Gå til innhold

Yes da, ny spill-pc til rundt 10.000


Anbefalte innlegg

Sitter med en 2x 250 GB S-ata disker, regner med de er 7200 rpm. Men er helt blank på det 16, 32 og 64-bit systemet. Er alle vistaene der ute 64 bit? Hvis nei, vil den prossessoren som står lenger opp være 64 eller 32 bit?

 

Og hva var perpendikulær-disker? Tjener man en god del på å ha de, som sagt, skal ikke bestille NÅ, kan sikkert vente en stund (noen uker++)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chokke: E6750-CPUen (forøvrig same CPU som eg har, ein kongeCPU) er bygd på 64bits-arkitektur, med andre ord vil det absolutt vere klokt å kjøre 64bit Vista med den. Vista kjem forøvrig i både 32bits- og 64-bits utgåve.

 

Perpendiuklær lagring er ein ny og raskare måte å lagre på harddiskar. Nøyaktig korleis teknologien fungerar veit eg lite om (du finn det sikkert ut om du leitar litt i lagringsmedier-kategorien), men teknologien er like om hjørnet, om det ikkje allereie finst diskar som støttar den.

 

Uansett, om du har 2 stk. 250GB Sata-diskar, så er det berre å kjøre dei i RAID0, så kan du eventuelt investere i perp-diskar seinare. Du vil iallefall ikkje få nokon flaskehals om du kjører desse to i RAID.

 

Fulgu:

AMD + Nvidia = sant

AMD + ATI = sant

Intel + Nvidia = sant

Intel + ATI = sant

 

Everything goes. :)

Lenke til kommentar

Så det jeg trenger da er RAM, eller bare velge noe av det billigste 4 GB RAM? Hvordan type isåfall, og et kabinett da :) . Juuhuu

 

Men "intel core duo 2", er det to i en, eller må jeg kjøpe to eller er det en av oppgraderingsmulighetene når det byr seg? Samme er vel med SLI på kortene? eller er jeg bare dum nå?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Hehe.. Intel Core 2 Duo er ein CPU med to kjerner, eller to CPUar i ein, om du vil.

 

RAM: med desse brikkene gjer du ikkje eit dårleg kjøp. Rimelege og raske. Pass berre på at hovudkortet du kjøper støttar desse brikkene. Det gjer det truleg, men enkelte HK er litt kresen på kva RAM det støttar. Kva HK går du for, btw?

 

Kabinett har eg ikkje så stor peiling på, men eg er iallefall særs nøgd med mitt Antec P180. Stort og lettbygd.

Lenke til kommentar

Nå er jeg så klar for å bestille, men mangler kabinett enda :( . Investere i et ganske dyrt eller ikke?

Og utifra handlevognen, hvilke butikker lønner det seg å kjøpe fra? Tenkte netshop.no og entern shg.no eller amentio. Eller bare kjøpe alt fra netshop siden de har alle varene?

 

Det er noen krav for kabinettet: Det skal være sort, ganske stilrent (ikke noe juggellys eller neondrit), uttrekkbar greie til hovedkortet er et pluss. Har ikke mye peiling på bygging av pc så det bør ikke være så avansert, et helt enkelt, men holdbart.

Makspris er rundt 2000, maks. Skal ha det i maaange år (og regner med ATX-standaren holder en stund?).

 

Sett på dette, men har hørt det er litt skranglete og tynt/svakt.

Dette er vel et alternativ?

Eller gidde å investere i dette (Er det midi eller maxi?)?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Inno3d'kortet har halvparten av minnet da, iforhold til det MSI som er satt opp (som forøvrig er billigste med 640 MB)

Og hva er båndbredden til minnet? Det du linka til hadde jo PC6400 mens mushkin har PC9000, hørtes ut som store tall, men har det effekt som er merkbar/nevneverdig?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...