Moggidogg Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Har tenkt til å kjøpe meg en ungdomsbil. Maks pris på bilen skal være 50 000,-. Motoren skal ikke være stor!! Det vil si at den skal være bensingjerrig, men ikke så gjerrig at den ikke kan kjøre opp en bratt bakke fullpakket. Bilen skal ha en bra motor som holder lenge, og bilen kan ha et potensiale til å bli fin utseende messig men trenger ikke å se ut som en skrap haug! Liker peugot, audi, volkswagen, renault, opel, volvo(nyere) og bmw.Liker også ikke en så veldig stor bil(passat størrelse eller mindre) PS: Bør være billig å forsikre! Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En helt ålreit bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10872722 Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 En helt ålreit bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10872722 9405382[/snapback] Men bør ikke kilometeravstanden være liten, så jeg har sjangs til å selge den igjen? Tenkte under 140 000 kilometer? Fler forslag? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 180k kilometer er ganske lite for en sånn bil egentlig. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 180k kilometer er ganske lite for en sånn bil egentlig. 9405747[/snapback] Synes det egentlig høres mye ut men... Tenker bare på neste kjøper, og hvordan han/henne vil reagere på kjørelengde. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 den bilen som er nevnt ovenfor er ikke noe å kjøpe seg. Du sier du vil ha en motor som ikke er alt for stor og ikke så dyr og forsikre. Den skal dra godt opp bakker selv om den er fullpakket. Det du skal se på da, er VW Golf. Du trenger da ikke mer enn 1.6l motor. Du kan finne mange fine golfer til en pris av 50.000kr. Om du vil ha en driftssikker bil, kjøp japsebil. Gjerne Honda, Nissan eller Mazda. Disse bilene er driftssikre, men de har også en ulempe. Dersom du ikke har garasje til bilen så burde ikke du kjøpe deg en "japsebil", disse ruster fort og ruster fort ved hjulbuene. Gå for en golf 1.6l. Den er en god bil og den bruker ikke mye bensin. Har selv hatt 2 golfer til nå og er fullstendig fornøyd med begge to. Når du kjøper bil så kan km stand være opp til 150000, om du vil ha bilen ei stund, så bør du ikke tenke på km stand. For biler til 50.000 nå, får du nesten ingenting igjen for jo lengre de er kjørt. Husk også på at du må betale omregistreringsavgift. På alle biler som er opp til 1995 modell, koster det 1447 kr i avgift. Nyere biler er dyrere. Foressten, ikke kjøp en alt for gammel audi eller vw, det er mye feil med de. Til å være en førstebil så ville jeg selv ha valgt en "japsebil" om jeg hadde tenkt over det. Lykke til med bilkjøpet! Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Golf`en er ikke så dum den, den 1,6 literen som kom i 1996 har også 100hk, og er helt grei å kjøre med! Men de ruster desverre endel, ikke så ille som japs, men likevel i slike menger at det bør pusses ned osv, spesielt ved Vw merke bak og hjulbuer :/ Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Golf`en er ikke så dum den, den 1,6 literen som kom i 1996 har også 100hk, og er helt grei å kjøre med! Men de ruster desverre endel, ikke så ille som japs, men likevel i slike menger at det bør pusses ned osv, spesielt ved Vw merke bak og hjulbuer :/ Du kan også gå for en eldre Golf, som kanskje er litt påkostet i felger å lakk om du vil, Golf 3 kom i 1992, og det er omtrent like bra kvalitet på de fra 1992 som de fra 1997, tror jeg da 9406467[/snapback] Selv om en modell er plaget med rust så er jo ikke det nødvendigvis et problem når man kjøper en 10 år gammel bil. Dersom man sjekker bilen nøye og finner et eksemplar som ikke er så alt for plaget av rust, så er det vel lite sannsynlig at rustet spiser den opp i løpet av de neste par årene om den allerede har klart seg bra i 10 år. Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Sant nok, og det er ikke være enn å pusse vekk rusten, ha på grunning å lakke opp igjen Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Takk for gode råd! Har funnet en bil jeg tror jeg vil bli fornøyd med. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11031038 Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 om du er på utkikk etter noe sånt så er det bare å tute og kjøre det smaken er som baken Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 om du er på utkikk etter noe sånt så er det bare å tute og kjøre det smaken er som baken 9407558[/snapback] Hehe! Blir litt kjerringbil, men tror dyr bil med stor motor og lignende blir litt i det meste laget for meg(økonomisk sett) hehe. Hadde kjøpt meg en finere bil hvis jeg hadde hatt rå Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Takk for gode råd! Har funnet en bil jeg tror jeg vil bli fornøyd med. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11031038 9407492[/snapback] Unnskyld meg, men den bilen der er dårligere enn en 406 på stort sett alle måter. Men hey, det er ditt valg, så det har ikke noe å si for meg sånn sett Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Den er skikkelig dau bare så du vet det omtrent som en moped Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Den er skikkelig dau bare så du vet det omtrent som en moped 9409571[/snapback] Jeg prøvde bilen i dag! Og må si meg VELDIG enig med at den er like dau som en moped! Men er det ingen som kan finne fram til en litt bedre bil til meg? Vil gjerne kjøpe snart:) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Peugeot er et godt valg for dine kriterier vil jeg påstå, gode å kjøre og gode seter i alle modellene, men ang km-stand så vil jeg påstå at det som har mest å si er at bilen er godt holdt.. Du kan fint kjøpe en bil som har gått 250.000km, forutsatt at den er velholdt og mye slitedeler er byttet Eierne av bilen har mest og si, ikke KM-stand. Et par eksempler: En daukjørt bil som har blitt stoppa og starta veldig ofte, bare småkjøring med kald motor som har km-stand på 110.000.. Eiern har slurva litt med service og vil ikke koste på bilen så mye, og han har ikke peiling på bil? En bil som har vært kjørt daglig, han bor litt utafor byen og kjører et lite stykke hver dag, bilen har en KM-stand på 220.000 og bilen ser ut som ny. Har fullt servicehefte og en eier som virkelig har stellt og kosta på bilen mye nye slitedeler..? En bil kan ha gått dobbelt så mange Km og kanskje være i bedre stand faktisk... Kjøpte meg en franskmann for 3 mnd siden som nå har gått 250.000km, fikk bilen billig og det har vært bytta en del slitedeler på den.. Solid og god bil jeg har fått meg der selvom den har rulla en del KM.. Endret 2. september 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 En bil som har vært kjørt daglig, han bor litt utafor byen og kjører et lite stykke hver dag, bilen har en KM-stand på 220.000 og bilen ser ut som ny. Har fullt servicehefte og en eier som virkelig har stellt og kosta på bilen mye nye slitedeler..? 9414834[/snapback] Ikke for å kverulere, men om bilen er kjørt 220.000 og ser ut som ny så er det i allefal ugler i mosen Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 En bil som har vært kjørt daglig, han bor litt utafor byen og kjører et lite stykke hver dag, bilen har en KM-stand på 220.000 og bilen ser ut som ny. Har fullt servicehefte og en eier som virkelig har stellt og kosta på bilen mye nye slitedeler..? 9414834[/snapback] Ikke for å kverulere, men om bilen er kjørt 220.000 og ser ut som ny så er det i allefal ugler i mosen 9418121[/snapback] Helt enig, men må også si meg enig i uttalsen til "pc^2004". En bil som har blitt godt tatt vare på går bedre og lenger enn en som har blitt behandla som dritt! Er det noen som har erfaringer med en typisk ungdomsbil jeg kan kjøpe da? (prøver å komme tilbake til emnet ) Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 En bil som har vært kjørt daglig, han bor litt utafor byen og kjører et lite stykke hver dag, bilen har en KM-stand på 220.000 og bilen ser ut som ny. Har fullt servicehefte og en eier som virkelig har stellt og kosta på bilen mye nye slitedeler..? 9414834[/snapback] Ikke for å kverulere, men om bilen er kjørt 220.000 og ser ut som ny så er det i allefal ugler i mosen 9418121[/snapback] Helt enig, men må også si meg enig i uttalsen til "pc^2004". En bil som har blitt godt tatt vare på går bedre og lenger enn en som har blitt behandla som dritt! Er det noen som har erfaringer med en typisk ungdomsbil jeg kan kjøpe da? (prøver å komme tilbake til emnet ) 9418243[/snapback] Sorry, var selvfølgelig enig med pc^2004 forøvrig. Dersom du vil ha en pålitelig bil fremfor noe som er kult, så tror jeg du skal lete blant litt utypiske ungdomsbiler. Gjerne biler som selges av godt voksne. Disse er oftere er pent kjørt og bedre vedlikeholdt enn mange rånebiler som er blitt skrudd ihjel av ivrige guttunger. Jeg hadde iallefall styrt unna typiske ungdomsbiler, med mindre du finner en typisk ungdomsbil som ikke er eid av en ungdom tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå