Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sær skuldersmerte, strekk?

Minty123

Anbefalte innlegg

Hei! har de siste ukene slitt med ett litt rart skulderproblem.

Det hele startet med at jeg våknet klokken 5 om morgenen på grunn av intense smerter i skulderen min. Så intense at jeg ikke hadde sjangs å sove videre eller gjøre noe som helst annet enn å trave rundt i huset å ha vondt i skulderen min. Følgte etter en stund min kjærestes råd om å gå til legen, noe jeg svært skjelden gjør grunnet tåpelig mannlig stolthet.

Når jeg omsider kom meg på legekontoret og fikk snakket med legen ba hun meg nevne om jeg hadde gjort noe utenom det vanlige i det siste, som hadde gitt meg smerter. Noe jeg ikke kunne svare ja på. Jeg hadde riktignok gjort endel som kunne forårsake smerter i skulderen, for eksempel hadde jeg fallt 6-7 meter i forbindelse med fjellklatring, og blitt hengende igjen i tauet med ett rykk, dagen i forveien. Noe som kan ha gjort alt utstyret jeg bar over skulderen meget tungt grunnet g-krefter, og kanskje skadet skulderen min. Men jeg trodde ikke dette var årsaken, da jeg ikke hadde følt noe smerter etter dette lille uhellet.

Hun kom alikevel fram til at dette antageligvis var problemet, gav meg noen muskelavslappende piller og sendte meg på dør. På kvelden samme dag var smertene praktisk talt borte, og neste morgen hadde de forsvunnet helt, så jeg tenkte ikke mer over det.

Nå har det gått en ukes tid, og hver gang jeg har forsøkt å trene vekter er det samme leksen. Ingen smerte der og da, alt føles perfekt. men i 4-5 tiden om morgenen våkner jeg av at det er så vondt at jeg ikke kan tenke. dette går over utover dagen, og i skrivende stund er det ikke spessielt vondt lenger.

Det jeg stusser litt på er om det er normalt at smerte i forbindelse med muskelstrekk oppfører seg sånn?

Burde ikke jeg ha følt noe der og da når jeg strakk muskelen for første gang, eller andre, eller tredje? Og smerten jeg opplever er nesten hundre prosent konstant. Dersom jeg ligger å slapper av er det uhyre vondt, dersom jeg slenger rundt på hånden min og belaster den i hytt og pine er det MINDRE vondt en om jeg bare slapper av. Dette hørest ikke ut som noen muskel som er strekkt i mine øyne. Noen innspill anyone?

Vet at fasitsvaret egentlig er at jeg bare må ta tiden til hjelp. men jeg har tatt meg et "friår" etter VGS nå, og det jeg har tenkt å bruke tiden min på er jobbing, klatring og styrketrening. Alt dette blir nærmest umulig med denne skulderen, da jeg har en fysisk tung jobb, og styrketreningen og klatringen blir vanskelig å gjennomføre av opplagte grunner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En skade er en skade, ta det med ro så skaden blir bra.

Ingenting å gjøre med det.

9404549[/snapback]

Dumt svar.. Vist dette evt er en betennelse i slimpose eller lignende så hjelper det ingenting å vente, da utsetter du bare problemet. Jeg ville tatt en tur til en ortoped slik at de kunne sjekket hva som er galt med skulderen din. Det kan være betennelse, det kan være strekk, det kan rett og slett være masse forskjellige ting og det er like greit å ta seg en tur til legen slik at du kan starte en ordentlig behandling, enn å bare la det vente.

Lenke til kommentar

Hm, får henvende meg til legen igjen om det ikke går over iløpet av neste hvileperiode. Mitt forige besøk hos legen resulterte ikke i mye. konkluderte bare med at det var en strekk, uten noe særlig grunnlag.

Skal ta en og en halv uke noen form for belastning, før jeg begynner å trene ting som også går på skuldrene veldig lett. Om problemet vedvarer tar jeg meg en tur til legen. Da er dette definitivt ikke som noen annen "strekk" jeg har opplevd. :hrm:

Lenke til kommentar

Hei.

Det har vært interessant å vite hvor smertene kommer ifra...

Foran skulderen, bak... så presis som du kan.

Og hvordan er smertene, stikkende, ømt.

Har du feber, rødhet rundt området.

Er det revmatisk sykdom i familien osv..

vaio ;)

Lenke til kommentar

Ingen revmatisk sykdom i familien, hvor smertene kommer fra er ikke lenger så interessant, da jeg nå så meg i speilet, og merket at dersom jeg holder begge armene rett frem, stikker skulderbladet på den vonde skulderen noe inni helvette langt ut.

Tror jeg må ha revet noe inni der, får definitivt ta meg en tur til legen på mandag ihvertfall!

Hele skulderen kjennest generelt sett helt feil ut. :no:

Helvete også, jeg som skal en uke til Lofoten for å klatre om en måned, det bør faen meg ha blitt bra igjen til da :mad:

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Tipper du vil finne svaret ditt på MR. Sliter med skulder problemer selv og misstenker betennelse. Blir ikke overrasket om det er noe alla det samme du har, siden smerten er et rent helvette noen ganger.

Grunnen til at du har større smerte når du slapper av, enn når du svinger og herjer med armen er fordi aktivitet med armen skaper mer sirkulasjon av blod i området samt holder det varmt. Med en gang du tar det med ro, og skulderen går kaldt så vil smertene bli vonde igjen.

Du skal ikke se bort ifra at det kanskje er en betennelse i slimpose du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...