99tnor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Vet at jeg må være 16 eller gå i 10 for trafikalt grunnkurs, men jeg er født seint på året, så jeg blir ikke 16 før uti oktober på VG1. Så jeg lurer på om jeg kan ta teori + oppkjøring og det der sånn at jeg får lappen med en gang jeg er 16? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 For det første: Det finnes ingen oppkjøring for moped. Dagen du fyller 16, kan du trappe opp på trafikksentralen og avlegge teoriprøve, ikke noe før. Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) For det første: Det finnes ingen oppkjøring for moped. Dagen du fyller 16, kan du trappe opp på trafikksentralen og avlegge teoriprøve, ikke noe før. 9407288[/snapback] ok, ikke oppkjøring da, men det er vertfall ett eller annet kjøregreier.. hmm så visst jeg klarer teoriprøven den dagen får jeg lappen ca. en uke etterpå? EDIT: nei, jeg får vell sånn midlertidig bevis Endret 1. september 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) trafikalt grunnkurs kan du ta når du er 15 eller gåt i 10ende klasse. moped oppkjøring kan du ta når du er 15 år, men du må vente til du er 16 før du kan ta teori prøven på din trafikkstasjon for å få utlevert sertifikat. Endret 1. september 2007 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 trafikalt grunnkurs kan du ta når du er 15 eller gåt i 10ebde klasse. moped oppkjøring kan du ta når du er 15 år, men du må vente til du er 16 før du kan ta teori prøven på din trafikkstasjon for å få utlevert sertifikat. 9407312[/snapback] Igjen, oppkjøring finnes ikke. Det finnes en form for kjøreopplæring, men noen oppkjøring - nope. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 trafikalt grunnkurs kan du ta når du er 15 eller gåt i 10ebde klasse. moped oppkjøring kan du ta når du er 15 år, men du må vente til du er 16 før du kan ta teori prøven på din trafikkstasjon for å få utlevert sertifikat. 9407312[/snapback] Igjen, oppkjøring finnes ikke. Det finnes en form for kjøreopplæring, men noen oppkjøring - nope. 9407325[/snapback] ok kjøreopplæring. man er uansett nød til å ta det før man kan ta teoriprøven Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Helt korrekt, Teorien er siste ledd. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Traffikalt grunnkurs, Mopedfører kurs, Avlegge førerprøve (16 år) Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Noen skoler praktiserer likevel oppkjøring, selv om det ikke skal være det. Da jeg tok lappen i vinterferien, da hadde jeg oppkjøring. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 er det oppkjøring på lett-mc?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå