Gå til innhold

720p eller 1080i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør med 720p.

1080i fletter bare mere eller mindre sammen to oppdelte 720p-bilder og "hopper" mellom bildene for å jukse til seg en høyere oppløsning. Resultatet gir et mindre jevnt bilde (spesielt for gaming), lavere framerate og en oppløsning som du ikkje ville ha skilt fra 720p uansett (med mindre du har en 42" som du liker å sitte en halvmeter unna).

Lenke til kommentar
Men hva burde man velge på HD-kanaler fra Canal digital..

 

Der kan jeg velge mellom 720p og 1080i? Hva er best?

 

Og hva vurde jeg velge hvis jeg har en 1080p (Full HD) tv og hva burde jeg velge hvis jeg har en 720p TV?

9408209[/snapback]

 

Hvor stor er TVen din? Vel, uansett så skader det ikke å kjøre på 1080p der det går, ettersom dette er det samme som 720p, bare enda høyere oppløsning. Hvis du ikke kan kjøre med 1080p skal du bare holde deg til 720p hvis du ikke har en enormt stor TV.. Selv om noen kanskje mener at 1080i kan gi bra bilde når du ser på filmer, f.eks. Er bare å prøve seg fram!

Lenke til kommentar

Å kjøre på "p" istedet for "i" vil være det desidert beste. "P" står for progresiv og kjører bilder på forskjellige linjer hele tiden, i stedet for "i" som kjører på annenhver linje. Du vil få et bedre bilde med "p" oppløsning, men i dag e det ingen som kjører i full-hd selv om de reklamerer for det (vært mye artikler rundt dette).

 

Altså 720p :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...