raakken Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei Har nettopp kjøpt meg ny pc og tenkte jeg skulle prøve en 64bits variant. Har dette noen fordeler opp mot vanlig i386 versjonen? fordeler/ulemper? dette er pc'n jeg har kjøpt: http://www.psdata.no/ps.asp?it=134053 noen som vet om noe hardware på den som ikke er linuxvennlig? regner med webcam'et.... men ellers? takk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ulempene er at man ikke får installert/blir vanskelig å installere programvare som er kompilert for 32-bit. Fordelene er selvsagt at ytelsen blir noe bedre. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 så det er mye arbeid for lite ? eller er ytelsen SÅ merkbart bedre? noen som har prøvd ut begge, og har noen tips/erfaringer? takk ps: ellers så pc'n grei ut? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har aldri kjørt 64-bit, men det sies her av de som har prøvd det på forumet at ytelsen ikke er kjempemessig, og i hvert fall ikke verdt strevet hvis du vil bruke for eksempel Flash, Opera eller Sun Java. Maskinen ser vel grei ut, men du bør styre unna ATi-kort til Linux. Nvidia har greie properitære drivere og Intel har svært gode frie drivere. ATi er rock bottom. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Unnskyld, men T2450 er vel en 32-bits prosessor..? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Unnskyld, men T2450 er vel en 32-bits prosessor..? 9405987[/snapback] Trodde det jeg også ja. Core Duo er såvidt jeg vet 32-bit, og en dualcore-variant av Pentium M. Det er Core 2 Duo som er 64-bit. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takker for svar. Da kjører jeg vanlig. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå