Gå til innhold

problemer med online gaming

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva som har skjedd her... har en del som onlinespill som frem til nylig fungerte helt fint, men nå har det skjedd ett eller annet som gjør at jeg ikke får tilgang til servere osv, så jeg får ikke spilt online. Det merkelige er at noen fungerer, som warcraft 3 og trackmania united, mens spill som savage: battle for newearth og neverwinter nights funker ikke. Tror det har noe å gjøre med brannmuren i ruteren, for det funket når jeg spilte hos en kompis, mens hjemme får jeg bare opp beskjed: "Couldn't connect to master server"

Hva skal jeg gjøre? Har ikke peiling på hvordan jeg stiller inn ruteren :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som noe slikt, ja. Gå til PortForward.com og se om du ikke kan finne en veiledning for å åpne portene på rutermodellen du har. Evt. prøv å sette den til "plug and play" om den har en slik funksjon (det skal få den til å automatisk åpne porter ved forespørsel, men dette er ikke noe jeg vil anbefale for annet enn testformål, da det medfører null sikkerhet).

Lenke til kommentar

Kan du ikke åpne en port manuelt på routeren i browseren din? Prøv og lage en "spill og applikasjons deling" og velg/skriv inn navnet til spillet og derreter skriv inn et port nummer og skriv så inn port nummeret i options på spillet hvis det fungerer.

Ellers så kan det jo være windows firewall eller en annen tredjepart firewall som jmå konfigureres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...