metropol Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Har et kjempeproblem med dataen. 1. Installerte Vista fra nytt av. fungerte fint 2. Installerte norsk språkpakke. fungerte ikke fint - BLÅ SKJERM! 3. Har prøvd følgende etterpå: a. Oppstart med siste gode konfig - Niks! b. Sette inn Windows Vista DVD og laste på nytt - Niks! c. Bruke ultimatebootcd - Niks! d. Memtester - Niks! e. Norton Systemworks - Niks! Det merkelige er også at tastaturet heller ikke virker bestandig. Helt frem til BIOS boot fungerer det (USB tastatur), men ikke etterpå. Det er da man leser fra CD/DVD og må bruke piltaster for å gjøre valg. Men da fungerer ikke tastaturet. Veldig merkelig. Hvilke valg har jeg? Kommer ikke til for å engang få reformatert harddisken. Alt er plutselig bare ball!! HJEEEEEEEELP !! har Intel 2 core duo, SATA disk 2 gb ram. Endret 2. september 2007 av metropol Lenke til kommentar
metropol Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ok. Har fått igang tastaturet med å gå inn i BIOS å satt Halt on NO ERRORS. Ser ut til å holde tastaturet i live i allefall. Resten er fortsatt et mysterium Når jeg prøver å boote i Safe mode, så bare re-starter maskinen etter å ha lastet kun noen av driverne. Evig loop Endret 1. september 2007 av metropol Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hmm, ville ringt Microsoft sin support, de har åpent 24/7 såvidt jeg vet og har grønne nummer, høres ut som et veldig rart problem. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hvis maskinen får blåskjerm også i safe mode kan det tyde på hardware problem. Hvis den kun starter opp i safe mode men ikke vanlig kan det tyde på software/driver problem. Så det kan nok desverre bety at noe er gale med delene dine, og at det kun er tilfeldig at det streiket rett etter at du installert språkpakke. Prøv med en og en minnebrikke (hvis du har flere). Og du sier at du ikke får bootet med vista cd'en i? prøv å trykk F11 under oppstart, helt i begynnelsen. Så velger du recovery eller noe i den dur, se om det funker. edit: Hva står på blåskjermen? Hvis du rekker å lese det, prøv flere ganger og skriv det ned. Det kan være til god hjelp for oss.. Endret 1. september 2007 av siindre Lenke til kommentar
metropol Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Takker for tilbakemelding. Begynner å ha mistanke om harddiskproblemer. Den booter på vista CD, men leser inn bare deler av oppstarten. Så går den i blått. Får nå feilmeldingen clfs.sys på blå bakgrunn. Under står det "Page_Fault_In_Nonpaged_Area". Og den meldingen tyder vel på noe HW trøbbel kanskje? Etter noen raske søk på nettet på akkurat denne feilmeldingen, ser det ut til at flere har samme feil. Hvor stor sjanse er det for at alle har HW feil samtidig?? dvs at det er Vista brukere. Jeg får vel aldri Microsoft brukerstøtte til å innrømme det, evt hoste opp en feilkorrigering over telefon sånn direkte, eller hva? Endret 2. september 2007 av metropol Lenke til kommentar
metropol Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Okay. Etter utrolig mye utprøving, leting på nettet pluss moms, kom jeg fram til følgende løsning (helt sjukt!!) 1. Sett inn CD for Windows XP (gå tilbake til gammel morro) 2. Velg å formattere hele harddisken 3. Installer XP på nytt 4. Installer 1 trilliard sikkerhetsoppdateringer som er kommet siden du kjøpte XP programvaren 5. Oppgrader alle drivere pluss all annet stash du måtte ønske å ha. 6. Sjekk hendelsesregistret at det ikke er noe mere krøll som du burde ha sett. 7. Ta backup av alt. Fortrinnsvis Ghost av disken. Lagre på sikkert sted. 8. Ta Vista operativsystem. Pakk det pent sammen og sett det lengst inn i hylla og vent til SP1 er sluppet og har eksistert i markedet iallefall 6 mnd før jeg tør tenke på å oppgradere til Vista igjen. Vanvittig mye unødvendig tid som har gått med til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå