Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny Acer maskin. Den fryser helt.

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her og er skikkelig frustrert. Tidligere i sommer kjøpte jeg en ny pc (Acer E380). Dessverre begynte problemene etter kun et par dager. Pc`n begynte å henge seg opp. Det fungerte ikke å trykke på ctrl+alt+del en gang, alt var "fryst" . Etter en stund dukket det av og til opp en urovekkende blå skjerm med at det hadde skjedd en eller annen kritisk feil (sto så mye at jeg ikke husker akkurat hva) og datamaskinene slo seg av. Fikk problemer med at pc`n ikke ville starte, kom kun til en svart skjerm og jeg ble nødt til å trykke på strømknappen for å få den av igjen. Ved nytt forsøk på å starte, fikk jeg en opp melding om at det hadde skjedd en feil og ble oppfordret til å feilsøke. Videre måtte jeg "restore". Da kunne pc`n fungere i alt fra noen minutter til noen timer før pc`n hang igjen og samme leksa om igjen. Pc`n ble levert inn til reparasjon, men etter 6 uker uten at noe skjedde, fikk jeg en ny pc denne uka. Problemet er bare at nå begynner denne også å oppføre seg på samme måte.

Jeg hadde ikke installert noe annet på pc`n enn Microsoft office, messenger og Sims 2. Sjekket også pc`n for virus uten å finne noe (hadde vært rart om den fant noe siden jeg ikke hadde vært på nettet utenom å bekrefte lisenser for pc`n).

I går gjenopprettet jeg alt og begynte helt fra begynnelsen. Har ikke installert annet enn de stegene som kom opp på skjermen etter hvert. Dvs. jeg installerte windows live messenger. Det kom feilmelding og programmet ble lukket. Jeg fikk videre beskjed om at det fantes en løsning på problemet og fulgte linken til Acer sine sider. Der lastet jeg ned løsningen på problemet og messenger fungert helt som den skulle.

I dag fikk jeg ikke startet maskinen, fikk kun svart skjerm. Etter å ha "restored" er det liv i den igjen, men vet ikke hvor lenge. Ungene ønsker å ha Sims, men jeg har ikke turd å installere det. Har heller ikke lagt inn office. Har likevel fått opp en feilmelding til i ettermiddag:

ATI External Event Utility EXE Module sluttet å virke, og ble lukket.

Caused by ATI External event utility, a utility for your video graphics driver. ATI TechnologiesInc, who created this program, does not currentley have å solution for this problem.

Noen som har vært borti lignende problem eller som vet hva det er som skjer? Jeg har ringt til butikken hvor pc`n er kjøpt og skal komme med den på mandag. Har egentlig planer om å prøve og heve kjøpet, men vil gjerne ha noen gode råd i tilfelle det finnes en (helst enkel) løsning på dette.

Endret av Kornblomst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lette litt rundt på nettet og kom over et forum hvor noen skrev om et lignende problem. Jeg tror jeg skal prøve å oppdatere driverne på pc`n (jeg gjorde vel egentlig regning med at alle drivere var oppdatert på en helt ny pc, men tar kanskje feil der?). Vet ikke om det hjelper, men skal i det minste prøve. Problemet er i hovedsak at pc`n henger seg og de andre problemene kommer i kjølvannet av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...