeg kan få avlest HK/CPU temperatur i?

 

Asus M2V HK og ATI Radeon X1900 GT skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
X19XX kort krever en god del +12v ampere iforhold til andre kort.

Kanskje du skal teste med en bedre PSU.

9408916[/snapback]

 

Du mener at PSUen min er for svak? kan jeg ikke bare teste dette med å plugge cdrommene? Har 2 stk i nå, så det skulle vel hjelpe en del...

9409117[/snapback]

 

Har prøvt å koble fra 2 stk CD rommer nå, og fremdeles ingen forbedring. Bør jeg prøve å få tak i en større PSU og prøve den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...