Mar10n Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hei! Først kjørte jeg 3dmark 05 med prosessoren satt til 3.5 ghz, vi snakker om en intel pentium d standard 3.2 ghz.Da scorte jeg ca 4500 på cpu score og 8500 på total score. Så klokka jeg opp både den og skjermkortet, cpu fra 3.5 til 3.7 ghz. Og skjermkortet, som er et Gainward Geforce 7900 gt 512 mb, core clock fra 550 til 600 mhz og memory clock fra 770 til 800 mhz. Da scorte jeg bare 8300 totalt og 3700 på cpu ... Er forresten cpu testen i 3dmark uavhengig av ram, eller er det fordel med mye ram? Noe som er rart her? Takk på forhånd for kommentarer! -Martin Endret 1. september 2007 av Mar10n Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det har vel litt med at klokkehastighet FSB skal matche, uten at jeg er helt sikker på det. Og så kan det jo tenkes at prosessor/skjermkort har et eller annen funksjon for å klokke ned dersom temperaturen blir for høy. Typisk cool'n quiet for amd, husker ikke hva det heter hos Intel. Men det jeg tror er at minnet kan ha problemer med frekvensen du setter opp, altså at antallet feil-lesninger og korreksjoner øker, altså dårligere ytelse selv om du oppjusterer klokkefrekvensen. Det er iallefall mine to teorier i denne saken. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvilken D proosessor er det snakk om? Og det kan jo hende at det kan vere enten CPU eller skjerkortet som har blitt klokka for høgt og. Men sjekk ramen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå