Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped lappen - Når kan jeg begynne å ta den?

99tnor

Anbefalte innlegg

Vet at jeg må være 16 eller gå i 10 for trafikalt grunnkurs, men jeg er født seint på året, så jeg blir ikke 16 før uti oktober på VG1.

Så jeg lurer på om jeg kan ta teori + oppkjøring og det der sånn at jeg får lappen med en gang jeg er 16?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første: Det finnes ingen oppkjøring for moped.

Dagen du fyller 16, kan du trappe opp på trafikksentralen og avlegge teoriprøve, ikke noe før.

9407288[/snapback]

ok, ikke oppkjøring da, men det er vertfall ett eller annet kjøregreier..

hmm :hmm: så visst jeg klarer teoriprøven den dagen får jeg lappen ca. en uke etterpå?

EDIT: nei, jeg får vell sånn midlertidig bevis :D

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
trafikalt grunnkurs kan du ta når du er 15 eller gåt i 10ebde klasse. moped oppkjøring kan du ta når du er 15 år, men du må vente til du er 16 før du kan ta teori prøven på din trafikkstasjon for å få utlevert sertifikat.

9407312[/snapback]

Igjen, oppkjøring finnes ikke. Det finnes en form for kjøreopplæring, men noen oppkjøring - nope.

Lenke til kommentar
trafikalt grunnkurs kan du ta når du er 15 eller gåt i 10ebde klasse. moped oppkjøring kan du ta når du er 15 år, men du må vente til du er 16 før du kan ta teori prøven på din trafikkstasjon for å få utlevert sertifikat.

9407312[/snapback]

Igjen, oppkjøring finnes ikke. Det finnes en form for kjøreopplæring, men noen oppkjøring - nope.

9407325[/snapback]

ok kjøreopplæring. man er uansett nød til å ta det før man kan ta teoriprøven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...