Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sølt i laptoptastatur, sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Heisann.. En av gjestene på gårsdagens vors var så hyggelig å velte en øl så det kom endel i tastaturet på laptopen.

tørket så godt jeg kunne umiddelbart, og den virket resten av kvelden. Idag morges virket den først greit, før L hang seg opp. Tasten var ikke nede, men lllllllllll dukket opp på skjermen. Stoppet det med backspace, men etter det virket Ikke L, og hang seg stadig opp. Skrudde helt av, tørket og støvsugde godt, og lot den stå opp ned.

Når jeg så skrur på igjen, har HELE tastaturet streiket.. ? :s

noen tips, eller er det bare levere den på verksted med en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, da har jeg fiklet litt og åpnet det meste.. Jeg har hatt tastaturet løst, men ikke frakoblet.

Det ser ut til at jeg enten må skylle det godt i vann eller sprit, eller bytte det. Anyway må jeg koble det fra.

Men denne flatkabel-koblinga (ZIF-port?) ser veldig skjør ut? Skal ledningen bare dras i, eller er det noen små klips en plass? Var litt vel smått for mine øyne, og vil ikke bare røske til om det er en låsemekanisme.. :p

Lenke til kommentar

da ligger tastaturet til tørk etter å ha fått en real skyll under krana. Kan se ut som det har hjulpet litt, men det gjenstår å se når jeg plugger det inn imorra. Skriver nå på eksternt tastatur, så har hvertfall fått konfirmert at feilen er begrenset til tastaturet, og ikke har gått lenger inn..

Lenke til kommentar

Brukte springvann ja, til tross for at rødsprit eller destilert vann er anbefalt, men det ligger et tynt, tynt plastlag limt på hele undersiden av tastaturet, og det må mange liter vann til for å trenge særlig inn. Bestemte meg for å teste springvann i første omgang, da nytt tastatur uansett ikke koster mer enn 500kr.

Har heller ikke kommet videre ned i maskinen, takket være nevnte plastbelegg.. :)

Vel, jeg har researchet endel på engelskspråklige forum, og der virker som det ikke er fare for kortslutning annet enn internt i tastaturet, og at det ikke forplanter seg videre. Dog når jeg tester kommer jeg ikke til å sette alt sammen, men sjekke at flatkabelen er fullstendig tørr, og koble den i med tastaturet på litt avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...