Distressor Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Daisy-chaine? Vil det si at jeg plugger en FW400 inn i den andre porten på Mbox'en, om jeg forsto deg rett? Korrekt, men Digidesign anbefaler å ha disken først i kjeden. Men om jeg kjøper en slik harddisk vil den også ha en USB2-port på baksiden. Er det noen grense i så fall for hvor mange enheter som kan være koblet til? Det er en teoretisk grense på antall enheter som jeg ikke husker i farten, men husk også at hver enhet du kobler på, deler én forbindelse, så de deler på den tilgjengelige båndbredden. Og jeg tror ikke du kan blande FW400- og USB-forbindelser. Har lett en del rundt og finner pokkern ingen FW splittere/hub'er av noe slag.. Da har du ikke lett så grundig De har rundt 15 ulike i sortimentet, her er en av de: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324592 I tillegg har Komplett også tatt vekk den harddisken jeg så på (My Book Pro 750gb). De har de med større plass, men de koster jo over to høvdinger! Må du på død og liv ha FW800 da? Endret 27. februar 2008 av Zabulon Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 I teorien(!) kan du daisy-chaine så mange USB enheter du vil (opptil 127 av dem tror jeg, forutsatt at samlet kabellengde ikke er mer enn et visst antall meter.) I praksis fungerer det ikke alltid, av ulike grunner. Det skyldes dels at USB har en begrenset mengde strøm å tilby enhetene, så med mindre de har egne strømforsyninger kan det bli for lite om de må dele på det. Dels er visstnok ikke daisy-chaining helt transparent for driverne, så er de ikke skrevet for å takle det er det rett og slett ikke sikkert det virker. For Firewire er den teoretiske grense 63 enheter, samme begrensningene gjelder i praksis som med USB. Det finnes en rekke Firewire-hubber på markedet, her for eksempel er en 2 ports 800-hub hos Netshop:Belkin Firewire 800 2-port hub. Det enkleste er å ringe forhandlerne og spørre hva de har. Geir Lenke til kommentar
Bathory Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Da har du ikke lett så grundig De har rundt 15 ulike i sortimentet, her er en av de: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324592 Jeg så på den der i går, men for meg ser det ut som om den kobles til maskinen via en USB-kabel :S I tillegg er den ikke på lager før om et par uker. De andre i samme kategori er også USB, så der kommer jeg ikke langt. Fant forresten denne nå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33719...led#ProductTabs Den har 2 FW400-porter, noe som gjør at jeg kan daisy-chaine den! Jippi! :!: Jeg kjøper den nå sammen med litt ekstra RAM og drar inn til Sandefjord om et par timer for å hente det Har lest litt rundt på nettet også, og har funnet ut at iMac'en tydeligvis har problemer med å bruke FW400 og -800 portene samtidig, så da dropper jeg den planen Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har problemer med min Mbox 2 Pro, jeg får ikke spilt av noen ting. Selv med en tom audio kanal og ingen plugins, så får jeg H/W Buffer 9092 feilen. Har lest i denne tråden og trodde at det å bruke firewire inngangene på hovedkortet mitt (Asus P5E) var problemet, så jeg kjøpte et SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset), men fortsatt det samme problemet. Noen som har vært borti det samme og har en løsning på dette ? Har prøvd alt av guider på digidesign sine sider og en helt fresh xp install uten bedring. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har problemer med min Mbox 2 Pro, jeg får ikke spilt av noen ting. Selv med en tom audio kanal og ingen plugins, så får jeg H/W Buffer 9092 feilen. Har lest i denne tråden og trodde at det å bruke firewire inngangene på hovedkortet mitt (Asus P5E) var problemet, så jeg kjøpte et SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset), men fortsatt det samme problemet. Noen som har vært borti det samme og har en løsning på dette ? Har prøvd alt av guider på digidesign sine sider og en helt fresh xp install uten bedring. Nå spekulerer jeg bare, men dette kan ha med hovedkortet ditt å gjøre. Digidesign hadde tidligere problemer med enkelte Intel chipset, fordi USB-bussen på de hadde mer latency enn det var tatt høyde for i bufferet til MBox'ene, og dermed fikk man en buffer underrun-error før man fikk gjort noe særlig. Kan ikke se utfra compatibility grid'ene på Digidesign sine sider at de har testet noen kort med det chipsettet som er på P5E-kortet, så det er ikke så lett å si noe konkret... men det kan ha med hovedkortet å gjøre. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg har problemer med min Mbox 2 Pro, jeg får ikke spilt av noen ting. Selv med en tom audio kanal og ingen plugins, så får jeg H/W Buffer 9092 feilen. Har lest i denne tråden og trodde at det å bruke firewire inngangene på hovedkortet mitt (Asus P5E) var problemet, så jeg kjøpte et SDM PCI FireWire 2+1P (VIA chipset), men fortsatt det samme problemet. Noen som har vært borti det samme og har en løsning på dette ? Har prøvd alt av guider på digidesign sine sider og en helt fresh xp install uten bedring. Nå spekulerer jeg bare, men dette kan ha med hovedkortet ditt å gjøre. Digidesign hadde tidligere problemer med enkelte Intel chipset, fordi USB-bussen på de hadde mer latency enn det var tatt høyde for i bufferet til MBox'ene, og dermed fikk man en buffer underrun-error før man fikk gjort noe særlig. Kan ikke se utfra compatibility grid'ene på Digidesign sine sider at de har testet noen kort med det chipsettet som er på P5E-kortet, så det er ikke så lett å si noe konkret... men det kan ha med hovedkortet å gjøre. Hmmm...det ville jo vært veldig kjipt. Leste jo på support sidene til digidesign at det hovedsaklig var 9xx serien Intel chipset som var problemet, så regnet med at det ville gå greit. Har lest om andre som kjører samme chipset med andre hovedkort...P5K f.eks... Har postet computer info på digidesign forumet også, forhåpentligvis finner jeg en løsning på det her. Er jo jævli kjipt å ha en boks til 7000,- som jeg ikke får brukt. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Hmmm...det ville jo vært veldig kjipt. Leste jo på support sidene til digidesign at det hovedsaklig var 9xx serien Intel chipset som var problemet, så regnet med at det ville gå greit. Har lest om andre som kjører samme chipset med andre hovedkort...P5K f.eks... Har postet computer info på digidesign forumet også, forhåpentligvis finner jeg en løsning på det her. Er jo jævli kjipt å ha en boks til 7000,- som jeg ikke får brukt. Ren spekulasjon fra min side. Siden du også har et PCI FW-kort som får samme feil, er det nok godt mulig at feilen ligger et annet sted. Jeg har ingen umiddelbar løsning, du får følge med på DUC Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hmmm...det ville jo vært veldig kjipt. Leste jo på support sidene til digidesign at det hovedsaklig var 9xx serien Intel chipset som var problemet, så regnet med at det ville gå greit. Har lest om andre som kjører samme chipset med andre hovedkort...P5K f.eks... Har postet computer info på digidesign forumet også, forhåpentligvis finner jeg en løsning på det her. Er jo jævli kjipt å ha en boks til 7000,- som jeg ikke får brukt. Ren spekulasjon fra min side. Siden du også har et PCI FW-kort som får samme feil, er det nok godt mulig at feilen ligger et annet sted. Jeg har ingen umiddelbar løsning, du får følge med på DUC Greia er at på digidesign sida så har de bare 2 kort i lista som de har "godkjent", jeg kjøpte bare et tilfeldig fw kort fordi noen andre i H/W Buffer tråden hadde brukt et tilfelidig kort og fått det til å funke. Det ene som er til salgs i Norge koster 550,- og jeg vil ikke bruke penger på det hvis jeg ikke vet helt sikkert at det er det som er feilen. Det er også et 64-bit kort, har det noe å si for bruk på i 32 bit XP ? Regner med at det vil passe i en vanlig pci slot også. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Jeg har litt latency når jeg spiller inn. Jo mer volum jeg har på Playback, jo mer latency er det. Noen som vet noe om dette? Takk:) Lenke til kommentar
BaerthZuecca Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei, Lurer på om du vet hvordan jeg kan få Pro Tools filer fra et prosjekt jeg lagde på en annen maskin i 2003, inn på en annen maskin med Pro Tools installert i 2007? Håper på svar BZ Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei, Lurer på om du vet hvordan jeg kan få Pro Tools filer fra et prosjekt jeg lagde på en annen maskin i 2003, inn på en annen maskin med Pro Tools installert i 2007? Håper på svar BZ Kan du ikke åpne .ptf filen(e) i Pro Tools som du har installert i 2007? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei! Lurer først og fremst på hvorfor jeg får så lavt volum på monitorene mine, selv om knappen på mboxen er skrudd helt opp, og det jeg spiller av er spilt inn med så mye volum som mulig før distortion. Second, hvordan får jeg noe som spilles inn som mono til å bli stereo? Og at det monitores i stereo, altså på begge? Endret 14. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har nettopp fått tak i en Mbox og ProTools, men jeg får ikke strøm på boksen. Finner heller ingen påknapp og ingenting lyser, forventa i det minste at det skulle lyse på USB, men neida. Når jeg prøver å starte ProTools, kommer det opp error om at den ikke finner noe hardware fra Digidesign. Noen som har opplevd dette før, evt. vet hva som er galt? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Forrige problem var lettfiksa. En kjapp reinstall og alt fungerte. Nå til det store spørsmålet. Hvordan tar jeg opp? Jeg har en nærmic tilkobla og skal ta opp minst 15 tracks og vektlegge klang og gudene vet. Jeg har ikke vært på skolen i de timene vi fikk opplæring av dette pga. ymse grunner, og ingen orker å lære meg det fordi det visstnok er så enkelt, men jeg forstår ingenting her jeg sitter og knoter. Så, en basic "how to record tracks"? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Er vel bare å lese den første posten i den tråden her det. Står vel greit forklart der. Eller har jeg glemt så mye på 10 min ?? hehe....lag et nytt spor, velg den inngangen mikrofonen er koblet inn på, armer sporet (trykk på R knappen) og trykk record (på transport baren, nummertast 3 (den helt nede i høyre hjørnet) eller ctrl + space....kjør på ! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 He he, ja, fant ut av det til slutt, etter litt for mye knoting. Jeg fant ikke stedet hvor jeg skulle velge input og presterte å ta over på det forrige sporet ... Sjakktrekk, nei, ikke egentlig. Og når jeg endelig hadde tatt opp 15 lydspor og var klar for å lage sang, døde maskina så klart >< Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Da tar jeg meg den lille frihet i å friske opp denne tråden. Ser at den er veldig gammel, men jeg synes at en så god tråd fortjener litt oppmerksomhet. Jeg har nå gått i annskaffelse av nye Pro Tools 8, og jeg må si meg veldig fornøyd med dette. I tillegg til en rekke nye funksjoner, har også PT'n fått seg et splitter nytt design, noe som jeg er meget fornøyd med. Noen andre som har skaffet seg denne herligheten, og har lyst til å dele erfaringer? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg har ikke fått rota meg til å kjøpe det selv, fordi jeg ikke har OS X Leopard på Mac'en, og fordi jeg har 64-bit Windows (som PT ikke liker). Utifra det jeg har sett og hørt, har Digidesign gjort mye for funksjonaliteten til programmet, i tillegg til å friske opp utseendet, så jeg kommer nok til å investere snart. Hva synes du om midi-funksjonaliteten nå? Tidligere har det vært litt knotete. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Var stort sett fornøyd med PT-oppsettet mitt tidligere på min MacBook. Nå som jeg har investert i en MacBook Pro, derimot, er ytelsen i PT helt under par. Bortsett fra at mac-en er blitt skiftet ut og jeg har byttet fra Tiger til Leopard (oppgradert til 7.42) er ingenting endret. Kan noen tenke seg til hva som er årsaken? Edit: Problemet er når jeg arbeider med samples. Synther fungerer kjempebra, men når jeg prøver å bruke samples, f.eks. et piano, får jeg raskt melding om CPU overload. Sample-biblioteket ligger på en ekstern harddisk som er koblet til macen via firewire 800. Endret 5. oktober 2009 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå