1915 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 jeg har prøvd å isntallere ubuntu 7.0.4 på den nye laptopen hp pavilion dv 6240 men jeg har prøvd live cdn og den som ikke er live cd. jeg får boota platen og lastet inn alt av informasjon osv. og når den er ferdig med det blir skjermen svart. jeg lot faktisk pc'n stå i 2 timer. uten at det skjedde noe. noen som har noe tips til hvordan jeg skullle fått det til ? siden jeg skal ha laptopen til skole. VG1 bygg og anlegg. og jeg trenger den nå på onsdag. og da hadde det vært kjekt at jeg hadde fått fikset det det er nvidia kort i pc'n. men det er broadcom trådløst kort i pcn. men jeg har hørt at det skal være mulig å bruke xp drivere til trådløskortet i ubuntu Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Prøv dette: Dessverre deler verken nVidia eller ATI spesifikasjoner for sine kort med GNU/Linux miljøet, dette betyr at du kan oppleve problemer på en del av kortene deres. En løsning som veldig ofte fungerer er rett og slett og installere nyeste driver direkte fra dem, men har du kun svartskjerm så må dette gjøre på den tunge måten. Hvis skjermen er helt svart etter start, så kan du prøve å få frem log-in med ctrl-alt-F1 tastekombinasjon. Logg inn med ditt brukernavn (skriv ut de neste linjene her hvis du ikke kan ha dem åpne mens du driver på). Du kan nå tekstbasert styre systemet ditt. Sjekk først om du har nVidia eller ATI grafikk: lspci|grep VGA Last ned programmet Envy som automatisk installerer driver for deg: wget http://albertomilone.com/ubuntu/nvidia/scripts/envy_0.9.7-0ubuntu6_all.deb Innstaller Envy: sudo dpkg -i envy_0.9.7-0ubuntu6_all.deb Start Envy i tekstmodus, og velg den driveren du skal ha: sudo envy -t Start maskinen på nytt når du er ferdig. Du får også tilgang på terminalen via å starte maskinen opp i recovery mode. Trykk esc når Grub starter opp. Lykke til Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Eller kanskje du har brennt ubuntu på veldig høy hastighet? Det anbefales å brenne disken på lav hastighet Kan også være driverkonflikter med skjermkortet som Gaute65 her foreslår. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 kan hende det er det med driverne ja ;// har prøvd å brenne med alle hastighetene. er det ingen mulighet for å få det til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå