ssswopp Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei! Skal selge sykkelen min nå! Og igår tok jeg min første tur på leenge med sykkelen, da den har stått i deler i nesten hele sommer :/ Men hvertfall, jeg kjørte til skolen med en gasgas 125, å jeg måtte vise at ktm går bedre Men i sommmer satte jeg i nytt stempel, som jeg ikke var helt ferdig å kjøre inn (hadde kjørt nesten en hel tank på lavt turtall osv). Jeg ga litt faen i innkjøringa av og til i og med at vi hadde litt dårlig tid. Når jeg kom på skolen var sykkelen maks rar, når jeg stod i kryss osv med sykkelen i første å clutchen inne lå den på høyt turtall, å det hørtes ut som om stempelet dunket borti toppen/tennpluggen. (Tennpluggen ser fin ut, har ikke sjekka toppen enda). Så idag skulle jeg sjekke clutch, stempel/topp og råde som Ride annbefalte meg. Etter å sjekka clutchen, satte jeg den i gir i trilte den litt fram og tilbake, å merka at det hakka som f. Så prøvde jeg å trille den UTEN clutchen inne, å da var det helt likedan, den var faktisk lett å trille, dvs mer eller mindre null komp :/ Den funka fint i fri osv! Ellers går sykkelen bra, men jeg må gire ned i bakker som jeg vanligvis greier å ta lett i 6 giret! Håper noen kan hjelpe meg!! Har nesten ikke kjørt i hele sommer! Btw, det gjelder en KTM exc 125! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skru opp og sjekk etter slark i veiv/råde og sjekk stempel, topp, plugg, sylinder ol etter skade. Det er ikke en lyd som tilsvarer en stein som ruller rundt i maskin å eller ? Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 sjek åm svinghjulet kan vere ikke sjikeligt skrudd fast...eller så høres det ut såm veiva Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 svinghjulet er vel i tenninga elns? om jeg ikke er helt på bærtur nå Joda, kan da alltids sjekke der også. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Stemmer det. Kan høres ut som råde/skjørte-bank du beskriver. Viss den dunke lyden fulgte turtallet tyder det på at du skal ta deg en titt. Sjekk for slark i nålelageret som er rundt kryssbolten og råden. Veivlager kan du også kjenne på. Når du sjekker nålelageret så tar du tak i stempelet,og prøver og løfte det oppover. Kjenner du noe da så er det rådebank. Det skal være slark til sidene men ikke oppover. Samme med veiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå