DilliMusic Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Dilli Den hadde jeg ikke hørt om en gang. Er det noen som selger den her i landet, og i så fall til hvilken pris? Moderatorhatten på: Vennligst ikke siter hele innlegg, spesielt ikke med bilder... Geir sitere hele innlegg er jo morro da. får kick av det joooooo nei da Mackie control universal pro http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/22722 Mackie Extender Pro http://www.procom.no/index.php?target=http...p/details/22715 Dilli Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg leste litt kjapt gjenom valg av kontrollflate og jeg vil bare anbefale å styre unna command 8. digidesign prøver å lempe kontrolleren ut siden den er full av feil og fungerer dårlig. De gangene jeg har prøvd command 8 så har jeg til slutt bare brukt musen siden command 8 hadde utrolig dårlig respons. Da det kommer til digi 003 factory med fadere så kan jeg ikke uttale meg, men jeg har prøvd 002 factory og den var relativt dårlig, fikk et command 8 flashback og endte opp med musen igjen. Det beste kjøpet nå for tiden er vell gjerne brukt 002 til ca 5000, meget godt kjøp og ikke så mye i forskjell fra 003. Hvis man kombinerer 002 sammen med en brukt Mackie Hui, eller Mackie Control Universal Pro så står man igjen med et bra lydkort og en skikkelig kontrollflate som man kan bygge ut med flere fadere. Prisen vil havne på alt mellom 10000 til 19000. Kommer an på om man greier å kjøpe brukt macki hui kontroller. Vurderer selv nå å kjøpe meg en mbox micro fordi at min 002 er lit stressende å ta med seg hvis man bare skal bruke softsynth eller har gjort alt av opptak og skal bare klippe litt. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har "arvet" ProTools pakken etter broren min. Derfor er jeg redd ikke alt jeg trenger er der. Der følger det med to installasjon's CD'er for selve proTools softwaren, men det følger også med andre software som "Ableton", og "Reason adapted" Er dette programmer jeg kommer til å bruke, når jeg i hovedsak bare skal spille inn eget mateiale i audio med synth. Det jeg har nå: -To ProTools installasjons cd'er (versjon 6.7, jeg regner med at denne kan oppdateres?) -Mbox original (med nødvendige kabler) -En Reason adapted, og en live ableton cd -Diverse ark med informasjon (men ingen skikkelig brukermanual) -Har også en studiomic, men den er litt sliten Er det noe jeg mangler nå for å kjøre ProTools fullt og helt? -Mikael Anyone? Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Jeg har "arvet" ProTools pakken etter broren min. Derfor er jeg redd ikke alt jeg trenger er der. Der følger det med to installasjon's CD'er for selve proTools softwaren, men det følger også med andre software som "Ableton", og "Reason adapted" Er dette programmer jeg kommer til å bruke, når jeg i hovedsak bare skal spille inn eget mateiale i audio med synth. Det jeg har nå: -To ProTools installasjons cd'er (versjon 6.7, jeg regner med at denne kan oppdateres?) -Mbox original (med nødvendige kabler) -En Reason adapted, og en live ableton cd -Diverse ark med informasjon (men ingen skikkelig brukermanual) -Har også en studiomic, men den er litt sliten Er det noe jeg mangler nå for å kjøre ProTools fullt og helt? -Mikael Anyone? Kommer helt ann på hva du skal gjøre med pro tools, skal du bare ta opp litt så kommer nok 6.7 til å fungere helt greit. Skal du derimot bruke mye softsynth og midi så fungerer 6.7 utrolig dårlig til det siden det er begrenset med ting en kan gjøre midimessig. Leste litt på digi sine sider, ser ut som du helt fint kan oppgradere til 7.4, jeg ville nok gjort det kun for å få fordelene av instrumentspor og en del annet snaks. Endret 19. november 2007 av BazeLaze Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) For det meste kommer jeg til å spille in eget materiale. Men jeg tror vi skal spille inn med fullt band etterhvert. Er oppdateringen gratis? Edit: Leste at oppdateringen koster 60 euro. Så jeg må betale hver gang jeg skal oppdatere? -Mikael Endret 20. november 2007 av Liquidkey Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 For det meste kommer jeg til å spille in eget materiale. Men jeg tror vi skal spille inn med fullt band etterhvert. Er oppdateringen gratis? Edit: Leste at oppdateringen koster 60 euro. Så jeg må betale hver gang jeg skal oppdatere? -Mikael think so Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Edit: Leste at oppdateringen koster 60 euro. Så jeg må betale hver gang jeg skal oppdatere? -Mikael Som regel må man kun betale for de store oppdateringene. Småoppdateringer underveis er vanligvis gratis. Jeg startet på PT 6.4, og har vel kun betalt for oppdatering én gang siden da. Det er rundt to år siden PT 6.4 ble lansert. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 PTLE kan kun ha 32 mono eller 16 stereo spor ikke sant? så på et prosjekt kan jeg da ha 10 stereo og 12 mono tracks dA? men er det ikke slik at man lager en master outpu track og? stereo kanal. eller bommer jeg litt her? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 PTLE kan kun ha 32 mono eller 16 stereo spor ikke sant?så på et prosjekt kan jeg da ha 10 stereo og 12 mono tracks dA? men er det ikke slik at man lager en master outpu track og? stereo kanal. eller bommer jeg litt her? "Voices" kaller Digidesign det. Du kan ha 32 aktive voices samtidig. En monokanal bruker én voice, og en stereokanal bruker 2. Masterkanal og aux'er går utenom dette. Kjøper du Music Production Toolkit, får du 48 spor, uavhengig av om det er mono eller stereo. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 PTLE kan kun ha 32 mono eller 16 stereo spor ikke sant?så på et prosjekt kan jeg da ha 10 stereo og 12 mono tracks dA? men er det ikke slik at man lager en master outpu track og? stereo kanal. eller bommer jeg litt her? "Voices" kaller Digidesign det. Du kan ha 32 aktive voices samtidig. En monokanal bruker én voice, og en stereokanal bruker 2. Masterkanal og aux'er går utenom dette. Kjøper du Music Production Toolkit, får du 48 spor, uavhengig av om det er mono eller stereo. aha.. men jeg trenger neppe mer enn 32 voices. bruker jo rundt 20-29 på låter jeg har lagd så. men da blir det PTLE på meg da Mbox here i come Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Arrrrgh... Ifølge Digidesigns websider er ikke Pro Tools kompatibel med OS X 10.5. Ikke sier de noe om når de vil bli det heller. Jeg har ikke noe lyst til å "nedgradere" til 10.4, så da blir det vel ikke Pro Tools på meg med det aller første. Skjønt jeg kunne kanskje kjøpe en ekstern disk med 10.4.x på og boote fra den... Får kanskje kjøre Logic istedet, i hvert fall i begynnelsen. Apple har satt ned prisen på Logic Studio, du får hele pakka for 3990 nå. Det er billig. Fikk litt lyst på et Apogee Ensemble også, etter å ha snakket med en fyr om det på "åpningsdagen" etter ombygningen på Hagstrøm. Fyren var riktig nok distributør for Apogee, så han var vel ikke helt objektiv, men... Nå kan det jo hende at Digidesign får orden på kompatibiliteten før jeg har spart opp nok penger... Geir Endret 25. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Arrrrgh... Ifølge Digidesigns websider er ikke Pro Tools kompatibel med OS X 10.5. Ikke sier de noe om når de vil bli det heller. Jeg har ikke noe lyst til å "nedgradere" til 10.4, så da blir det vel ikke Pro Tools på meg med det aller første. Skjønt jeg kunne kanskje kjøpe en ekstern disk med 10.4.x på og boote fra den... Får kanskje kjøre Logic istedet, i hvert fall i begynnelsen. Apple har satt ned prisen på Logic Studio, du får hele pakka for 3990 nå. Det er billig. Fikk litt lyst på et Apogee Ensemble også, etter å ha snakket med en fyr om det på "åpningsdagen" etter ombygningen på Hagstrøm. Fyren var riktig nok distributør for Apogee, så han var vel ikke helt objektiv, men... Nå kan det jo hende at Digidesign får orden på kompatibiliteten før jeg har spart opp nok penger... Geir Ja, innimellom kan man lure på hvordan de greier det... husker da Service Pack 2 til Windows XP kom. Det tok forholdsvis lang tid før Pro Tools kunne kjøre på SP2. Når det er sagt, har jeg blitt fortalt at Pro Tools kjører fint på Leopard - Digidesign har bare ikke formelt gått ut og garantert for at de er kompatible. Med forbehold om at jeg ikke har prøvd selv... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Takk Zabulon. Jeg er god kunde hos min forhandler, så jeg kan sikkert få lånt en til å prøve med før jeg bestemmer meg. Det som bekymrer meg mest er at de sier at hardwaren ikke er kompatibel heller, forhåpentlig er det et driverspørsmål: Pro Tools software and hardware are currently not compatible with the Mac OS X 10.5 (Leopard) operating system, including all versions of Pro Tools 7.4. For the latest information, check the announcement in the News section regarding upcoming support: Den nevnte "announcement" er en død link. Husker de hadde den en stund, men nå har de fjernet den. Nå har leoparden laget problemer for en rekke programmer, fordi Apple gjorde "last minute changes" fra siste betaen til release. Leverandøren av utviklingsverktøyene jeg bruker må ut med en patch på grunn av det. Men de har gått ut og beskrevet problemene (hva som virker og ikke virker) slik at folk kan vurdere selv om det skaper problemer for dem og om de vil oppgradere eller vente. Digidesign sier bare at det ikke er kompatibelt og at man må bruke 10.4.x: If you choose to upgrade to Mac OS X 10.5 (Leopard), you will need to install it on a separate hard drive or drive partition. To use Pro Tools 7 currently, you will need to boot from a Mac OS X 10.4 (Tiger) startup system. Geir Endret 25. november 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) If you choose to upgrade to Mac OS X 10.5 (Leopard), you will need to install it on a separate hard drive or drive partition. To use Pro Tools 7 currently, you will need to boot from a Mac OS X 10.4 (Tiger) startup system. Geir Ah. Best å vente med Leo for min del da Digidesign har jo av en eller annen grunn bare støtte for 32-bit Vista og. Grenseløst irriterende, da man fortsatt må leve med den dustete RAM-begrensningen fra Win XP 32-bit. Endret 25. november 2007 av Zabulon Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) okay hadde tenkt til å kjøpe meg en mbox men leste på nettet at det er mange som har problemer med sine Digidesign produkter. Spess 002/3 og command. for fikk mer lyst på 003 rack Endret 25. november 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) okay hadde tenkt til å kjøpe meg en mbox men leste på nettet at det er mange som har problemer med sine Digidesign produkter. Spess 002/3 og command. for fikk mer lyst på 003 rack 002'en min har vært nær problemfri (måtte bytte en power harness på innsiden, men Digidesign var veldig hjelpsomme med det), det har også Mbox 2'en min. Command8 har jeg litt så-som-så erfaring med, men den er det Focusrite som produserer, ikke Digidesign. 003 har jeg ikke prøvd. Som med de fleste andre lydinterface, vil man nok risikere å støte på problemer fra tid til annen med Digidesigns produkter og, men i min erfaring er det de lager jevnt over rimelig stabilt. Endret 25. november 2007 av Zabulon Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Fikk litt lyst på et Apogee Ensemble også, Leste i en tråd på gearslutz at det ikke hadde kommet skikkelige leopard-drivere/software til det enda, så vet du det:) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det ser ut som de har lagt ut nye drivere: Link. Man må passe på å ikke installere de gamle, fordi de får Mac'en til å kræsje ved oppstart. Og det er gjerne de som ligger med produktet når man kjøper det ennå. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 If you choose to upgrade to Mac OS X 10.5 (Leopard), you will need to install it on a separate hard drive or drive partition. To use Pro Tools 7 currently, you will need to boot from a Mac OS X 10.4 (Tiger) startup system. Geir Ah. Best å vente med Leo for min del da Digidesign har jo av en eller annen grunn bare støtte for 32-bit Vista og. Grenseløst irriterende, da man fortsatt må leve med den dustete RAM-begrensningen fra Win XP 32-bit. Og derfor ble det ikke ProTools på meg i denne omgang. Gidder ikke å vente på noe jeg ikke vet når kommer. I mellomtiden har Apple lansert Logic versjon 8, og priset fullversjonen (Logic Studio, som kommer med 49Gig med software, samples og effekter) til 3990. Så da ringte jeg min Mac-forhandler og bestilte den i stedet. Så har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe et Apogee Ensemble interface. Det kan ta litt tid, her om dagen døde vaskemaskinen vår, og der røyk de pengene... Geir Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Nå trenger jeg litt hjelp. Jeg har Mbox, men ikke pro tools softwaren. Sjekket på digidesign sine hjemmesider der jeg kan kjøpe en "full install" for 60 euro. Men det viser seg å være en oppdatering fra Pro tools 6.X-7.4. Betyr det da at jeg må ha pro tools software på maskinen for å kunne installere 7.4? (Jeg har egentlig 6.7 versjonen, men jeg har prestert å rote bort installasjons cd'ene for mac ) Takk for svar -Mikael Endret 3. januar 2008 av Liquidkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå