Big SturL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Prosessoren er 1333 som gir en FSB på 333MHz, som ved 1:1 gir minnebussen 333MHz (666MHz effektivt) Klokker du denne til 400MHz utnytter du minnet. Nå har jeg seff ikke lest på overklokking på en stund, men det kan hende det er separate PLL's på nye Intel-HK, så du kan stille minnebussen "uavhengig". Hvis du lurer på sånt anbefaler jeg at du leser en overklokkingsguide. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 her står det da fsb: 1333MHZ da. Men har dette noen innvirkning på spill eller gjelder det tunge programmer som photoshop filmredigering eller noe sånt? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 JEPP, har ikke nekta for det. 1333MHz FSB er den effektive FSB-en. Du tar da "grunn FSB-en" og ganger den med fire. Voilá! Og, et tips, ikke tenk mer på det Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ok, glemmeboka notert. Hvilke butikker vil det lønne seg å bestille fra da? Siden det ser ut til at alt er klart, tenkte SHG og netshop, eventuelt netshop og amentio? Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 pcutstyr.no , amentio.no og shg.no er vell de billigste vil jeg tro. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jepp. Selv bestiller jeg alt fra SHG, da det er der jeg jevnt over får de laveste prisene, god support og greie fraktpriser. PCutstyr og fraktpriser, haheheheheahae, latterlig. Legg til mer enn 3 ting, og du skal få se. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) På akkurat denne PC'en da? (skal også kjøpe den billigste S-ATA disken til denne PC'en jeg tar hardiskene fra sånn at den kan funke innimellom) Endret 5. september 2007 av chokke Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jo, ser fint ut det. Men hvorfor P5KC? Ta heller et vanlig P5K-kort. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Noen som anbefalte det. Derfor jeg lagde post, jeg har ikke cluet om hva som lønner seg og ikke. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Forskjell på PK5 og PK5C er hva? Ser ut til at shg.no har alt på lager, og netshop har kabinettet på lager. Bestiller vel i kveld, så siste raske sjekk om at alt ser OK ut? Litt kjipt å bestille feil da. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 C støtter vel både DDR2 og DDR3. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Ser ut til at jeg bestiller imorra . 8500 ble totalprisen, ikke gærent i det hele tatt. Hvordan er shg med tanke på levering? Siden all innmaten blir bestilt derifra, iforhold til netshop (kabinettet)? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) SHG er som regel like raske som alle andre nettbutikker. Hmm... Hvis du skal bestille kabinett fra Netshop kan du like så gjerne bytte ut de Corsair brikkene med noen Mushkin HP2-brikker. De kan overklokkes ganske bra. Edit: Evt. kan du drite i å kjøpe det Lian Li kabinettet og heller gå for et Antec P182 som er et betydelig bedre et. Av mange sett på som det beste kabinettet som er laget Det har de på SHG, så får du tatt alt derfra. Endret 6. september 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 De koster 500 kroner mer da (siden de steg i pris for noen dager siden...), og overklokking var ikke førsteprioritet (men sikkert senere, så verdt investeringa?). Hoho, gleder meg som en unge på julaften nå Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Oja, du skal ha 4GB, sant det... Hmm, hadde jeg vært deg ville jeg gått for 182-en og tatt alt fra SHG. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Er det bra kjøling på det iforhold til Lian Li? Og følger alle vifter og sånt med? Ser ikke ut til å være noe innsug fra sia eller foran, kun fra toppen og utblåsning bak? Må si jeg likte Lian Li sin løsning bedre da isåfall... Og er det ikke bra å overklokke 4 GB ram iforhold til 2GB Endret 6. september 2007 av chokke Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Antec P182: http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09182 En test: http://www.xsreviews.co.uk/reviews/cases/antec-p182/ Du finner en del fler med google. Du får "bare" plass til 4 harddisker der siden du må fjerne den øverste kassa. (Den er berre i veien uansett) Trur nok Antec P182 blir stillere og kjøler bedre en det Lian Li kabinettet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Og man kan sette inn alt på vanlig vis bare at PSU'en er nederst, så alt blir flytta en PSU-høyde opp, ja? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå