amdorintel Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hei,jeg har et par dc 12 som jeg i dag handlet en NAD C272 effektforsterker til. det er jo 4 utganger på den så jeg brokoblet på dem røde som er i brigde mode. Spilte da opp en 5 min tid og syns den blei meget varm,skal den vere det? eller må jeg koble i stereo og da ha 2 utganger til overs? LINK : http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...erker_graa.htm# Endret 1. september 2007 av amdorintel Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 I brokobla modus er det jo meningen å bruke en forsterker per høyttaler. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du skal kunne koble til oppimot to par høyttalere på den forsterkeren, men i brokoblet modus får du bare lyd fra èn av kanalene. Tror det er den venstre kanalen som spilles. Vet ikke hvordan det fungerer i praksis med brokobling, da jeg ikke har prøvd dette på noen forsterkere, så jeg skal ikke uttale meg om hvordan du bør koble. Men forsterkeren er på 1x350W, så det er klart den blir varm ... Blir det så varmt at du nesten brenner deg ved å holde hånden over forsterkeren kan det hende det er litt varmere enn det skal være. (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå