Gå til innhold

Windows Xp Key = Xp Mediacenter Key ?

Haansi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikkje garantere at det ikkje er mulig, men eg sett mine tvil til at det går bra.

Dette fordi berre innanfor vanlig XP Home så er det problem å bruke ein OEM-lisens på ein retail cd og motsatt, oppgradering-cd går heller ikkje bra med OEM lisens.

XP Home og XP Pro-lisenser skal ikkje vere heller mulig å blande

Så at XP MCE og XP Pro/ Home lisenser/ CDer går om kvarandre er eg veldig tvilande til.

Viss eg ikkje husker heilt feil så er det mulig å få ei ny cdplate frå MS (trur det er eit lite gebyr + frakt) så får du ei ny plate til den versjonen du har.

Lenke til kommentar

Hei Haansi,

Det lar seg nok dessverre ikke gjøre å installere noen andre versjoner av Windows XP enn MCE med en MCE nøkkel.

Dette er fordi produktnøkler er koblet til en bestemt versjon av Windows, og kan kun brukes på denne. Denne er meget spesifikk, så Windows XP Home/Pro/MCE SP0/SP1/SP2 OEM/Retail/Volume alle har egne nøkler.

Jankee: Microsoft Direct Services har mulighet til å sende ut erstatningsplater for retail-versjoner av programmer. MCE eksisterer kun som OEM, så for å få tilsendt en ny slik skive må man ta kontakt med leverandøren/produsenten av datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...