Gå til innhold

Fremkalling av digitale bilder, hvor ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et kompakt kamera og har tatt en del bilder og ønsker å få fremkallet noen av disse.

 

Det jeg lurer på om det er noen bra nettbutikker hvor det går an å laste opp bildene for så å få tilsendt bildene i posten.

 

Ser litt på Japan photo, ifølge dem selv har de vunnet et par tester. De gir også 25 bilder gratis, så skader vel ikke å prøve.

 

 

Hvor bruker folket å få fremkallet bildene sine? Går dere til en lokal butikk eller funker det å sende inn via nett ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har et kompakt kamera og har tatt en del bilder og ønsker å få fremkallet noen av disse.

 

Det jeg lurer på om det er noen bra nettbutikker hvor det går an å laste opp bildene for så å få tilsendt bildene i posten.

 

Hvor bruker folket å få fremkallet bildene sine? Går dere til en lokal butikk eller funker det å sende inn via nett ?

 

Sendt i mange år over nett jeg ja. De fleste har kjekke, enkle overføringsprogrammer som gjør det greit og raskt. Kommer i posten etter få dager. Jeg har holdt meg til ett firma i 6-7 år, men vært innom et par andre også. Vet ikke om man skal drive noen reklame her, men er du interessert i navn, kan du sende meg en PM. Innimellom printer jeg ut på fotopapir selv også, og lager litt morsomme oppsett av en tur eller lignende.

RandiA

Lenke til kommentar
Det burde da ikke være noe problem å fortelle hvilken leverandør du bruker og åpenbart er fornøyd med?

9406788[/snapback]

Vet ikke hvordan "skikken" er her? Men et annet forum jeg har vært med i mange år, er det ikke populært å reklamere for firmaer...men OK, jeg har brukt FotoLabo for det meste,for de var bra i test før, og den er grei. Også prøvd Elkjøp og Foto Knutsen. Din side har sin egen test og konklusjon, Det kan du lese

HER

Men jeg holder meg der jeg har vært kunde i mange år, de er ganske rimelige og raske.

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan "skikken" er her? Men et annet forum jeg har vært med i mange år, er det ikke populært å reklamere for firmaer...

9406903[/snapback]

Jeg ser ærlig talt ikke problemet, vi utveksler erfaringer, både gode og dårlige.

9406966[/snapback]

 

 

Vil ikke akkurat kalle det reklame for fimaet, sålenge du ikke jobber der selv selvfølgelig...

 

Når firmaer blir hengt ut på forumet her med navn når noen mener de yter dårlig service så ser jeg ingen grunn til å ikke nevne de som yter bra service også.

Lenke til kommentar

Ja det er til tider stor forskjell på "stolaber" og lokale aktører.

Storlabene kjører en gjennomsnittlig justering på alle bilder de produserer og har selvfølgelig ikke tid til enkeltvis å korrigere bildene du leverer, derfor den lave prisen (samt at de har stooor produksjon).

 

Lokale aktører kjører ofte korrigeringer for farger, lys og kontrast for hvert enkelt bilde, det gir som oftest bedre resultat enn storlabene, men pga tidsforbruket (og mindre produksjon) blir prisen høyere.

Lenke til kommentar

Angående reklame.

 

Det er ingen ting i veien å fortelle om forhandlere/bedrifter man er fornøyd med, utveksle erfaringer, priser og lignende.

 

Men om jeg derimot skulle snakket varmt om min butikk samtidig som jeg nevnte den med navn og ga dere priser på de forskjellige varer vi hadde på lager, hadde saken stilt seg annerledes.

 

I følge retningslinjene har ikke bedrifter og deres ansatte tillatelse til å reklamere for seg selv. Man har imidlertid lov til å skryte av bedrifter man ikke har annen tilknytning til enn at man er kunde der.

Lenke til kommentar
Lokale butikker på nett har jeg faktisk ikke tenkt på. Kan undersøke den litt nærmere.

 

Fant forresten en ganske ny test angående fremkalling på nett.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=28657

 

 

Ble positivt overrasket over Elkjøp i testen så kanskje jeg skal prøve dem og hente bildene i den lokale butikken.

9418731[/snapback]

 

I denne testen utgjør kvaliteten på bildene "bare" 40% av resultatet. De øvrige prosentene går på pris, programvare og leveringstid. Det er klart at disse faktorene er vesentlig for de fleste. Men for noen er kvaliteten på bildene og papir det mest vesentlig. Videre kan dere se av prisoversikten at når du tar med porto og andre prisepåslag er forskjellen til butikk ikke så veldig stor.

Endret av Stonefa3e
Lenke til kommentar

vel, en av fordelene for meg med å bestille på Elkjøp er at jeg ikke må betale frakt fordi jeg kan hente bildene selv, og så lenge jeg ikke skal fremkalle så mange bilder blir frakten ofte mer enn fremkallingen selv koster. Og hvis bildekvaliteten er for dårlig kan jeg alltids prøve en annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...