Gå til innhold

Mitt første Bilde:) uten tittel, trenger tips :)

Mattlakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk dere er litt strenge. Bildet er langt fra så ille. Komposisjonen er langt fra på bæret, og idèen er klisjepreget men ikke dum. Hadde du kuttet bort den øverste delen av speilen så hadde det blitt helt allright. Det som også er feil er hvitbalansen. Når man tar bilder innendørs, så blir det ofte behov for å gjøre det manuelt, evt velge riktig preset.

Jeg synes godt vi kan gi noen tekniske pekepinner på hva som er feil mht komposjon og slikt når noen er nybegynnere. De trenger nemlig det også, i tillegg til å få gode råd om å forlate badet av og til. Det lærer han jo ingenting av, og han vet nok også selv at det er en god idè. Man trenger ikke være erfaren for å forstå det. Han ønsket nok heller tekniske kommentarer på det innebildet han har tatt i steden for friluftspropaganda. Det er ingen som kritiserer meg når jeg tar bilder innendørs.

Lenke til kommentar

Jeg syns det var litt stilig med vinkelen du hadde på kameraet.

Som det har blitt nevnt tidligere så kunne du fint ha kuttet ut den øverste delen av bilde (lyset over speilet må bort). Da vil ikke blikket bli dratt opp der med en gang ;) Og ja, hvitbalansen burde fikses. Siste jeg vil nevne er at bakgrunnen tar litt for mye oppmerksomhet, det som gjør dette til ett vanlig "knipsebilde" også.

A-en på hånda var første jeg la merke til faktisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...