Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter i oppstart - ingen bilde

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Lager et innlegg for noen andre:

Han har akkurat kjøpt ny pc og han har fått hjelp til å sette den sammen.

Problemet er at maskinen restarter nesten rett etter han har skrudd den på, skjermkortet er koblet til men han får ikke engang opp bilde før maskinen starter på nytt.

Forslag til hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at maskinen restarter nesten rett etter han har skrudd den på, skjermkortet er koblet til men han får ikke engang opp bilde før maskinen starter på nytt.

9404490[/snapback]

Restarter maskinen før eller etter at harddisken (og evt. dvdrom) booter? Hvis det er før boot av harddisk kan den enten være et problem som kan løses i bios eller så kan det være noen av komponentene som ikke helt greie. Sjekk spesielt ram-brikkene, prøv en og en hvis du har flere brikker.

Håper det hjelper

Lenke til kommentar

9404490[/snapback]

Restarter maskinen før eller etter at harddisken (og evt. dvdrom) booter? Hvis det er før boot av harddisk kan den enten være et problem som kan løses i bios eller så kan det være noen av komponentene som ikke helt greie. Sjekk spesielt ram-brikkene, prøv en og en hvis du har flere brikker.

Håper det hjelper

9404860[/snapback]

jeg var med og satte den sammen...

Den restarter seg etter at hdd og cdrom har begynt å boote. Skal se om vi ikke får byttet noen ram brikker, har vert inne på tanken at det er ram'en. MEN, en lokal "pc-fyr" sa til meg den gangen eg hadde samme problem at det kunne vere CPU, så da er me inne på tanken om at cpu kan ha fått seg en støyt. Transportskade elns.

Lenke til kommentar
Hei ;) det er forresten min pc, takk for svara har no netteopp prøvd å køyre me berre ein ram. det funkar ikkje.. kom fram til at den einaste løysningen blir å ringe support??  har ikkje fleire tinge eg kan prøve no..

9405310[/snapback]

fredrik, prøv å bruk ram'en fra gamle pc'en din..

Lenke til kommentar

Vel... Jeg er litt usikker, men du hvis bruker en skjermkort, kan prøve å ta ut skjermkortet evt. og prøve det integrerte skjermkortet hvis det finnes i hovedkortet. Det er bare å prøve seg frem med å bytte ut de komponentene du kan, kanskje du finner løsningen, hvis du ikke skal gjøre noe annet til helgen :p

Jeg tror jeg hadde det samme problemet for mange år siden, da hadde hovedkortet mitt fått klart å bli et offer for statisk elektrisitet. Jeg litt usikker på om jeg opplevde samme symptomene som deg siden er så mange år siden...

Endret av khan2k
Lenke til kommentar
Vel... Jeg er litt usikker, men du hvis bruker en skjermkort, kan prøve å ta ut skjermkortet evt. og prøve det integrerte skjermkortet hvis det finnes i hovedkortet. Det er bare å prøve seg frem med å bytte ut de komponentene du kan, kanskje du finner løsningen, hvis du ikke skal gjøre noe annet til helgen :p

Jeg tror jeg hadde det samme problemet for mange år siden, da hadde hovedkortet mitt fått klart å bli et offer for statisk elektrisitet. Jeg litt usikker på om jeg opplevde samme symptomene som deg siden er så mange år siden...

9405600[/snapback]

er ett MSI 975X Platinum Power Up Ed., det har ikke integrert skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...