Gå til innhold

Flatskjerm LCD TV til 5-8000kr

Anbefalte innlegg

Heisann

Vi driver for tiden hjemme å leter etter en ny TV til stuen og lurte på om noen vet om en bra TV?

Vi skal ikke bruke mer enn 8000kr og skal helst ha en LCD flatskjerm. Siden sofaen vår svinger sitter man mellom 1.5 - 2.5 meter unna skjermen når vi ser på utifra hvor du sitter, men vi vil helst ha 32" eller større. TVen trenger ikke "FullHD" selv om det er et pluss, men må være "HD ready". VI trenger iallefall to scart-innganger, men når det gjelder andre innganger vet jeg ikke nok om TVer til å vite om jeg trenger dem eller ikke.

Tv en vil bli brukt til DVDer, VHSer og en blanding av bord/tak antenne og parabol. VI har ingen planer om å koble den til en PC heller. Men den må ha bra lyd siden det blir spilt noe klassisk musikk av moren min og hun kan ikke fordra dårlig lyd.

Takker for all hjelp og håper at jeg skrev ned all informasjon som trengs.

P.S.

Vi er også ute etter et hjemmekinoannlegg med bra lyd til max. 2000kr om noen vet om noe, bør kunne spille klassisk ganske bra som nevnt over.

Endret av ompopo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Vi driver for tiden hjemme å leter etter en ny TV til stuen og lurte på om noen vet om en bra TV?

Vi skal ikke bruke mer enn 8000kr og skal helst ha en LCD flatskjerm.  Siden sofaen vår svinger sitter man mellom 1.5 - 2.5 meter unna skjermen når vi ser på utifra hvor du sitter, men vi vil helst ha 32" eller større.  TVen trenger ikke "FullHD" selv om det er et pluss, men må være "HD ready".  VI trenger iallefall to scart-innganger, men når det gjelder andre innganger vet jeg ikke nok om TVer til å vite om jeg trenger dem eller ikke.

Tv en vil bli brukt til DVDer, VHSer og en blanding av bord/tak antenne og parabol.  VI har ingen planer om å koble den til en PC heller.  Men den må ha bra lyd siden det blir spilt noe klassisk musikk av moren min og hun kan ikke fordra dårlig lyd.

Takker for all hjelp og håper at jeg skrev ned all informasjon som trengs.

P.S.

Vi er også ute etter et hjemmekinoannlegg med bra lyd til max. 2000kr om noen vet om noe, bør kunne spille klassisk ganske bra som nevnt over.

9405470[/snapback]

Hva med denne?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331212&view=detailed

Billig og bra- Ikke så utrolig bra lyd fra høyttalerne i selve TVen, MEN den har lydutgang for oppkobling mot lydanlegg, og jeg tipper dere kan skaffe et veldig bra et for de ekstra 3000 kronene i budsjettet ;D

Har dessverre ingen erfaring med lydanlegg, da, så der kan jeg ikke hjelpe deg!

Lenke til kommentar

Etter hva jeg er kommet fram til, så er denne et av di beste kjøpene i denne prisklassen (6000kr)... da har du 2000kr ekstra som du heller kan bruke på hjemmekinoannlegg, for et "bra" til 2000kr får du ikke, og i alle fall ikke om du skal bruke det til klassisk :)

Dette var i alle fall mitt stalltips... har sjøl bestilt den TVen :D

Lenke til kommentar
Etter hva jeg er kommet fram til, så er denne et av di beste kjøpene i denne prisklassen (6000kr)... da har du 2000kr ekstra som du heller kan bruke på  hjemmekinoannlegg, for et "bra" til 2000kr får du ikke, og i alle fall ikke om du skal bruke det til klassisk :)

Dette var i alle fall mitt stalltips... har sjøl bestilt den TVen :D

9406526[/snapback]

Sant det, 42-tommeren fikk visst bra kritikk. Kan også gå godt god for den... Mener å huske at 37" Kosta rundt 8700 hvis dere kunne tenkt dere noe større, da, men det er vel også noen hundringser over budsjettet ;)

Lenke til kommentar

Forresten, er 32" stort nok for hva vi skal bruke TVen til/hvor langt unna vi sitter? Er litt usikker på det og skrev bare opp 32" siden jeg ikke vil ha noe mindre etter at vi har sett på en 26" de siste 6 årene og vil nå gjerne ha noe bedre. Selv har jeg en 21" på rommet jeg har hatt i 8-9 år og skal bytte ut til neste år.

Er det forresten ikke en regel for å finne ut hvor stor skjermen skal være utifra hvor langt unna man sitter fra skjermen?

Takker også for linken vi har fått hittil

Lenke til kommentar

Er det forresten ikke en regel for å finne ut hvor stor skjermen skal være utifra hvor langt unna man sitter fra skjermen?

9408066[/snapback]

Det er ikke noen regler for hvor langt unna en må sitte, men har en en 32" så vil det være greit med 2 meter. Men uansett om du velger 42" så gjør det ikke noe om du sitter 2 - 2,5 meter unna. Det er litt mer en personlig mening.

Jeg sitter selv ca 3 meter unna tven selv, og jeg har en 52" Bravida LCDSony

Noen mener at en ikke skal sitte for nært tven, men det er ikke så bra å sitte for langt vekke fra tven heller. Mysing hver kveld i flere timer kan gjøre livet surt for deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...