arnthelene Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har et lite spørsmål i forhold til byggkvalitet: Spørsmål 1: La oss si at du har 2 maskiner med tilnærmet lik specs. Hva velger man av HP og Acer? Jeg har det for meg at Acer generelt sett har dårligere byggkvalitet enn Acer. Stemmer det? Spørsmål 2: : La oss si at 2 maskiner har tilnærmet like specs. HP koster kr 1.000,- mer. Er det da verdt å kjøpe HP? Spørsmål 3: Hvilken produsent bygger de beste PC'ene sett i forhold til byggkvalitet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Jeg har et lite spørsmål i forhold til byggkvalitet: Spørsmål 1: La oss si at du har 2 maskiner med tilnærmet lik specs. Hva velger man av HP og Acer? Jeg har det for meg at Acer generelt sett har dårligere byggkvalitet enn Acer. Stemmer det? Spørsmål 2: : La oss si at 2 maskiner har tilnærmet like specs. HP koster kr 1.000,- mer. Er det da verdt å kjøpe HP? Spørsmål 3: Hvilken produsent bygger de beste PC'ene sett i forhold til byggkvalitet? 9404597[/snapback] Regner med at du mener "Acer generelt sett har dårligere byggkvalitet enn HP" Personelig er jeg ikke helt enig i det,da jag har erfaring med flere acermaskiner og aldrig opplevd tull med dem,derimot har jeg opplevd tull med HP og har også kjenninger som har opplevd dette bla med de "berømte" thoutsknappene deres. Spørsmål 3: Hvilken produsent bygger de beste PC'ene sett i forhold til byggkvalitet? Lenovo Endret 1. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du må være mer spesifikk snekkern, Lenovo ThinkPad er nok de best sammenskrudde maskinene. De andre er ikke fullt så bra. Asus sin V** Serie er ca like bra som ThinkPads sies det, men det er ikke noe jeg kan bekrefte, Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 acer er fra taiwan = bra china = shit Du må være mer spesifikk snekkern, Lenovo ThinkPad er nok de best sammenskrudde maskinene. De andre er ikke fullt så bra. Asus sin V** Serie er ca like bra som ThinkPads sies det, men det er ikke noe jeg kan bekrefte, 9404853[/snapback] Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 I tillegg har jo ikke akkurat HP vært heldige med sine bærbare i det siste året, f.eks dv6000-serien har hatt MYE problemer med alt fra trådløst-kort til batterier og strømforsyning. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 acer er fra taiwan = bra china = shit Du må være mer spesifikk snekkern, Lenovo ThinkPad er nok de best sammenskrudde maskinene. De andre er ikke fullt så bra. Asus sin V** Serie er ca like bra som ThinkPads sies det, men det er ikke noe jeg kan bekrefte, 9404853[/snapback] 9404928[/snapback] Her har vi mye peilingser jeg... Thinkpad maskinene er utviklet av IBM, men de solgte sin bærbar pc avdeling til Lenovo, samme mennesker som lager de, samme maskiner, men nytt navn. Acer er dessuten ikke særlig bra, jeg har erfaring med acer som går i stykker bare du ser stygt på den. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Det finnes ikke et fasitsvar på spørsmpl 1, da det finnes både gode/ dårlige serier fra begge produsentene, samt at man av og til kommer over mandagseksemplarer blandt selv "gode" serier. Svaret på spørsmål to kommer an på veldig mye, men hvilken bruk du skal ha er det viktigste. Fortell hva du er ute etter, så er det lettere å gi et konkret svar. Nummer tre er som før nevnt Lenovo TP. Edit: angående Acer har jeg opplevd maskiner som har overlevd knall og fall av det helt skjeldne, men også noen som f.eks. har mistet knappene lett. Det finnes ingen fasit mener jeg. Endret 1. september 2007 av zonko Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ting var enklere før-i-tida...Da kunne man fysisk se varen før man kjøpte. Men vent; Det er faktisk mulig i dag også. Som zonko sier; Det finnes ikke noe fasitsvar på om det og det merket/modellen har god byggekvalitet. Lenovo Thinkpad er dog veldig veldig safe. Anbefaler deg å ta en kikk i forskjellige butikker og se på noen bærbare maskiner. Vurder om du synes byggekvaliteten virker god nok for ditt bruk, eller om det virker skrøplig... Sitter forøvrig på en nyinnkjøpt Acer maskin selv (5520G), er rimelig fornøyd jeg. Skulle