Admiral1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt kamera, og etter litt leting fram å tilbake bestemte jeg meg for Sony's cyber shot DSC T100. Jeg fant så denne pakken med mem-card og taske til 3700. Det var et Bedere tilbud på amazon men jeg regner med at laderen vil være feil(america kjører med laver volt enn oss, right?) så jeg må kjøpe ny lader + frakt. Men! jeg lurer på om det ikke finnes noe bedre der ute. Et annet produkt? En bedre pris på det kameraet jeg har funnet? Jeg søker etter et kamera som er enkelt å bruke, er kompakt og har en god skjerm. Prisen er max 3-4000. Jeg er ikke en kamera ekspert, så det meste tilfredstiller meg vel egentlig. Så lenge kvaliteten på bildene er greie så jeg får lekt med dem etterpå så går det greit. Kameraet skal brukes til alt. Turer, skole, venner, dokumentasjon osv. you name it. Jeg velger å ikke kjøpe speilrefleks pga størelse. Mvh Michael Endret 1. september 2007 av DiscoBoB Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Pixit er en forretning med fynsete rykte - sjekk brukererfaringene i produktguiden! Det er greit at du ikke har lyst på speilrefleks, men jeg vil også fraråde deg å gå for de tynneste kameraene. Dette fordi det ikke blir plass til brukbar optikk. Et brukbart kompromiss mellom størrelse og ytelse er Canon G7/G9 og Nikon P5000/P5100. Tom Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Så på de modelene der nå, men fant ikke noe serlig priser på dem. Takk for advarslen om pixit Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Canon G7 og Nikon P5000 er to modeller på vei ut; så det burde dukke opp noen gode tilbud snart. Canon G7 hos Japan Photo ligger nå på litt under 4.000,- Edit: Nikon P5000 skal være noe billigere. Tom Endret 1. september 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Da går jeg for Nikon P5000 så fort jeg finner en nice price Eller er det noen som har andre kameraer i prisklassen 3k? Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg kan ikke svare på hvilket kamera du bør velge (er temlig newbi på det område selv:), men det jeg har funnet ut i min leting etter kamera er at hvis du skriver "test kamera " i google eller andre søkemotorer, vil du få fram en del artikkler som kan være greie å lese før du tar et valg. Jeg finner det også nyttig å bruke "kelkoo.no" for å sammenligne priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå