Gå til innhold

Striker Extrem 1305BIOS, stopper i post.

exin89

Anbefalte innlegg

Kommer ikke lengre enn til post etter oppdatering av bios.

Pcn låser seg ikke. Det bare stopper opp. Hvis jeg venter skjer det ikke no. Men jeg kan trykke "Del" for å gå i setup. Og da står det bare loading setup. Kommer aldri inn i biosen.

Før jeg oppdaterte var heller ikke noe stabilt. Virka ikke som at mine Crucial Ballistix 1000Mhz CL5 brikker fungerer skikkelig på Striker Extreme kortet. Selv med de settings brikkene skulle ha. Har også prøvd div settings av Spenning på hovedkort og minne. Men ikke til noe hjelp.

Prøvde også uten CD'rom og HDD. En annen gang uten Audighy 2 lydkortet mitt.

Har ikke prøvd å ta ut det integrerte lydkortet enda.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at det skal fungere igjen?

Tenkte jeg skulle få lånt meg noen "vanlige" DDR 2 brikker imorra, og prøve med de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert bios på gamlemåten med diskett.

Brukte win sist jeg oppdaterte, men ville heller bruke diskett denne gangen, da det er mere sikkert.

Har prøvd en brikke i begge blå slots, men ikke i noen andre slots. Det rare er at det stopper opp. Så kan jeg trykke tab for å se post screen istedenfor fullscreen logo. Står stille der også. Den reagerer på at jeg trykker på del for å komme inn i bios. Da står det bare Loading setup.

På onboard displayet står det Test Mem. Som om minnetesten aldri blir fullført.

Lenke til kommentar

Du må ha i kun 1 brikke.

Kommer du inn i bios sett 2.0v til minne f10.

Står på auto nå som er 1.85v kan gi boot problemer.

Følg det som står i linkene.

Prøvd alt det ikke hopp over noe.

Virker ikke.

Da må du ha ny bios chip.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har prøvd alt nå. Tror jeg bare RMA'er kortet og får meg et X38 kort. Kunne jo vert morro å prøve noe nytt igjen. Det er ganske ekstremt. 3. kortet jeg bytter. Skjønner ikke hvorfor jeg skal ha så uflaks med hovedkort.

Hadde EVGA 680i SLI. Bytta til ASUS Commando, Så Striker Extreme. kun EVGA som fungerte sammen med Crucial minne som jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Ja særlig 680i har vært plaget mye av dette.

Auto funksjonen på minnekontroller virker dårlig.

minnekontroller liker heller ikke høy volt 2.4v tar minnet fort kvelden.

Noen brikker må ha mere enn 1.85v for og boote.

Det er lagd en egen oppstart brikke vet jeg,

ikke den den beste løsning.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Koster jo ikke så allhverdens med en 512MB brikke. Også er det mange som har oppdatert fra 1GB til 2GB og sitter igjen med 2x512MB ram, og da kan man få seg billig/gratis ram :p

Det rare er jo at det fungerte før bios update, og at det ikke ville starte med ny bios. Stod jo også at det skulle være bedre minne kompatibilitet med ny bios.

Det funker faktisk enn før, men den ville ikke starte med auto settings.

Også rart at brikkene mine funker fint på de 2 andre pc'ne jeg har kjørt dem i. Og da på auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...