dog hatt en mindre skjerm, bedre batterikapasitet og litt mer robust design.. Dette hadde dog fort blitt veldig dyrt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det finnes ikke et fasitsvar på spørsmpl 1, da det finnes både gode/ dårlige serier fra begge produsentene, samt at man av og til kommer over mandagseksemplarer blandt selv "gode" serier. Svaret på spørsmål to kommer an på veldig mye, men hvilken bruk du skal ha er det viktigste. Fortell hva du er ute etter, så er det lettere å gi et konkret svar. Nummer tre er som før nevnt Lenovo TP. Edit: angående Acer har jeg opplevd maskiner som har overlevd knall og fall av det helt skjeldne, men også noen som f.eks. har mistet knappene lett. Det finnes ingen fasit mener jeg. 9405195[/snapback] Nettop det med at det er forskjellige erfaringer viser jo at det ikke er noe fasitsvar,derfor uttaler jeg meg av egen erfaring og jeg har best erfaring med Acer selv om jeg selv sitter med en HP HDX (den færste av disse varte ca 48 timer), jeg får nemmelig en del tilbakemeldinger siden jeg bygger maskiner (stasjonere) og skaffer folk bærbare,dermed ser jeg hvem som kontakter meg mest ang feil og mangler. HP har hatt en god del trøbbel med alle modellene som har disse toutsknappene,så også med 9050 HDX som jeg har. Når det gjelder byggekvaliteten er vel den forskjellig innad for hvert merke da de bygger noen som er beregnet for underholdning og er svakere bygd enn de som er beregnet for bedriftsmarkede. Lenke til kommentar
arnthelene Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Det finnes ikke et fasitsvar på spørsmpl 1, da det finnes både gode/ dårlige serier fra begge produsentene, samt at man av og til kommer over mandagseksemplarer blandt selv "gode" serier. Svaret på spørsmål to kommer an på veldig mye, men hvilken bruk du skal ha er det viktigste. Fortell hva du er ute etter, så er det lettere å gi et konkret svar. Nummer tre er som før nevnt Lenovo TP. Edit: angående Acer har jeg opplevd maskiner som har overlevd knall og fall av det helt skjeldne, men også noen som f.eks. har mistet knappene lett. Det finnes ingen fasit mener jeg. 9405195[/snapback] I forhold til spørsmål 2: Jeg skal bruke PC'en til video- og fotoredigering, Office, jobb hjemme og internett. I tillegg blir det litt spill, men ingenting som krever sykt med grafikkmuskler. Men den skal brukes i stue, på fanget, på kjøkkenet og på terrassen. Jeg har hatt mest lyst på HP, men jeg ser at Acer ligger under i pris på nesten alle modeller der specs kan sammenlignes. Derfor lurer jeg på om det er noe poeng å betale mer for HP kontra Acer. (jeg er litt opptatt av at den bærbare skal se litt fin ut også. Jeg er ikke ute etter en kjedelig jobb-bærbar :-) ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det finnes ikke et fasitsvar på spørsmpl 1, da det finnes både gode/ dårlige serier fra begge produsentene, samt at man av og til kommer over mandagseksemplarer blandt selv "gode" serier. Svaret på spørsmål to kommer an på veldig mye, men hvilken bruk du skal ha er det viktigste. Fortell hva du er ute etter, så er det lettere å gi et konkret svar. Nummer tre er som før nevnt Lenovo TP. Edit: angående Acer har jeg opplevd maskiner som har overlevd knall og fall av det helt skjeldne, men også noen som f.eks. har mistet knappene lett. Det finnes ingen fasit mener jeg. 9405195[/snapback] I forhold til spørsmål 2: Jeg skal bruke PC'en til video- og fotoredigering, Office, jobb hjemme og internett. I tillegg blir det litt spill, men ingenting som krever sykt med grafikkmuskler. Men den skal brukes i stue, på fanget, på kjøkkenet og på terrassen. Jeg har hatt mest lyst på HP, men jeg ser at Acer ligger under i pris på nesten alle modeller der specs kan sammenlignes. Derfor lurer jeg på om det er noe poeng å betale mer for HP kontra Acer. (jeg er litt opptatt av at den bærbare skal se litt fin ut også. Jeg er ikke ute etter en kjedelig jobb-bærbar :-) ) 9405982[/snapback] Som sagt , jeg tror ikke HP er noe bedre enn Acer i samme segment,her tror jeg faktisk du rett og slett må se på hvilken som gir mest for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå