Gå til innhold

RV debatant med mobbing og sjikane

Anbefalte innlegg

Utspillet fra guttevalpen på benken og ikke minst lederen som kommer med overraskende uforbeholden grad av støtte i etterkant bekrefter bare at Rødt/RV tydeligvis tror at politikk dreier seg om sannheter og ikke verdier. Motstanderne av fasiten må "røykes ut".

EDIT: Heter de Rødt, eller heter de RV?!!

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken organisasjon gutten tilhører, får vel bli hans sak? Så lenge han ikke fronter meningene sine, har ikke RV rett til å henge han ut, eller innvandrerne rett til å gå løs på han.

9411444[/snapback]

Nå er du bare jævlig dum? Har du i det hele tatt lest tråden? Fyren har gått ut med fullt navn i bloggen sin og bekrefter at han er nynazist og medlem av NorgesPatriotene under debatten. Er bare rett og rimelig at det blir opplyst at han nettopp er en rasist. Og nå for tida er det jo like ille å kalle folk rasister som å være det. Hva pokker er feil?

Og ja, det heter RV til Oktober hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Det er visst viktig for enkelte å godta alt mulig i relativismens navn og beskytte nazisvin mot folks berettigede harme.

Historisk så har det vist seg at å konfrontere nazimiljøer er beste måten å hindre nyrekruttering, på sikt så vil nazimiljøet da som oftest kollapse og man kan dra folk ut av miljøet.

Lenke til kommentar
Det er visst viktig for enkelte å godta alt mulig i relativismens navn og beskytte nazisvin mot folks berettigede harme.

9413788[/snapback]

Det er visst viktig for folk å bevare retten til å mene hva du vil uten å risikere å bli banket opp eller truet av hele skolen din.

Nazisme er umoralsk, men det er jammen meg vold også.

Lenke til kommentar

Historisk så har det vist seg at å konfrontere nazimiljøer er beste måten å hindre nyrekruttering, på sikt så vil nazimiljøet da som oftest kollapse og man kan dra folk ut av miljøet.

Hvordan kan man konfrontere Kommunismen? Det er tydelig at den idag har fått et mye større fotfeste i Norge enn Nazismen og dermed en større fare for rikets sikkerthet. Vi ser historisk at kommunistene ganske enkelt utrydder alt som er imot dem. Heldigvis blir det som regel oppløst innvending, men da er allerede skaden gjort.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Hvordan kan man konfrontere Kommunismen, er tydelig at den idag har fått et mye større fotfeste i Norge en Nazismen og dermed en større fare for rikets sikkerthet. Vi ser historisk at kommunismene ganske enkelt utrydder alt som er imot dem.

9413851[/snapback]

Både nazistiske og kommunistiske regimer har det med å styrte i grus før eller siden.

Lenke til kommentar
Det er greit at du mener det du mener, så lenge det ikke strider mot det jeg mener.

Det er det du sier nå, Olsen.

9413836[/snapback]

På ingen måte. Jeg har ingen problemer med at ikke alle er enig med meg. Er du nazist i offentligheten så må du nesten forvente at folk tar til motmæle mot deg! Det har ingenting med å nekte folk å mene hva de vil, men å konfrontere meningene deres og det miljøet de er en del av.

Lenke til kommentar
Det er greit at du mener det du mener, så lenge det ikke strider mot det jeg mener.

9413836[/snapback]

På ingen måte. Jeg har ingen problemer med at ikke alle er enig med meg. Er du nazist i offentligheten så må du nesten forvente at folk tar til motmæle mot deg! Det har ingenting med å nekte folk å mene hva de vil, men å konfrontere meningene deres og det miljøet de er en del av.

9413904[/snapback]

Via mobbing, hersing og fysisk vold. Kvalmende.

Lenke til kommentar

9413836[/snapback]

9413904[/snapback]

Via mobbing, hersing og fysisk vold. Kvalmende.

9413983[/snapback]

RVeren brukte da ikke vold i sin konfrontasjon. Jeg skjønner poenget med at utpekingen kan føre til vold, men som det er blitt sagt flere ganger var vedkommende elev allerede åpen rasist, underskrevet på internett med fullt navn, og bekreftet det framfor elevsamlingen på skolen sin.

Folk får stå for det de mener. Det er bra å ta avstand fra vold, men om noen mener det de mener sterkt nok til at de selv står for det (som omtalte rasist), er det riktig å konfrontere dem med det - ikke voldelig men verbalt. Å konfrontere er ikke det samme som å gå til angrep på. RVeren konstaterte et faktum som skolens elever selv må ta stilling til. Men når det er gjort, er det riktig av elevene også å ta avstand fra vold mot vedkommende.

edit: Litt på siden: Kan noen forklare meg hvordan RVs politikk er en fare for rikets sikkerhet?

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar

Okei, jeg skal ta kritikk på at det var et planlagt angrep på nazisten og et feigt et sådan. Det kunne blitt gjort langt mer sivilisert. Denne delen av deres politikk er det jeg misliker sterkest og jeg har vært lite opplyst om det.

Det er ubetydelig nå, men hvis man hadde innkalt til et møte mellom begge partier hadde det kunne kommet til å være fortsatt mange utlendinger der som hadde mislikt ham. Det skal jo foregå rettferdig selvsagt. Var bare en tanke.

Off topic; Skal man la et parti som forsvarer bruk av atomvåpen komme inn i regjeringen? Lurer på hva det neste de vil foreslå her innenriks er hvis de får makt. Gassing av ulydige innvandrere?

Hvis noen har nyss om dødelig raddis-vold som har foregått i den senere tid vil jeg gjerne ha info om det, hvis man ikke da påpeker den ekstreme gruppa i Tyskland [tror jeg] som drepte en eller annen konsernsjef for tjue-tredve siden eller noe.

Endret av Skyrim
Lenke til kommentar

Det eneste du sier er at du bekrefter at Rødt driver med mobbing, hersing og oppfordring til vold mot dem som tenker anderledes enn seg.

Rødt og kommunisme er en fare for rikets sikkerhet fordi dem vil ødelegge allianser åpne grensene for fri flyt av alt som vil inn og innføre kommunisme som ikke fungerer i et kapitalistisk land. Kommunisme fungerer ikke fordi hvis alle tjener likt er det ingen grunn for konkuranse, ingen grunn til å jobbe eller gjøre en innsats. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan noe slikt kan bli innført uten at Norge går rett til helvete.

Lenke til kommentar
Off topic; Skal man la et parti som forsvarer bruk av atomvåpen komme inn i regjeringen? Lurer på hva det neste de vil foreslå her innenriks er hvis de får makt. Gassing av ulydige innvandrere?

9414431[/snapback]

Hvis folk stemmer på det, så ja. Det er en del av demokratiet. Men heldigvis så er folk i norge relativt oppegående, så det blir nok ikke en problemstilling.

Står fortsatt på det jeg sier, at Rødt ikke er det spor bedre enn høyreekstremister. Eneste forskjellen er at det er allmenn akseptert å være venstreradikalist. Dessverre.

Lenke til kommentar
Det eneste du sier er at du bekrefter at Rødt driver med mobbing, hersing og oppfordring til vold mot dem som tenker anderledes enn seg.

Ikke legg ord i munnen på meg. Det er aldeles ikke hva jeg mener eller sier.

Rødt og kommunisme er en fare for rikets sikkerhet fordi dem vil ødelegge allianser

En "allianse" er ikke et ubetinget gode. Kan du presisere?

åpne grensene for fri flyt av alt som vil inn

nei, "fri flyt" er EUs og høyresidas slagord. Les deg litt opp, eller presiser og dokumenter hva du mener.

og innføre kommunisme som ikke fungerer i et kapitalistisk land.

Vel.. nå er jo kommunisme og kapitalisme to forskjellige ting per definisjon... Poenget er jo å erstatte kapitalismen med sosialisme ;)

Kommunisme fungerer ikke fordi hvis alle tjener likt er det ingen grunn for konkuranse, ingen grunn til å jobbe eller gjøre en innsats. Jeg klarer bare ikke å forstå hvordan noe slikt kan bli innført uten at Norge går rett til helvete.

9414501[/snapback]

Konkurranse er ikke den eneste drivkrafta som kan motivere til å arbeide. Stolthet i arbeidet, medvirkning i bedriften, interesse for det man driver med, idealisme og lønn for strevet er andre former for motivasjon. Alle trenger ikke nødvendigvis å tjene likt i et sosialistisk eller kommunistisk samfunn, men midlene kan gjerne fordeles på en mer rettferdig måte likevel. Er det bedre at børsspekulanter kan tjene millioner og milliarder i året uten å lette på rompa, mens en industriarbeider som jobber hardt, eller en lærer som gjør en utrolig viktig jobb, får en slikk og ingenting? Ja, man kan si at jeg setter det på spissen, men hva med din framstilling/forståelse av kommunismen?

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Ikke legg ord i munnen på meg. Det er aldeles ikke hva jeg mener eller sier.

Men det er det dem gjør og du støtter tydeligvis.

En "allianse" er ikke et ubetinget gode. Kan du presisere?

Våre vestlige allierte og forsvarsalliansen NATO.

nei, "fri flyt" er EUs og høyresidas slagord. Les deg litt opp, eller presiser og dokumenter hva du mener.

Vel.. nå er jo kommunisme og kapitalisme to forskjellige ting per definisjon... Poenget er jo å erstatte kapitalismen med sosialisme ;)

Rødt vil ha Kommunisme. Fri flyt mener jeg med å åpne grensene for fri innvandring. "Alt som vil inn er velkommen". Lille Norge kan ikke takle det.

Konkurranse er ikke den eneste drivkrafta som kan motivere til å arbeide. Stolthet i arbeidet, medvirkning i bedriften, interesse for det man driver med, idealisme og lønn for strevet er andre former for motivasjon. Alle trenger ikke nødvendigvis å tjene likt i et sosialistisk eller kommunistisk samfunn, men midlene kan gjerne fordeles på en mer rettferdig måte likevel. Er det bedre at børsspekulanter kan tjene millioner og milliarder i året uten å lette på rompa, mens en industriarbeider som jobber hardt, eller en lærer som gjør en utrolig viktig jobb, får en slikk og ingenting? Ja, man kan si at jeg setter det på spissen, men hva med din framstilling/forståelse av kommunismen?

Utrolig naiv tankegang, hvem skal tjene mer enn andre med et kommunistisk samfunn hvis alle klassene skal bort? (Med untak av Diktatoren og hans nærmeste da) Tror du virkelig at hvis alle tjente likt i Norge ville landet gått på skinner i et harmonisk arbeidsmiljø hvor alle gledet seg til å komme seg opp å jobbe og stå på?

Konkuranse har også masse å si for teknologiske fremgang og utforskning av nye ting. Med Kommunisme vil tiden stå stille..

Lenke til kommentar
Står fortsatt på det jeg sier, at Rødt ikke er det spor bedre enn høyreekstremister. Eneste forskjellen er at det er allmenn akseptert å være venstreradikalist. Dessverre.

9414697[/snapback]

Jaha? Et politisk parti tuftet på solidaritet og rettferdighet er like gale som hatorganisasjoner som NasjonalPatriotene? Herregud :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...