Gå til innhold

Statistikk over valgte brennvidder på min bilder?

Anbefalte innlegg

Hei

Kunne tenkt meg en oversikt over brennviddene jeg bruker når jeg tar bilder. Kjekt å få svart på hvitt hva jeg bruker mest og minst. Har Lightroom. Kan søke på mye rart der, men ikke funnet noen måte og finne svaret på brennviddebruken min.

Er det noen andre programmer som kan finne ut dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lightroom lister opp metadata fra EXIF mm i "Library"delen på programmet. (på venstre side) klikk på brennvidden og alle bildene du har tatt med den vil listes opp med thumbnails. Personlig synes jeg dette er en løsning som er så meget mer interessant enn ren statistikk. Hvem bryr seg om man har tatt 90% av bildene på 70mm om 80% av dem er poop!

Lenke til kommentar

Ser bra ut det, men står at det ikke går med RAW. Siden jeg stort sett bare tar i RAW-format hjelper det ikke stå mye dersom jeg ikke eksporterer alle bildene til jpg. Men takk for tipset.

Lightroom lister opp metadata fra EXIF mm i "Library"delen på programmet. (på venstre side) klikk på brennvidden og alle bildene du har tatt med den vil listes opp med thumbnails. Personlig synes jeg dette er en løsning som er så meget mer interessant enn ren statistikk. Hvem bryr seg om man har tatt 90% av bildene på 70mm om 80% av dem er poop!

9405949[/snapback]

Skjønte ikke helt den. Er det linse du mener?

Under Metadata Browser nederst i venstre panel kan jeg søke på:

* Kamera

* Linse

* Filtype

* Blender

* Lukkerhastighet

* ISO

* Dato

* Sted

* Fotogtaf

* Fargekode (Label)

Skulle vært en for Brennvidde også.

Har jeg oversett noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...