Mattlakk Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Hei, har akkurat kjøpt meg kamera, har null erfaring med bilder:P Også tror jeg at jeg lærer mye hvis jeg legger ut her, og får respons og tips Hva gjør jeg feil? og er det noe som er bra? mvh(: Bilde Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke mye å si om dette bildet. Det er et bilde, ingenting mer. Heller beveg deg litt ut, ta bilder av landskap og lær deg litt basic komposisjon. Skal ikke slakte deg, siden du er helt nybegynner. Bare se litt på andre bilder her på forumet, for å få litt inspirasjon. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 2. september 2007 Rapporter Del Skrevet 2. september 2007 Er bare et vanlig knipsebilde etter min mening. Gjør som Mottiman sier, gå ut-ut-ut. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 3. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Okei:) takk for responsen (: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg synes faktisk dere er litt strenge. Bildet er langt fra så ille. Komposisjonen er langt fra på bæret, og idèen er klisjepreget men ikke dum. Hadde du kuttet bort den øverste delen av speilen så hadde det blitt helt allright. Det som også er feil er hvitbalansen. Når man tar bilder innendørs, så blir det ofte behov for å gjøre det manuelt, evt velge riktig preset. Jeg synes godt vi kan gi noen tekniske pekepinner på hva som er feil mht komposjon og slikt når noen er nybegynnere. De trenger nemlig det også, i tillegg til å få gode råd om å forlate badet av og til. Det lærer han jo ingenting av, og han vet nok også selv at det er en god idè. Man trenger ikke være erfaren for å forstå det. Han ønsket nok heller tekniske kommentarer på det innebildet han har tatt i steden for friluftspropaganda. Det er ingen som kritiserer meg når jeg tar bilder innendørs. Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg synes bildet var fint, men ville selv pekt kameraet litt lenger ned. En god dokumentasjon og litt til. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Er noen andre som har lagt merke til "Anarkist-A'en" på hånden hans? Jeg skjønner hva trådstarter prøver å oppnå, men forstår ikke bildet (høres litt søkt ut). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. september 2007 Rapporter Del Skrevet 3. september 2007 Juhu, snikreklame for anarkisme. Ja til fred, frihet og alt gratis Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 4. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. september 2007 det er faktisk fra en konsert, dude'n på bildet spiller iband, og det der var stemplet for bandmedlemmer ;P Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. september 2007 Rapporter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg syns det var litt stilig med vinkelen du hadde på kameraet. Som det har blitt nevnt tidligere så kunne du fint ha kuttet ut den øverste delen av bilde (lyset over speilet må bort). Da vil ikke blikket bli dratt opp der med en gang Og ja, hvitbalansen burde fikses. Siste jeg vil nevne er at bakgrunnen tar litt for mye oppmerksomhet, det som gjør dette til ett vanlig "knipsebilde" også. A-en på hånda var første jeg la merke til faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå