Windows8 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei! Når jeg spiller på min T2400(1.83GHz), og sjekker i speedFan; så ligger temperaturen på 72-73 og har også vært oppi 75 grader! Det kan ikke være noen vanlig temperatur i og med at når jeg spiller så begynner CS Source å lage små bugs ved at det dukker opp tjukke streker i grafikken:S Hva kan jeg gjøre? Håper på mange svar:) Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 T2400 ? Det er vel en laptop CPU right? I så fall så er det en litt over normal temp, så er du sikker på at du gir pcen god nok kjøling ved å gi viftene mulighet til å suge inn kald luft? Evt så kan du prøve det trikset en kamerat av meg bruker når han skal spille med skolepcen. Han tar å henter et par fryselementer og legger de under der det er brennvarmt og så kan han spille 1 time eller mer - og så er det bare å legge de tina elementene tilbake og fortsette å rulere Hvem er leverandøren av pcen din foresten ? Og hva er skjermkort temperatur / skjermkortmodell ? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Jepp,laptop CPU. Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1536. Ati X1400. Vet ikke temperaturen på gpu'en nei:( Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 http://www.techpowerup.com/atitool/ Prøv det, funker garantert. Og har du prøvd å kjøle ned pcen med kjøleelement? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kan laste ned ATI tool for å sjekke temp på gpu. 75 grader er ikke så fryktelig varmt på den CPUn under load, skal takle 100grader. Buggene i grafikken skyldes mest sannsynlig skjermkortet. CPUn vil klokke seg ned om det blir for varmt ikke lage grafikkfeil. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Nei, har ikke prøvd det Nets. Har vært borti det programmet. Skal prøve det på denne maskina. Men viser ikke temperatur for GPU da? Takk for svar;) Endret 1. september 2007 av RePaC Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 I tillegg til det, så står vifta på konstant når jeg har i strømledninga. Var ikke slik da jeg hadde kjøpt den. Må bytte vifte da eller? Har også åpna dekselet å renset for støv. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det at CPU når 75grader er ikke farlig, prossesorer som er lagd for bærbare pc'er tåler høyerer temperatur får de blir ødelagt. Har en kompis som har fått sin T2300 opp i 120grader og det eneste som skjedde var at pc'en slo seg av. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Men hvorfor dukker det opp bugs i spillet? Etter en stund spilling altså? Regna med det var at noe ble varmt hvertfall, om ikke CPU så skjermkortet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vis bugsene kommer av at noe er for varmt så er det skjermkortet som er synderen og ikke CPU. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Vet du om no viftestyringsprogram? Siden det er laptop, så kan jeg øke vifta og få den litt kjøligere muligens. Har allerede prøvd SpeedFan, men finner ikke ut hvilket hovedkort jeg har. Endret 5. september 2007 av RePaC Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kanskje dette kan hjelpe deg: Notebook Hardware Control Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har brukt NHC også Man kan sette ned antall volt til lavere verdier. Hvis vi snakker om samme program nå. Men får legge det inn igjen;) Endret 10. oktober 2007 av RePaC Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det stemmer, er samme program dere snakker om. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Regna med det, prøvde programmet en stund, men ser ikke ut til å hjelpe så mye selvom jeg klokka ned prossesoren. Får vel bare sende inn pcen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå