Gå til innhold

Stille lyd på xbox360?


chiefo

Anbefalte innlegg

Fikk en hd-tv for litt siden, og det jeg merker er de store forskjellene mellom lydnivået på xbox(component 1) og av1(digital-boksen/tvkanalene). Jeg må nesten skru tv-nivået helt ned før jeg skal spille xbox. Når jeg ser på tv må jeg skru opp. Jeg vet jeg kan skru på volumet på digitalboksen også, men problemet med å ha lav lyd fra tven (og skru opp på boksen) er at lyden føles litt "dempet". Det merka vi veldig godt da vi så en film i går på xboxen.

Kan hende jeg har koblet feil ettersom jeg aldri har brukt komponentledninger før, men det var 5 åpninger*2 og det var tydelig hvilke som var til lyd og bilde.

 

Tror jeg må skaffe meg et anlegg for lyd, dog ikke det dyreste for det trenger jeg ikke. Har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke grunnen til att det er slik. men jeg har opplevd noe av det samme.

 

Lyden på 360 er alltid hakket lavere hos meg

Jeg kjører component as well.

 

Grunnen til att lyd er høyere/lavere har mange faktorer, hva lyden sendes igjennom, hva kildematrialet er, hvordan de har mastret lyden på akkuratt det spillet/filmen du ser på.

 

Men ja, det er litt lavere enn gjennomsnittet hos meg.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar
Et lydanlegg er ikke dumt nei, spesielt ikke når du bruker lyden fra høyttalerene i flatskjermen fra før av. Hvor mye penger ønsker du å bruke?

9405666[/snapback]

 

 

Vel, får man bare drit i sjiktet 1500-2500? Over 3000 så føler jeg at jeg invisterer i noe som går utover andre ting jeg planlegger å anskaffe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...