>Jonas< Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mazda 323F 94-97 modell. Det er ihvertfall min favoritt per dags dato når jeg skal kjøpe bil til neste år i samme prisklasse som deg. 1.5 og 1.8 liters motorer, så er jo ikke så dyr i drift heller, noe som ihvertfall er veldig viktig for meg. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Mazda 323F 94-97 modell. Det er ihvertfall min favoritt per dags dato når jeg skal kjøpe bil til neste år i samme prisklasse som deg. 1.5 og 1.8 liters motorer, så er jo ikke så dyr i drift heller, noe som ihvertfall er veldig viktig for meg. 9419760[/snapback] Interesant bil! Fant en på Finn.no : http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...3cbasmlXS143188 Kunne denne vært noe? Er bil pålitelig, og virker firma ordentlig? Har vært bort i så mye rart hittil at jeg orker ikke å reise så mye at alle pengene mine går til å finne en bil, i stedet for og bruke de på bil Flere forslag til til en fin bil? Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 En bil som har vært kjørt daglig, han bor litt utafor byen og kjører et lite stykke hver dag, bilen har en KM-stand på 220.000 og bilen ser ut som ny. Har fullt servicehefte og en eier som virkelig har stellt og kosta på bilen mye nye slitedeler..? 9414834[/snapback] Ikke for å kverulere, men om bilen er kjørt 220.000 og ser ut som ny så er det i allefal ugler i mosen 9418121[/snapback] Helt enig, men må også si meg enig i uttalsen til "pc^2004". En bil som har blitt godt tatt vare på går bedre og lenger enn en som har blitt behandla som dritt! Er det noen som har erfaringer med en typisk ungdomsbil jeg kan kjøpe da? (prøver å komme tilbake til emnet ) 9418243[/snapback] Sorry, var selvfølgelig enig med pc^2004 forøvrig. Dersom du vil ha en pålitelig bil fremfor noe som er kult, så tror jeg du skal lete blant litt utypiske ungdomsbiler. Gjerne biler som selges av godt voksne. Disse er oftere er pent kjørt og bedre vedlikeholdt enn mange rånebiler som er blitt skrudd ihjel av ivrige guttunger. Jeg hadde iallefall styrt unna typiske ungdomsbiler, med mindre du finner en typisk ungdomsbil som ikke er eid av en ungdom tidligere. 9418270[/snapback] Er helt enig med deg "Dipstick". Ungdomsbiler nå til dags har en tendens til å bli på godt norsk, rævkjørt. Mange fine biler der ute som bare blir ødelagt av ungdommer som ikke har peiling på bil , som meg selv Tenker på det du har skrevet her, om å finne meg en ungdomsbil som ikke er så "tradisjonell" eller typisk ungdomsbil. For det første er de dyre å forsikre, og for det andre er de dårlig og fusker hver gang du trenger en bil. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) om du først skal ha en ihjelskrudd bil, så er det mye mer gøy når du har gjort det selv. Men tilbake til Mazdaen din på finn: ser at den selges for bank. Når banker selger biler er det vel gjerne når kunder ikke kan betale lånene på dem, og dersom man ikke har råd til å betale lånet så er det jo ikke sikkert at man har råd til service på bilen heller. Sier ikke at det er tilfelle med denne, men tror jeg ville sjekka servicehistorikk ekstra nøye. Fordel med å handle fra forhandler er at du har bedre rettigheter om noe skulle dukke opp i etterkant. På den annen side kan du nok få mer for pengene ved privatkjøp, og dersom du kjøper fra en eier som har hatt bilen lenge, så får du ofte et bedre bilde av hvordan bilen har blitt tatt var på også. Utifra et kjapt søk på finn.no så ser det også ut som om den ligger lavere i pris enn tilsvarende biler. Ligger mange mazda 323 i samme prisleiet som er flere år eldre og med høyere km stand. I tillegg er denne fra forhandler, og da er prisene gjerne litt høyere, så jeg tror jeg ville sjekka at det ikke er noe muffens her. Edit: ellers tror jeg Mazda 323 er bra biler... mulig jeg er litt vel kritisk her Endret 3. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 om du først skal ha en ihjelskrudd bil, så er det mye mer gøy når du har gjort det selv. Men tilbake til Mazdaen din på finn: ser at den selges for bank. Når banker selger biler er det vel gjerne når kunder ikke kan betale lånene på dem, og dersom man ikke har råd til å betale lånet så er det jo ikke sikkert at man har råd til service på bilen heller. Sier ikke at det er tilfelle med denne, men tror jeg ville sjekka servicehistorikk ekstra nøye. Fordel med å handle fra forhandler er at du har bedre rettigheter om noe skulle dukke opp i etterkant. På den annen side kan du nok få mer for pengene ved privatkjøp, og dersom du kjøper fra en eier som har hatt bilen lenge, så får du ofte et bedre bilde av hvordan bilen har blitt tatt var på også. Utifra et kjapt søk på finn.no så ser det også ut som om den ligger lavere i pris enn tilsvarende biler. Ligger mange mazda 323 i samme prisleiet som er flere år eldre og med høyere km stand. I tillegg er denne fra forhandler, og da er prisene gjerne litt høyere, så jeg tror jeg ville sjekka at det ikke er noe muffens her. Edit: ellers tror jeg Mazda 323 er bra biler... mulig jeg er litt vel kritisk her 9421081[/snapback] Ja, du sier vel noe der. En bil som blir tvangssolgt på grunn av at en ikke kan betale regninger vil jo sette et spørsmålstegn ved om tidligere eier har egentlig hatt den på service noen gang! Men finnes mange bra biler der ute! Problemet er bare å finne dem! Lenke til kommentar
Svenn9 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 denne er vel grei http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...2bac4B3uY547323 Lenke til kommentar
Svenn9 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 eller disse: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 eller disse:http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...2bac4B3uY547323 9427822[/snapback] Takk for gode svar Svenn9! Disse linkene skal jeg sjekke ut! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 denne er vel grei http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...2bac4B3uY547323 9427678[/snapback] Ta denne! Ser ut som om du får en liten rakkerunge på kjøpet Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Fra Svenn9s første tips: "en tøff (318 is) ungdomsbil god lyd i motoren når man kjøre så tror andre at det ferari." Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Denne kanskje? Eller denne? Lenke til kommentar
Svenn9 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Denne kanskje? Eller denne? 9430692[/snapback] SERIØST kaggen, nå tuller du vel (med den andre) Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ja, måtte spøke litt i en sånn kjedelig stund (skolen).. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da 9406467[/snapback] Jeg har en Golf 3 fra 1992 og jeg er kjempefornøyd. Dette er en bil det er lett å finne deler til hvis du skulle være så uheldig å bulke noe og samtidig er den lett å holde ved like. Min er en 1.8 liter, og den har bare gått 127 000 km. Anbefales! Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da 9406467[/snapback] Jeg har en Golf 3 fra 1992 og jeg er kjempefornøyd. Dette er en bil det er lett å finne deler til hvis du skulle være så uheldig å bulke noe og samtidig er den lett å holde ved like. Min er en 1.8 liter, og den har bare gått 127 000 km. Anbefales! 9432031[/snapback] Den skal jeg nok sjekke ut. Er Golf 3 det samme som Golf GL? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da 9406467[/snapback] Jeg har en Golf 3 fra 1992 og jeg er kjempefornøyd. Dette er en bil det er lett å finne deler til hvis du skulle være så uheldig å bulke noe og samtidig er den lett å holde ved like. Min er en 1.8 liter, og den har bare gått 127 000 km. Anbefales! 9432031[/snapback] Den skal jeg nok sjekke ut. Er Golf 3 det samme som Golf GL? 9432314[/snapback] Her er de forskjellige golfene Golf 1/Golf MK1: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 2/Golf MK2 (noe styla): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 3/Golf MK3 (min bil ): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 4/Golf MK4: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 5/Golf MK5: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor CL og GL har med kvaliteten på intereøret og jeg ville tipset deg om å skaffe deg en GL siden det er en litt eldre bil (MK3). Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er på utkikk jeg også.. men prisen her går opp til 85'000 hvis bilen er den rette.. -men kanskje jeg velger 2cv'n -de er jo kule.. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da 9406467[/snapback] Jeg har en Golf 3 fra 1992 og jeg er kjempefornøyd. Dette er en bil det er lett å finne deler til hvis du skulle være så uheldig å bulke noe og samtidig er den lett å holde ved like. Min er en 1.8 liter, og den har bare gått 127 000 km. Anbefales! 9432031[/snapback] Den skal jeg nok sjekke ut. Er Golf 3 det samme som Golf GL? 9432314[/snapback] Her er de forskjellige golfene Golf 1/Golf MK1: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 2/Golf MK2 (noe styla): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 3/Golf MK3 (min bil ): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 4/Golf MK4: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Golf 5/Golf MK5: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor CL og GL har med kvaliteten på intereøret og jeg ville tipset deg om å skaffe deg en GL siden det er en litt eldre bil (MK3). 9432370[/snapback] Supert! Takk for at du gjorde det klart for meg hvilke golf-modeller som finnes. Synes selv at Golfen er drit fin, men er litt skeptisk til å forsikre den siden det er en typisk ungdomsbil. Kan hende jeg tar feil. fint hvis noen har kommentarer til det. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Supert! Takk for at du gjorde det klart for meg hvilke golf-modeller som finnes. Synes selv at Golfen er drit fin, men er litt skeptisk til å forsikre den siden det er en typisk ungdomsbil. Kan hende jeg tar feil. fint hvis noen har kommentarer til det. 9434079[/snapback] Jeg har akkurat forsikret min Golf 3 Jeg har aldri eid en bil selv før og forsikringen min ble på 6100,- (Gjensidige) Det er mye men du får tilbake en god del hvis du kjører noen år uten feil. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvordan er Mercedes Benz 190E som førstegangs bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå