simerix Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Midt under skoledebatt peker løfter RV`s Jon Trygve Bergåker opp rasist-nazist-fascist-fingeren og peker på en navngitt elev i salen. http://dt.no/article/20070901/NYHET/709010008/1099/NYHET Og som følge av Bergåkers sjikane ble stemningen svært amper mellom vedkommende og skolens fargerike innslag.... Noen her som har noen synspunkter på dette? HELT for jævlig mener nå jeg. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Nå er jeg ikke en tilhenger av verken Norges Patriotene eller RV.Jeg liker ikke politikken til Norges Patriotene men jeg forsvarer ikke at RV utsatte en elev mot mobbing/sjikane.Ganske hårreissende at RV tyr til sånne midler. Skal bli spennede å se hva politiet vil gjør videre med saken. Dette sier Norges Patriotene om saken. Det er grusomt å se hvor mye hat som finnes i enkelte personer. Jon Trygve Bergsåker (RV) er en av disse. Under en skoledebatt på Åssiden videregående skole i Drammen gikk han til et hatefullt angrep på en elev fordi han mente eleven var rasist og medlem i NorgesPatriotene. Dette har i ettertid ført til at eleven har anmeldt RV-politikeren til politiet og skolens rektor er i harnisk over RV-representantens oppførsel. NorgesPatriotene er derimot ikke overrasket over Bergsåkers opptreden. Han tar jo bare opp arven etter sine kommunistiske helter som står bak folkemord på over 100 millioner mennesker verden over. Han er en del av et parti som har et brennende ønske om å få til et nytt folkemord, denne gangen på etniske norske. Han har nok fått mye klapp på skuldrene av sine partifeller etter sin opptreden. Alt han har gjort er å uttale seg i ekte hatefull kommunistisk ånd. Det er trist å se hvor mye hat slike personer har i seg og det er skremmende at de med vitende og vilje ønsker å utrydde sitt eget folk. Vi ønsker ikke å spekulere i årsakene til dette, men dersom Bergsåker har hatt en forferdelig barndom, blitt seksuelt misbrukt eller det er andre årsaker som står bak hans forhatte hjerte, kan vi hjelpe ham. Han er når som helst velkommen til å ta kontakt for å oppleve omsorg og trygghet hos sine medmennesker i NorgesPatriotene. Vi skal med glede helbrede hans sykdom. For sykdom er det, ingen ved sine fulle fem vil vel med vitende og vilje utrydde sitt eget folk? Endret 1. september 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Omtrent like seriøst som Vigrid, skjønner jeg. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Og som følge av Bergåkers sjikane ble stemningen svært amper mellom vedkommende og skolens fargerike innslag.... De bekrefter jo bare hva fremmedfrykten bygger på!! Utpeking og sjikane av alle som ikke er enige med de røde og den lille røde boka blir jo gjort i god gammel RV ånd. Uakseptabel at elever ska kunne bli utpekt og anklaget for rasisme slik det har skjedd i denne saken. Selvfølgelig må jo "De flerkulturelle" blande seg inn og forverre situasjonen og forsterke fremmedfrykten videre (som ikke er grunnløs, ser det ut som, siden rektor selv måtte eskortere 17åringen bort for å ungå "bruduljer" les: Fysisk vold ). Bunch of tards! BARGH! Endret 1. september 2007 av Q-melk2 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Og raddisene mener høyresiden skaper fremmedfrykt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Norgespatriotene er et reinhekla naziparti. Jeg mener det er riktig å opplyse om at det finnes sympatisører/medlemmer på den aktuelle skolen. Men å peke ut vedkommende vil nok bare gjøre vondt verre og skubbe den aktuelle personen lenger inn i nazihelvete. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Og raddisene mener høyresiden skaper fremmedfrykt? 9407010[/snapback] Kanskje RV satser på egenfrykt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Nå er jeg ikke en tilhenger av verken Norges Patriotene eller RV.Jeg liker ikke politikken til Norges Patriotene men jeg forsvarer ikke at RV utsatte en elev mot mobbing/sjikane.Ganske hårreissende at RV tyr til sånne midler.Skal bli spennede å se hva politiet vil gjør videre med saken. Dette sier Norges Patriotene om saken. Det er grusomt å se hvor mye hat som finnes i enkelte personer. Jon Trygve Bergsåker (RV) er en av disse. Under en skoledebatt på Åssiden videregående skole i Drammen gikk han til et hatefullt angrep på en elev fordi han mente eleven var rasist og medlem i NorgesPatriotene. Dette har i ettertid ført til at eleven har anmeldt RV-politikeren til politiet og skolens rektor er i harnisk over RV-representantens oppførsel. NorgesPatriotene er derimot ikke overrasket over Bergsåkers opptreden. Han tar jo bare opp arven etter sine kommunistiske helter som står bak folkemord på over 100 millioner mennesker verden over. Han er en del av et parti som har et brennende ønske om å få til et nytt folkemord, denne gangen på etniske norske. Han har nok fått mye klapp på skuldrene av sine partifeller etter sin opptreden. Alt han har gjort er å uttale seg i ekte hatefull kommunistisk ånd. Det er trist å se hvor mye hat slike personer har i seg og det er skremmende at de med vitende og vilje ønsker å utrydde sitt eget folk. Vi ønsker ikke å spekulere i årsakene til dette, men dersom Bergsåker har hatt en forferdelig barndom, blitt seksuelt misbrukt eller det er andre årsaker som står bak hans forhatte hjerte, kan vi hjelpe ham. Han er når som helst velkommen til å ta kontakt for å oppleve omsorg og trygghet hos sine medmennesker i NorgesPatriotene. Vi skal med glede helbrede hans sykdom. For sykdom er det, ingen ved sine fulle fem vil vel med vitende og vilje utrydde sitt eget folk? 9406090[/snapback] Tar avstand fra begge sider her,det RV representanten gjorde var helt klart feil,men når en så leser svaret her så var det like ille Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Enig med snekkern her. Det som skremmer meg mest er at RVs kandidat ikke ser at han gikk over grensen. Ser heldigvis (skrives heldigvis i et eller to ord?)ut som denne unge kandidatens karriere stoppet før den kom igang. Skulle likt å hørt ramaskrikene om det var omvendt, dvs et høyresideparti som hang ut en eller annen person. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) (skrives heldigvis i et eller to ord?) ETT! For Guds skyld, ett ord! Delte ord er engelsk. På norsk skriver man sammensatte ord som ett ord. Vaskemaskin, heldigvis, antitese, armbånd, kroppsvask, radiostasjon og middagsmat. Dersom du skulle bli i tvil, hjelper det som regel å si ordet for seg selv, og legge merke til om de henger naturlig sammen eller om det ville låte noenlunde naturlig dersom du skulle avslutte setningen midt i ordet. Er ellers enig med olsen om saken, men mener også selvsagt at RVeren ikke burde navngitt vedkommende. Endret 1. september 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Omtrent like seriøst som Vigrid, skjønner jeg. 9406481[/snapback] Enig. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Nok en ungdomspolitiker som driter seg rett ut. At han i tillegg ikke vil ta selvkritikk i etterkant er hårreisende. Hva var det han forventet å oppnå med dette? Lynsjestemning? Ser ut til at det langt på vei lyktes. Drive denne 17-åringen enda lenger inn i nazihelvete? Skal ikke se bort fra at det lykkes også. Forventer at RV kaster denne fyren ut, for i poiltikken hører han ikke hjemme. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det virker som om RV har gjort mobbing til et del av sitt standardreportoar i skoledebatter. I de to debattene jeg har sett på har to forskjellige RV-representanter gjort narr av Erna Solbergs vekt. Ja, politikere må tale å bli tullet med når de er så tydelige profiler i mediebildet, men dette er blir bare uorginalt og flaut. Et slags mislykket forsøk på å appellere til ungdom. Det lille jeg hadde av respekt for RV er herved forsvunnet. For et latterlig parti. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 http://www.vgb.no/26535/perma/240042 Her er en kontring så man også kan se det fra den unge politikerens side. Hva er verst i det store og hele: At en radikal nazist/fascist/rasist får bekreftet hva han er [hvis han synes det er flaut å bli kalt det så burde han KANSKJE ikke stå for det] eller at man setter sterkt fokus på dette hverdagsproblemet? Jeg forsvarer ikke hvordan de verste gjengene i Oslo oppfører seg, men den generelle hverdags-rasismen rammer mange flere som ikke fortjener det. Det er særlig vanskelig å komme fra et land i krig eller ha traumer fra en, også omstille seg til et nytt liv. Radikale nynazister bare i Europa dreper langt flere i dag enn hva såkalte terrorister noengang har gjort. Hørte noe sånt som at 30 mennesker er myrdet i Russland i år som følge det. I alle tider og i alle etnisiteter har rasisme funnet sted og blitt brukt som en gyldig grunn til å starte krig. Når tar galskapen slutt? Nazier kan bruke tida på noe nyttig og et felles mål for de opplyste: Bush-demonen Dessuten er det typisk å sikte til kommunismens blodige fortid når man skal henge ut motparten, når dette ikke er hva RV står for. Nazister enten benekter eller kaller seg stolte over sin vel dokumenterte menneskeslakt. Og de som sier de "har mistet siste biten av respekt for RV de hadde"; vel, hvis dere mister respekten for dem pga. noe en ungdomspolitiker kan ha sagt i en oppglødd situasjon vet jeg jeg ikke om du/dere fortjener så mye respekt heller. Man baserer da ikke hele partiet på hva en enkelt ungdomspolitiker har sagt. Det er som å hate et helt bilmerke fordi en bil bryter ut i en liten feil. Det at noen sjikanerer noen for vekta blir nesten som å hetse noen for hudfarge, og er feil. Men godt å vite at det ikke er de som kommer til å styre det ekte partiet før de har blitt mer voksne i hodet! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Så du er i og for seg for det å henge ut folk? Kan man henge ut unge innvandrere som vanker i gjeng-miljører for å statuere et poeng? Nei det er rasisme. Kan nevne tusen ting som er mer problematisk enn høyreekstremisme. Venstre-radikalisme for eksempel. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 http://www.vgb.no/26535/perma/240042 Her er en kontring så man også kan se det fra den unge politikerens side. Hva er verst i det store og hele: At en radikal nazist/fascist/rasist får bekreftet hva han er [hvis han synes det er flaut å bli kalt det så burde han KANSKJE ikke stå for det] eller at man setter sterkt fokus på dette hverdagsproblemet? Jeg forsvarer ikke hvordan de verste gjengene i Oslo oppfører seg, men den generelle hverdags-rasismen rammer mange flere som ikke fortjener det. Det er særlig vanskelig å komme fra et land i krig eller ha traumer fra en, også omstille seg til et nytt liv. Radikale nynazister bare i Europa dreper langt flere i dag enn hva såkalte terrorister noengang har gjort. Hørte noe sånt som at 30 mennesker er myrdet i Russland i år som følge det. I alle tider og i alle etnisiteter har rasisme funnet sted og blitt brukt som en gyldig grunn til å starte krig. Når tar galskapen slutt? Nazier kan bruke tida på noe nyttig og et felles mål for de opplyste: Bush-demonen Dessuten er det typisk å sikte til kommunismens blodige fortid når man skal henge ut motparten, når dette ikke er hva RV står for. Nazister enten benekter eller kaller seg stolte over sin vel dokumenterte menneskeslakt. Og de som sier de "har mistet siste biten av respekt for RV de hadde"; vel, hvis dere mister respekten for dem pga. noe en ungdomspolitiker kan ha sagt i en oppglødd situasjon vet jeg jeg ikke om du/dere fortjener så mye respekt heller. Man baserer da ikke hele partiet på hva en enkelt ungdomspolitiker har sagt. Det er som å hate et helt bilmerke fordi en bil bryter ut i en liten feil. Det at noen sjikanerer noen for vekta blir nesten som å hetse noen for hudfarge, og er feil. Men godt å vite at det ikke er de som kommer til å styre det ekte partiet før de har blitt mer voksne i hodet! 9408529[/snapback] Hva man stemmer på er en hemmelig ting som ingen andre har rett til å si ut uten tillatelse. Som vi leste måtte gutten få hjelp ut for å ikke bli banket opp av medelever fordi dem ikke tillater han til å ha sin mening. Han kommer sikkert til å få en utrygg fremtid pga den kommunisten. Rød er ikke noe bedre enn Norgepatriotene de er begge like radikale og begge tror på noe med masse blod på samvittigheten, men man skal forde ha rett til å støtte hva man vil uten å risikere fysiske konsekvenser. Etter å ha lest innlegget ditt to ganger må jeg nesten si at det er det latterligste jeg har lest på gamer. Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Har sittet og tenkt litt og laget meg opp noen spørsmål... En ting jeg ikke skjønner er f.eks hvorfor ikke denne saken blir dratt opp slik som Ali saken og at RV-politikerens avgang blir krevet sporenstreks? Er ikke dette også rasisme fra RV's side? Hvorfor kan ikke RV la folk mene hva man vil i et land med ytringsfrihet? Ville det samme skjedd om en RV politiker var på et NorgesPatriotene-møte, ville de da hakket på RV politikeren? Bare noen tanker, hva mener dere.. Endret 2. september 2007 av Shocktrooper Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 http://www.vgb.no/26535/perma/240042 Her er en kontring så man også kan se det fra den unge politikerens side. Hva er verst i det store og hele: At en radikal nazist/fascist/rasist får bekreftet hva han er [hvis han synes det er flaut å bli kalt det så burde han KANSKJE ikke stå for det] eller at man setter sterkt fokus på dette hverdagsproblemet? 9408529[/snapback] Det er ikke noe krav om at man skal kunne forsvare meningene sine i en hver situasjon. Jeg vet ikke hvordan du hadde taklet å bli konfrontert med mer kontroversielle meninger foran hele skolen din, men jeg tror ikke jeg hadde opplevd det som noe positivt. Hvis han hadde hatt noe på hjertet hadde han nok stilt et spørsmål. Skal man begynne å drite ut alle med kontroversielle meninger? Radikale nynazister bare i Europa dreper langt flere i dag enn hva såkalte terrorister noengang har gjort. Hørte noe sånt som at 30 mennesker er myrdet i Russland i år som følge det. I alle tider og i alle etnisiteter har rasisme funnet sted og blitt bruktsom en gyldig grunn til å starte krig. Når tar galskapen slutt? Nazier kan bruke tida på noe nyttig og et felles mål for de opplyste: Bush-demonen 9408529[/snapback] I Russland begås det nok en del drap i nazismens navn, ja, men hva i all verden har det med Norge og gjøre? I Norge er nazistene en liten og ubetydelig gruppering som stort sett har liten eller ingen støtte blant befolkningen. Hvis du teller antall kriger og konflikter som har blitt til i religions navn tror jeg du finner atskillig flere enn de som er blitt til i rasismens navn. Og de som sier de "har mistet siste biten av respekt for RV de hadde"; vel, hvis dere mister respekten for dem pga. noe en ungdomspolitiker kan ha sagt i en oppglødd situasjon vet jeg jeg ikke om du/dere fortjener så mye respekt heller. Man baserer da ikke hele partiet på hva en enkelt ungdomspolitiker har sagt. Det er som å hate et helt bilmerke fordi en bil bryter ut i en liten feil. Det at noen sjikanerer noen for vekta blir nesten som å hetse noen for hudfarge, og er feil. Men godt å vite at det ikke er de som kommer til å styre det ekte partiet før de har blitt mer voksne i hodet! 9408529[/snapback] Dette var ikke basert på en RV-ungdomspolitiker, men tre forskjellige. To som jeg selv har sett i aksjon på min skole, og nå også denne mobberen av en RV-politiker. Et parti som instruerer skoledebattantene sine til å mobbe, eller kanskje det bare er en kultur for det innad i RV, fortjener ikke min respekt. Les hva jeg skriver, du. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Helt forbanna fjernt synes nå jeg! Skyrim:Kan man ikke si at RV ikke står bak en av sine fremste representanter?? "RV har full tillit til den unge politikeren, som også er landsstyrerepresentant i Rød Ungdom." link: http://www.nettavisen.no/innenriks/article1313545.ece Jeg er ikke noe rasist på noe som helt måte,men jeg forstår veldig godt de som har litt fremmedfrykt som blir forvekslet med å være rasist idag.. Nå kjenner ikke jeg denne personen som ble angrepet og vet ikke helt hvor sterke meninger han har,men det er uansett helt på trynet å henge ut folk på denne måten i RV sitt navn for å så begynne å snakke om biler etterpå. Ungdommer blir som oftest lært opp av de eldre...Erge denne unge RV'ern har sikkert fått metodene sine fra et lar annet sted uten å sette pil noen sted. Endret 2. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det er både tragisk og leit at man i politikken har fokusert mer og mer på person i stedetfor politikk. Dette er bare nok et trist eksempel. Eneste slike politiske fremstøt som dettte fører til, er økt polarisering mellom grupperingene. Og ingen av partene ønsker noe slikt. Dessuten så kan slike hendelser også føre til økt rekruttering i slike miljøer, siden man har lettere for å få sympati. Noe som også er bevist gang på gang, da spesielt innen markedsføring. Hvis noen som er sterkere går til frontalangrep på en annen, så kan den svakere part få sympati støtte. Spesielt innen "cola- krigen" gjorde dette utslag, og Coca- Cola tapte mange kunder. Jeg vil også hevde at slik fremgangsmåte er ren og skjær mobbing av vedkommende. Det holder ikke å avfeie dette med at de er jevngamle, fordi mobbing er mobbing. Vedkommende som ble mobbet, var ikke der for å delta som representant for noe parti. Han var der i skolens regi. Hvis RV ville drøfte politikken til NorgesPatriotene på et saklig nivå (som dette klart ikke var) så kunne man invitert dem til å delta i debatten. Da hadde begge partier vært på samme plattform. Det å henge ut enkeltindivider på denne måten er forkastlig. For det tredje så er det klart at dette var et planlagt i god tid før dette møtet. Bare det at man hevder at vedkommende står ute med bilde og fullt navn på NorgesPatriotenes hjemmeside viser at det var en handling som var planlagt. Dette styrker også under på at det var mobbing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå