DuTTZi Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Aftenpostens valgomat er mye bedre enn VG sin... Slik ble mitt resultat: Som på mange andre tester ble det Venstre på topp, tett etterfulgt av Arbeiderpartiet. Men, jeg foretrekker samarbeidspartnere som SP og SV fremfor Høyre og KRF så det blir nok AP. Edit: Eh, ja link: http://tjenester.aftenposten.no/testdegsel...ve¶meter=17 Endret 1. september 2007 av DuTTZi Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg liker ikke slike tester, men tok denne fordi jeg kjedet meg litt. Endte opp på FrP, tett etterfulgt av Høyre. Syns jeg fikk noe ala 70% på FrP og 68% på Høyre, så det var ganske likt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En link hadde ikke vært å forakte. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 En link hadde ikke vært å forakte. 9404432[/snapback] http://tjenester.aftenposten.no/testdegsel...ve¶meter=17 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Slik ble din profil 72 % | Fremskrittspartiet 56 % | Høyre 33 % | Rød Valgallianse 27 % | Sosialistisk Venstreparti 27 % | Arbeiderpartiet 23 % | Venstre 19 % | Senterpartiet 6 % | Kristelig Folkeparti Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Mitt resultat: 51 % | Arbeiderpartiet 43 % | Sosialistisk Venstreparti: 43 % | Venstre 36 % | Rød Valgallianse 35 % | Kristelig Folkeparti 34 % | Høyre 33 % | Fremskrittspartiet 25 % | Senterpartiet Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Mitt resultat: 68 % | Fremskrittspartiet 60 % | Høyre 20 % | Kristelig Folkeparti 16 % | Venstre 13 % | Arbeiderpartiet 12 % | Rød Valgallianse 6 % | Sosialistisk Venstreparti 2 % | Senterpartiet Bortsett fra at KRF og RV lå litt for langt oppe, er jeg ganske fornøyd/enig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Fikke en artig fordeling som ble slik: AP-H- SV-FRP - SP- V- RV og KRF er det mulig Ja ja det kan vel stemme siden jeg bestandig har vinglet mellom partiene ettersom hva jeg har ment ville tjene samfunnet best . Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Tror nok denne var betydelig bedre enn VG sin ja. 64 % | Venstre 51 % | Sosialistisk Venstreparti 37 % | Rød Valgallianse 35 % | Kristelig Folkeparti 35 % | Høyre 32 % | Fremskrittspartiet 27 % | Arbeiderpartiet 22 % | Senterpartiet Endret 1. september 2007 av PiratKamerat Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 43% V 40% SV 37% Ap 36% RV 35% KRF 35% Høyre 35% FRP 28% SP Hmmm...vet neimen ikke jeg. AKIRA Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Høyre: 52 % Fremskrittspartiet: 43 % Arbeiderpartiet: 39 % Kristelig Folkeparti: 35 % Venstre: 34 % Senterpartiet: 22 % Sosialistisk Venstreparti: 22 % Rød Valgallianse: 18 % Denne testen var kanskje enda verre enn VG's. Jeg svarte at jeg er HELT unenig i at skattene skal senkes... Endret 1. september 2007 av Majestixx Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) 85 % Rød Valgallianse 83 % Sosialistisk Venstreparti 53 % Arbeiderpartiet 48 % Senterpartiet 37 % Venstre 28 % Kristelig Folkeparti 14 % Fremskrittspartiet 6 % Høyre Jeg vet ikke om denne eller VGs test gav det "riktigste" utslaget totalt sett for min del. Spørsmålene i denne testen var i alle fall katastrofalt dårlig utformet, og sånn sett var faktisk VGs valgulator bedre. - "Skattene bør senkes." Om jeg ønsker lavere skatter for lavtlønnede og økte skatter for de rike, svarer jeg da at jeg er enig i at skattene bør økes, eller ikke? Det er vel mange som stemmer etter sin egen lommebok og som ikke svarer ut fra et helhetsperspektiv. Vil ikke det si at lavtlønnede som stemmer ut fra egen lommebok, men mener at rikinger bør beskattes mer, gir seg utslag i høyere FrP- og Høyre-score, enda det egentlig er uttrykk for sosialistisk fordelingspolitikk? - Om jeg ønsker at bilister ikke i utgangspunktet skal måtte "ta sin del" av utslippskuttene på den måten at politikerne skal fraskrives ansvar og klandre oss, men at vi bør bruke avgifter som virkemiddel i tette strøk og gi billigere bensin i distriktene, hva svarer jeg da? - "Kriminelle bør straffes hardere enn i dag." Ja, men med dette kan man både mene at strafferammene bør øke eller at det bør gjøres tiltak for faktisk å straffe folk i henhold til eksisterende strafferammer. - "Norge bør øke bistandsbudsjettet." Den populistiske debatten går vel omtrent slik: De røde vil øke og de blå vil redusere. De blå forsvarer det med at bistandspengene ikke blir brukt på riktig måte, men så viser det seg at de røde også må ta slike hensyn i sitt daglige politiske virke! Men slike konkrete spørsmål blir ikke debattert i media; vi skal bare anta at pengene blir brukt på en god eller dårlig måte, bestemme oss for om vi er for å øke eller redusere budsjettet som sådan, og så holde kjeft! Det er også på denne bakgrunnen spørsmålet er utformet. Andre har kanskje problemer med helt andre spørsmål? *** Problemet med slike dårlige tester er at når man tvinges til å velge alternativer som er dårlig formulerte og tilpasset populistiske formuleringer, vil man "gå ut fra at det er [det] de mener" og derfor stemme på bakgrunn av at man "vet" at det gir det resultatet som man forventer. Dersom jeg ikke kan svare på et så dårlig spørsmål som "bør skattene senkes?" vil jeg selvsagt svare det som vil gi uttelling i retning av min politiske orientering, fordi jeg må gjette hva den som lagde testen "egentlig" mener med spørsmålet. Dersom testen skulle gi et annet resultat enn det du forventet, kan det svært gjerne være et resultat av tilfeldigheter. For all del, folkens, ikke stem ut fra resultatene dere får på disse testene! Endret 1. september 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Slik ble din profil Fremskrittspartiet: 71 % | Fremskrittspartiet Høyre: 55 % | Høyre Venstre: 28 % | Venstre Arbeiderpartiet: 24 % | Arbeiderpartiet Kristelig Folkeparti: 17 % | Kristelig Folkeparti Sosialistisk Venstreparti: 17 % | Sosialistisk Venstreparti Rød Valgallianse: 15 % | Rød Valgallianse Senterpartiet: 7 % | Senterpartiet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Høyre: 52 % Fremskrittspartiet: 43 % Arbeiderpartiet: 39 % Kristelig Folkeparti: 35 % Venstre: 34 % Senterpartiet: 22 % Sosialistisk Venstreparti: 22 % Rød Valgallianse: 18 % Denne testen var kanskje enda verre enn VG's. Jeg svarte at jeg er HELT unenig i at skattene skal senkes... 9407823[/snapback] Ja men da stemmer den jo,for det er jo nettop hva H mener selv om de sier noe annet Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Rød Valgallianse: 76 % Sosialistisk Venstreparti: 76 % Venstre: 48 % Arbeiderpartiet: 46 % Senterpartiet: 33 % Kristelig Folkeparti: 20 % Fremskrittspartiet: 14 % Høyre: 8 % Ikke mye forskjell fra den til VG. Ingen av de var noe særlig gode, men de gir i alle fall en antydning. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Slik ble din profil: Sosialistisk Venstreparti: 75 % Rød Valgallianse: 72 % Arbeiderpartiet: 56 % Senterpartiet: 46 % Venstre: 32 % Kristelig Folkeparti: 25 % Høyre: 10 % Fremskrittspartiet: 7 % Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Arbeiderpartiet: 53 % Høyre: 35 % Sosialistisk Venstreparti: 34 % Venstre: 32 % Senterpartiet: 31 % Rød Valgallianse: 30 % Fremskrittspartiet: 24 % Kristelig Folkeparti: 23 % Ganske klart valg. Da er det bare å løpe og stemme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå