ecko Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 jeg skal installere win XP MC på en kranglete dell maskin. jeg får ikke til å installere den norske media center greia. det står noe om språkpakke i manualen. men drit i det. kan man installere media center etter at xp er installert? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Innstallering av XP MCE er ikkje gjort i ein fei, tunga skal holdes ganske rett i munnen før ein kjem vellykka ut av den prosessen 1) ein trenger alle 4 cdene, mangler ein av dei så er det tapt (eller store omveier må gåes) 2) Kva nummer på cden maskina spør etter og kva stom står på cd er nødvendigvis ikkje i samsvar 3) Bommer ein med visse cder så innstallers det men boff så kræsjer innstallasjonen på slutten. Rekkefølgen slik eg husker det skal vere: 1) XP CD1 (starter med denne) 2) XP CD 2 (den andre cden med sånn fancy XP trykk på) 3) SP2 --> XP CD1 4).Net-framework-> XP CD1 5) MCE engelsk rollup 6) MCE Norsk lokalisasjonspakke Så trenger du etterpå ein decoder for tvkortene viss du ikkje har det frå før av, Microsoft har ein testapp. som sjekker dette for deg, men Nvidia har ein 30 dagers trial på sin pure decoder som kan innstalleres for å teste om den fungerer. Anbefaler å berre laste ned Nvidia sin så er ein forbi problemet. Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Kom litt sent ut... Endret 1. september 2007 av torkaa Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 hva faen? 4 cder? jeg har bare en, fra dell. skal spørre han som eier den om det er flere. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 fikk høre at jeg trengte noe som lå på harddisken for å få media center, som sikkert er slettet nå. hva kan jeg da gjøre? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 skal det være en melding i rødt og oransje som blinker om sier at den instalerer programmer. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har du formatert disken fullstendig, ikkje berre c-partisjonen? For det kan ligge ein recovery-partisjon som denne dell-cden aktiverer og legger eit komplett image av innstallasjonen inn på c-disken. Sjekk i kontrollpanel ->Administrative Tools-> Computer Management->Disk-Management. Er det ein CD eller DVD? for med det helvete å innstallere MCE så skjønner eg godt at dell heller leverer eit image istadenfor den fulle OEM-pakken (og slepp 99,9% hevendelse angåande reinnstallering av MCE 2005) Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 å takk gud å jesus om jeg har forstått deg rett! jeg har kun tatt en partisjon, ikke hele disken! det er på en DVD. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 den har stått på i hele natt og sagt "max 30 minutter" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå