knutinh Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har hatt denne i 3 uker og er interessert i å utveksle erfaringer. Minnekort: maksimalt 2GB tilgjengelig i dag, 8GB er lansert og i følge en av minneprodusentene så støtter 6110 8GB selv om Nokia ikke sier det, men det ser ut som om vi må vente lenge til de kommer i butikken. GPS: Å få lock innendørs tar svært lang tid. Navigasjonsprogrammet er greit nok, men rådyrt å få kart til andre deler av verden enn Norden. Hastighet/stabilitet: Overraskende bra. Musikk: Støy i headset-et når man spiller av mp3. -k Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har hatt denne i 3 uker og er interessert i å utveksle erfaringer. Minnekort: maksimalt 2GB tilgjengelig i dag, 8GB er lansert og i følge en av minneprodusentene så støtter 6110 8GB selv om Nokia ikke sier det, men det ser ut som om vi må vente lenge til de kommer i butikken. GPS: Å få lock innendørs tar svært lang tid. Navigasjonsprogrammet er greit nok, men rådyrt å få kart til andre deler av verden enn Norden. Hastighet/stabilitet: Overraskende bra. Musikk: Støy i headset-et når man spiller av mp3. -k 9406987[/snapback] Jeg har ingen ting støy på min verken på høytaller eller i headsett når jeg spiller mp3,men hadde det før jeg fikk tak i skikkelig mp3 kvalitet... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vurderer å handle 6110 Navigator. Hvordan er kvaliteten på denne GPS? Fungerer den tilfredstillende? Hva slags kart er det som følger med i standardpakken? Hvordan er kvaliteten på kameraet? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg har hatt denne i 3 uker og er interessert i å utveksle erfaringer. Minnekort: maksimalt 2GB tilgjengelig i dag, 8GB er lansert og i følge en av minneprodusentene så støtter 6110 8GB selv om Nokia ikke sier det, men det ser ut som om vi må vente lenge til de kommer i butikken. GPS: Å få lock innendørs tar svært lang tid. Navigasjonsprogrammet er greit nok, men rådyrt å få kart til andre deler av verden enn Norden. Hastighet/stabilitet: Overraskende bra. Musikk: Støy i headset-et når man spiller av mp3. -k 9406987[/snapback] Jeg har ingen ting støy på min verken på høytaller eller i headsett når jeg spiller mp3,men hadde det før jeg fikk tak i skikkelig mp3 kvalitet... 9407190[/snapback] Det er susing ved avspilling av radio og mp3, noe det er på flere nokia-telefoner. Dette trekker ned, for lyden er ellers meget god. Edit: Susingen gjør det helt uaktuelt å bruke 6110 til avspilling av musikk. Forskjellen mellom denne og min W610i er stor. Sistnevnte har ikke susing i det hele tatt, og radioen er mer følsom. Vet ikke om det suser like mye på alle 6110, eller om det er jeg som har vært uheldig. Heldigvis er det andre ting med 6110 som trekker kraftig opp. Endret 7. september 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Vurderer å handle 6110 Navigator. Hvordan er kvaliteten på denne GPS? Fungerer den tilfredstillende? Hva slags kart er det som følger med i standardpakken? Hvordan er kvaliteten på kameraet? 9442520[/snapback] Jeg syns den er ganske bra for å være med i mobil. Tror at det er den beste mobilen med GPS. Det følger med Norden kart i standardpakken. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Vurderer å handle 6110 Navigator. Hvordan er kvaliteten på denne GPS? Fungerer den tilfredstillende? Hva slags kart er det som følger med i standardpakken? Hvordan er kvaliteten på kameraet? 9442520[/snapback] Jeg syns den er ganske bra for å være med i mobil. Tror at det er den beste mobilen med GPS. Det følger med Norden kart i standardpakken. 9450216[/snapback] Å bruke kart/GPS går vært raskt. Men kartløsningen er i seg selv ikke så god som Nokia Maps. Der vises bedre hvor markøren til enhver tid er, f.eks gatenavn og endog gatenummer. Kvaliteten på kameraet er ganske bra. Har en SE W610i å sammenligne med, og kameraet til 6110 er mer lyssterkt. W610i tar skarpere bilder (har autofokus), men er svært ømfintlig for bevegelser. 6110 er litt mer medgjørlig her. Kameraet har linsebeskyttelse. Videokvaliteten er ganske bra, men ikke VGA-oppløsning. Man kan ta seriebilder, 5 på rad, og de tas i den oppløsningen man generelt har valgt, ikke automatisk lavoppløsning, som på SE. Ved å ta flere bilder i serie, får man et utvalg, hvorfra man kan velge det beste bildet. Men det hjelper jo ikke, dersom seriebildene er en mye lavere oppløsning enn beste kvalitet, dersom man vanligvis bruker det. Det er altså ikke noe problem på 6110. Man kan også ta panoramabilder, noe à la SE. Men her blir bildene i en lavere oppløsning, både på Nokia og SE. SE lager mer brukervennlige kameraløsninger, blant annet er mange funksjoner å finne som tastatursnarveier; i større grad enn på Nokia. Dette gjelder blant annet hvitbalanse. Endret 8. september 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Vurderer å handle 6110 Navigator. Hvordan er kvaliteten på denne GPS? Fungerer den tilfredstillende? Hva slags kart er det som følger med i standardpakken? Hvordan er kvaliteten på kameraet? 9442520[/snapback] Jeg syns den er ganske bra for å være med i mobil. Tror at det er den beste mobilen med GPS. Det følger med Norden kart i standardpakken. 9450216[/snapback] Å bruke kart/GPS går vært raskt. Men kartløsningen er i seg selv ikke så god som Nokia Maps. Der vises bedre hvor markøren til enhver tid er, f.eks gatenavn og endog gatenummer. Kvaliteten på kameraet er ganske bra. Har en SE W610i å sammenligne med, og kameraet til 6110 er mer lyssterkt. W610i tar skarpere bilder (har autofokus), men er svært ømfintlig for bevegelser. 6110 er litt mer medgjørlig her. Kameraet har linsebeskyttelse. Videokvaliteten er ganske bra, men ikke VGA-oppløsning. Man kan ta seriebilder, 5 på rad, og de tas i den oppløsningen man generelt har valgt, ikke automatisk lavoppløsning, som på SE. Ved å ta flere bilder i serie, får man et utvalg, hvorfra man kan velge det beste bildet. Men det hjelper jo ikke, dersom seriebildene er en mye lavere oppløsning enn beste kvalitet, dersom man vanligvis bruker det. Det er altså ikke noe problem på 6110. Man kan også ta panoramabilder, noe à la SE. Men her blir bildene i en lavere oppløsning, både på Nokia og SE. SE lager mer brukervennlige kameraløsninger, blant annet er mange funksjoner å finne som tastatursnarveier; i større grad enn på Nokia. Dette gjelder blant annet hvitbalanse. 9450493[/snapback] Det går an å stile inn at mobilen viser inn gatenummer til enhver tid da. Det er bare å trykke på 2 (Trykk der flere ganger hvis du vil ha mer/mindre informasjon. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det går an å stile inn at mobilen viser inn gatenummer til enhver tid da. Det er bare å trykke på 2 (Trykk der flere ganger hvis du vil ha mer/mindre informasjon. 9456445[/snapback] Det stemmer det, men den viser gatenavnet der jeg er. Dersom jeg flytter markøren, endrer ikke navnet seg. På Nokia Maps vises gatenavn eller sted ettersom jeg flytter markøren. Dermed er det lettere å se hvor i landet jeg flytter markøren. Dette er spesielt nyttig dersom man ikke har zoomet for mye inn i kartet. På 6110 fungerer tasten 2 for aktivering av visning for gate og kjørehastighet. Men den viser ikke gatenummer så vidt jeg kan se. Det blir jo mer heft å måtte gå inn i menyene og skrive gatenummer dersom jeg vil finne et spesielt sted. I Nokia Maps kan man finne nummeret kun ved å flytte rundt på markøren. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Mobilen mangler handsfree modus! Dette er en videotelefon og gps telefon også har den ikke handsfree !?!? Når man setter mobilen i CR-48 bilholder så skjer ikke noe annet enn at mobilen begynner å lade hvis du har koblet til ladekabel. Mobilen bytter ikke modus, og det er heller ikke mulig å bytte til noe modus som er egnet for bruk mens den står i bilholder. Under en samtale kan man sette på "høyttaler" noe som medfører at du hører den andre part, men de hører fortsatt ikke deg. Endret 15. september 2007 av Insomnis Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ehh... CR-48 er en holder med lader, ikke handsfree. Da må du f.eks. koble til et bluetooth headset for å få det. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ehh... CR-48 er en holder med lader, ikke handsfree. Da må du f.eks. koble til et bluetooth headset for å få det. 9518183[/snapback] Greit nok, men syns det er meget merkelig at telefonen ikke har noe modus som gjør at man kan bruke den mens den står i holderen. Og hva er høyttaler funksjonen for ? Den er jo verdiløs slik som den virker nå, høytaleren er så høy at du må holde den et godt stykke unna, og da virker ikke mic'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå