Gordon Growth Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Dette programmet har jeg hatt inne på PCen så lenge jeg har hatt den, men først her om dagen fant jeg ut at jeg skulle prøve det for første gang. Det gikk forsåvidt greit nok; lagde en film og lagret den. Men når jeg skulle prøve å laste opp filmen til Youtube, så kjente ikke Youtube igjen filtypen på filmen jeg hadde lagd. Heller ingen andre liknende sider (bl.a. googlevideo og snutter.no) kjente igjen filtypen. Jeg har ingen anelse om hvilken filtype det er selv, en gang, for det står ingenting noen plass. Noen her som har erfaringer med Windows Movie Maker og evt. åssen jeg kan konvertere filtypen til noe som Youtube og Co. kan kjenne igjen? Endret 1. september 2007 av Glassmesteren Lenke til kommentar
Groening Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 I Windows Movie Maker pleier filmer å bli lagret i *.wmv og det akepterer i hvertfall YouTube, og Google eier YouTube, så dermed sikkert GoogleVideo og. Hvis det ikke er *.wmv kan kanskje dette programmet funke (http://www.alivemedia.net/videoconverter.htm), har aldri prøvd det selv for å si det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Du har sikkert berre lagra ei prosjektfil. Ikkje bruk File --> Save/Save as, men File --> Save movie file. Redigert: Då vil du kunne eksportere ei WMV-fil, som kan lastast opp på Youtube. Endret 1. september 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Du har sikkert berre lagra ei prosjektfil. Ikkje bruk File --> Save/Save as, men File --> Save movie file.Redigert: Då vil du kunne eksportere ei WMV-fil, som kan lastast opp på Youtube. 9404751[/snapback] Jepp, det var nok det som var feilen. Fikk ordnet det nå. Tusen takk for hjelpa, begge to. (: Lenke til kommentar
Gordon Growth Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Er det forresten noen som har noen andre bra "movie maker"-programmer de vil anbefale? Og skulle også gjerne hatt et program som kunne konvertere lydfiler. Lenke til kommentar
orange Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Her er et bra gratisprogram for lydbehandling: http://audacity.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Stor fan av Vegas. Det koster ikke så veldig mye, og du kan laste ned en trial fra hjemmesiden til sony for å prøve det ut. Det er et program med veldig mange muligheter (i hvert fall i forhold til movie maker, da jeg heller ikke er kjent med så mange andre red. prog. at jeg har noe annet å sammenlikne med ) og det er i tillegg MEGET brukervennlig! tar ikke lang tid å lære de enkleste knepene, så er det bare å utforske videre etterpå med animasjon av tekst, bluescreen osv. Anbefales av meg. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Stor fan av Vegas. Det koster ikke så veldig mye, og du kan laste ned en trial fra hjemmesiden til sony for å prøve det ut. Det er et program med veldig mange muligheter (i hvert fall i forhold til movie maker, da jeg heller ikke er kjent med så mange andre red. prog. at jeg har noe annet å sammenlikne med ) og det er i tillegg MEGET brukervennlig! tar ikke lang tid å lære de enkleste knepene, så er det bare å utforske videre etterpå med animasjon av tekst, bluescreen osv. Anbefales av meg. 9481452[/snapback] Enig med deg! Ikke bare er det enkelt å komme i gang med, men det har også samme muligheter som Premiere Pro. Det brukes da også av en rekke profesjonelle verden over. Oppdatert: Du kan nå få Vegas 8 Pro (hele produksjonspakken) for ca. kr. 2.800. Gjelder visst ut oktober. Det er billig, $200 under normal pris. Endret 14. september 2007 av Aqualong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå