Diabo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei. Jeg er på utkikk etter en cd-spiller som tar mp3 filer. Og som ikke koster mer en 1000kr Samtidig lurer jeg på om noen veit om hvor man kan få tak i bakhøytaller til en Toyota Corolla Ginza 2000 modell? Noen som passer til de orginale festene. tenkte på maks 1500 kr der. Vil ha best mulig lyd for pengene. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Pioneer DEH-2900MP og Pioneer DEH-2920MP er vel det beste du kan kjøpe til den prisen. Eneste forskjellen på de to er fargen på lyset. Kan ikke si deg noe om bilen, så hvis du kunne tatt med deg en tommestokk inn i bilen og målt diameteren på høyttalerene, så kunne jeg hjulpet deg med å finne riktig høyttalere. Må også vite om du skal ha koaksiale høyttalere, eller komponentsett. Altså om det er èn høyttaler som spiller ehele frekvensområdet, eller om du har en separat diskant plassert et annet sted. Du får gode høyttalere for 1500kr, men du bør på sikt prøve å få tak i en forsterker. Antall kanaler avhenger av hvor mye som skal drives. Spillere leverer grei lyd, men det er mye bedre med forsterker. Om du skal ha 10cm koaksialhøyttalere, så kan denne pakken være noe å kikke på. SAGA USC 9975 er en rimelig og god toakanals forsterker, som kan drive ganske kraftige høyttalere. Den koster 900kr, så du har i så fall ca 600kr å bruke på høyttalere, noe som kan bli litt lite om de skal matche den forsterkeren. Så regn med å bruke nesten 2000kr om du skal ha forsterker ... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Soundstream Picasso komponent-sett kan anbefales, spiller pent, selv drivd av bare cd-spiller. Lenke til kommentar
Diabo Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 ulempen med høytallerne bak er at de ikke er runde, har tatt bilde av den ene høytalleren som var sprengt da jeg kjøpte bilen. Høytalleren er 10". Bak står det hvertfall: DD40,10/4/99,8A Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 10" er det nok ikke nei (10" = ca 25cm) Du mener nok 10cm. Ved nermere ettersyn la jeg merke til at pakken jeg linket til med forsterker og høyttalere, var med 10" høyttalere, ikke 10cm høyttalere. Beklager hvis det forvirret, og beklager jeg så feil Det var en litt merkelig form på festene til den høyttaleren der ja, og jeg finner ingen med liknende form. Så du må enten tilpasse festet på den nye høyttalere, eller lage det til slik at du får mekke litt på bilen slik at du får satt inn og skrudd fast de nye høyttalerene. Det skal ikke være noe problem om du bare er litt oppfinsom. Men kikk litt på festet i bilen, og se hva du tror du kan få til. Vet ikke hva de tallene står for, og finner ingenting fornuftig på google nå jeg søker. Det beste høyttalerforslaget jeg kan komme med er Infinity Kappa® 42.7i, som er veldig gode høyttalere. De spiller høyt, men på grunn av størrelsen er det så godt som null bass. -3 dB grensen går ved 75Hz, hvis ikke det er -6 dB. Uansett får du ikke noe serlig bass. De beste 10cm høyttalerene jeg finner, med tanke på bass, er MB Quart QSC 210, som er et komponentsystem. Dette skal spille ned mot 56Hz, noe som er veldig bra til så lite høyttaler å være, synes jeg. Ulempen er at disse koster 2700kr paret Du har Peerless Resolution 4" koaksialhøyttaler, som selges hos Eltek. Denne er spesifisert til å spille ned mot 60Hz, og koster drøye 600kr. Det gjør at du kan kjøpe dem og den SAGA forsterkeren jeg linket til sisst, og fremdeles havne ganske nerme 1500kr. Lyden vil da bli mye bedre enn om du skulle brukt spilleren. Lenke til kommentar
Diabo Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Takk for all hjelp, tror det blir den forsterkeren og den Pioneer DEH-2920MP siden den har grønt lys og passer bedre til fargen på bilen min. Men har vært og tatt bilde av der høytalleren var plassert. Og ser ut som man kan bruke vanlige runde høytallere. eller? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Ja. Det eneste som kan skjer, er at du må bore et ekstra hull i monteringsrammen til høyttaleren du kjøper, slik at du får brukt de orginale festene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå