Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Melanotan. Tips, bruk, erfaringer og innføring.

VonOs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føflekkene skal forsvinne gradvis etter 3-4 mnd etter hva jeg har erfart. Nå har jeg ikke vært spesielt plaget av det heller da, men men.

Startet akkurat på en ny "kur". 20 brukerdoser. Håper jeg klarer å få god farge iløpet av en uke denne gangen slik at jeg ser bra ut til Bergensturen (Y)

Lenke til kommentar

Ja, har fått 4-5 små føflekker i trynet, og litt flere på armene og sånn... no biggie for min del.

Sluttet på MT i forgårs, har ikke mer igjen, men skal kanskje kjøpe noe mer når jeg gidder :p

Dette var en testrunde, og det gikk bra. Merker at fallosen ikke står så mye lenger :p savner det litt :p haha... jarle out

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilke sprøyter bruker dere?

Jeg har gått på en kur for noen måneder siden og brukte insulinsprøyter.

spissen på sprøya var så kort, så når jeg var på slutten av en kur så kom det alltid bobler når jeg skulle trekke inns stoffet i sprøyta..

Noen som vet hva de sprøytene heter bare med lengere spiss?

Lenke til kommentar

Hadde du 0.8mm spiss? Det hadde jeg, de funka fint de for min del... Var på apoteket i dag, og da hadde de ikke de, så fikk noen med lengre spiss, vet ikke hvor lange, for har ikke sett på de. Vet bare at de er 0.5ml, de jeg hadde før var 0.3ml.

Liker ikke alle spørsmålene på apoteket når jeg skal ha sprøyter altså!

Lenke til kommentar
Hadde du 0.8mm spiss? Det hadde jeg, de funka fint de for min del... Var på apoteket i dag, og da hadde de ikke de, så fikk noen med lengre spiss, vet ikke hvor lange, for har ikke sett på de. Vet bare at de er 0.5ml, de jeg hadde før var 0.3ml.

Liker ikke alle spørsmålene på apoteket når jeg skal ha sprøyter altså!

Tror jeg hadde det ja..

Det er jo mye bedre med lengere spiss?

Hvilke spm får du a:P?

Lenke til kommentar

I dag ble jeg spurt hva slags insulin jeg tok... Og jeg visste ikke engang at det var forskjellige typer :p

Men fikk da til slutt.

Jeg likte de med 0.8cm (mente centimeter i stad også :p ) spiss jeg, da kunne jeg bare kjøre den helt inn i magen :p

Hadde ingen problemer med bobler.

edit:

De jeg har fått nå er 12mm spiss på, de er også 27G, de forrige jeg hadde var 30G.

Disse heter U-100 Insulin, og er laget av Terumo.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Hehe ok : D

Ja men hva er forskjellen på de sprøytene da?

De du brukte før og de du fikk nå?

Noe negativt at du er lengere? var digg og bare kunne de kjøre de helt inn og ikke tenke noe på det selvfølgelig, men da når de jo helt inn i beholderen med melanotan også : )

Lenke til kommentar

Tok beholderen opp ned, så gikk det fint.

Jeg har ikke testet de nye jeg fikk, men kan jo ikke bare punche dem inn lenger da, må gjøre det litt mer kontrollert. Også er jo nåla litt tykkere, selv om det ikke er mye.

Dessuten trenger jeg egentlig bare 0.1ml, så de gamle, på 0.3ml var fine. De nye er på 0.5ml, ikke for at det har noe å si da...

De er helt sikkert fine. Kjøpte bare 10, så hvis de er rævva kjøper jeg andre neste gang.

Lenke til kommentar

Kjørte 0.2ml inn, skal bare ta 0.1ml inn neste gang, bare blander det sterkere.

edit: Tenkte jeg skulle sende deg en pm på hvor jeg kjøpte, men ettersom du ikke har noen bruker her så...

Jeg vil nesten ikke skrive det her, men jeg vet om flere som sender innenfra norge. Har bare handlet hos en, gått veldig fint.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Kjørte 0.2ml inn, skal bare ta 0.1ml inn neste gang, bare blander det sterkere.

edit: Tenkte jeg skulle sende deg en pm på hvor jeg kjøpte, men ettersom du ikke har noen bruker her så...

Jeg vil nesten ikke skrive det her, men jeg vet om flere som sender innenfra norge. Har bare handlet hos en, gått veldig fint.

Nå har jeg en bruker her, så er bare og sende PM ; )!

Men hvorfor blande sterkere:D?

Lenke til kommentar

Blander det sterkere, så jeg slipper å injisere så mye av gangen. Det svir nemlig litt få grunn av det sterile vannet.

Det vanlige er jo å injisere saltvann, men saltvann ødelegger peptidene i melanotanen, så det funker ikke.

Sterilt vann er egentlig ikke til injisering, det står også på flaska :p

Du får en PM nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...