Gå til innhold

Erfaringer med Start.no Boost?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, det var vel dette jeg fryktet. Og ingen som har erfaring som faktisk har fått koblet opp linjen er vel et dårlig tegn. Får ta en telefon til de på mandag, men er vel relativt skeptisk etter disse erfaringene.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Faen dette var dårlig nytt. Trudde jeg hadde gjort et godt bytte fra NextGenTel, men begynte å bli litt bekymret når jeg ikke fikk så mye som en mail i tilbakemelding etter bestilling i slutten av august.

Jeg sa at montering kunne skje 14. september og dem protesterte ikke på dette. Da jeg ringte dem 15. september kunne dem melde at "sentralen ikke var klar for ADSL2+ men at oppgradering skjer nå". Han kunne ikke fortelle meg når mitt bredbånd kunne leveres.

Sitter as we speak på vent på kundeservice, 21 minutter til nå.

Spørs om ikke NGT får meg som kunde på nytt gitt..

Lenke til kommentar

Morsomt, alle telenorsentraler er godkjent for adsl 2+ (snart vært det ett år :p)

Så viss de da har valgt bort telenor og satset på en annen leverandør er ikke dette særlig smart, og som jeg vet er det ikke mange selskaper i norge som har egne sentraler... de fleste låner alt av telenor

Lenke til kommentar

Takk for info. Men nå skal jeg ikke si sikkert at det var akkurat det han sa, men det var noe med sentralen iallfall..

Jeg fikk omsider svar fra kundeservice da, så det blir kanskje en oppklaring snart. Han skulle ringe meg tilbake snart... Vi får se :)

edit: Han ringte meg faktisk tilbake :ohmy: Ikke nok med det - grunnen til at jeg ikke hadde fått oppkoblingsdato tidligere var at det var "trengsel på sentralen". "Alle portene var opptatt". Meeeeen han hadde "skjøvet på en annen slik at jeg kom før i køen" . :D haha ikke spør meg hvordan han gjorde det, men jeg er superhappy, HVIS dette stemmer :) Nøyaktig oppkoblilngsdato skulle iallfall komme på mail. Lover iallfall bra.

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar

Skal det være problemer med å i det hele tatt få bredbånd!

Jeg har i dag Get (Lost). Det er tidvis ustabilt, og dersom jeg ringer dem, er det ikke registrert noe urgelmessig der jeg bor. Hver gang har det vist seg å være problem likevel, med deres utstyr.

Dermed er det ut på markedet og finne en ny leverandør, fort som faen. Men det tar vel ca en måned å få noe nytt. Ut fra de erfaringer enkelte i denne tråden har, tar det ennå lengre tid.

Get Lost er meget god på pris/hastighet, men det hjelper ikke når hastigheten er ustabil, eller at det ikke sviver i det hele tatt.

De nærmeste er Nextgentel, som for øvrig har fått mye kjeft for manglende kundeservice. Start er også et alternativ. Telenor... kanskje, men de er dyre, sett ut fra hastighet kontra pris.

Noen som har erfaringer med de jeg har nevnt, eller andre for den saks skyld? Vær snill å dele erfaringer med meg, enten tilråding eller fraråding.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med de jeg har nevnt, eller andre for den saks skyld? Vær snill å dele erfaringer med meg, enten tilråding eller fraråding.

9604571[/snapback]

tja assa det vil alltid være noen som har negative erfaringer fra et hvilket som helst selskap av størrelse, og det er som regel de som skriker høyest.

Selv har jeg hatt Nextgentel i 3 år og ikke hatt noe å utsette på dem bortsett fra litt lang ventetid i support-kø pr tlf. Omtrent null nedetid.

Lenke til kommentar

9604571[/snapback]

tja assa det vil alltid være noen som har negative erfaringer fra et hvilket som helst selskap av størrelse, og det er som regel de som skriker høyest.

Selv har jeg hatt Nextgentel i 3 år og ikke hatt noe å utsette på dem bortsett fra litt lang ventetid i support-kø pr tlf. Omtrent null nedetid.

9614126[/snapback]

Godt å høre du også er fornøyd med Nextgentel. Har fått positive tilbakemeldinger fra noen brukere av Nextgentel, inkludert en kompis av meg.

Dermed tror jeg valget blir lett. Får legge inn en bestilling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Erfaring:

- Leveringstid 7 uker

- 350 meter fra sentralen, 14 mbit inn og 1,1 ut ifølge kundeservice (itavisen viser 7mbit inn og 800 kbit ut)

- Thomson st780 i (wl) modem

Videre fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk tilgang til router, fordi det var start.no sitt utstyr. Men at jeg kunne koble til eget modem hvis jeg ønsket det.

Spørsmål:

Er det noen har bredbånd fra start.no som har fått tilgang til router (altså brukernavn og passord til router)?

Kanskje jeg skal presse kundeservice litt hardere?

Eventuelt er det mulig å bare kjøpe et nytt modem?

har sett på D-Link DSL G684T

(http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76672) men den kan du kanskje bare bruke i bridgemode?

Håper noen kan hjelpe meg.

Hilsen en noe skuffet start.no bruker.

Lenke til kommentar

Godt å høre du også er fornøyd med Nextgentel. Har fått positive tilbakemeldinger fra noen brukere av Nextgentel, inkludert en kompis av meg.

Dermed tror jeg valget blir lett. Får legge inn en bestilling.

Jeg er også godt fornøyd med NGT, er litt venting på kundeservice, men utenom det så har jeg faktisk hatt en nedetid på 0min, på 3år!!

Lenke til kommentar
Erfaring:

- Leveringstid 7 uker

- 350 meter fra sentralen, 14 mbit inn og 1,1 ut ifølge kundeservice (itavisen viser 7mbit inn og 800 kbit ut)

- Thomson st780 i (wl) modem

Videre fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk tilgang til router, fordi det var start.no sitt utstyr. Men at jeg kunne koble til eget modem hvis jeg ønsket det.

Spørsmål:

Er det noen har bredbånd fra start.no som har fått tilgang til router (altså brukernavn og passord til router)?

(http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76672) men den kan du kanskje bare bruke i bridgemode?

Da har jeg fått innstallert boost. Leveringstid ca 6 uker. Itavisen gir meg ca 11000 kbit ned, 800 kbit opp. Avstand til sentralen uviss.

Fikk brukernavn og passord til rutern i dag og gledet meg til endelig å sette opp web serveren min igjen. Skuffelsen mildt stor når jeg ser at "Administrator" brukeren kun har "User" privileges (i prinsippet read-only privileger). LOL. Start.no kan igrunn brenne.

Hvis man skaffe ruter selv, aner jeg ikke hvordan jeg konfigurerer da. Er brukernavn/pass det samme som startpass f.eks.? Noen som har prøvd?

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Spørsmål:

Er rimelig irritert på start for at de ikke gir tilgang til ruteren. Holder ikke å si det er start sitt utstyr hvis en ikke kan ta utstyret i bruk for å nytte bredbåndet fullt ut.

De opplyser ikke om noe av det her før en finner det ut sjølv, så etter mitt skjønn er det forringelse av varen og kjøpet bør kunne heves uten videre binding.

Spørsmål:

Er rimelig irritert på start for at de ikke gir tilgang til ruteren. Holder ikke å si det er start sitt utstyr hvis en ikke kan ta utstyret i bruk for å nytte bredbåndet fullt ut.

De opplyser ikke om noe av det her før en finner det ut sjølv, så etter mitt skjønn er det forringelse av varen og kjøpet bør kunne heves uten videre binding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...