waerg34g Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Hei, Min Hiper Type-R 580 PSU tok kvelden for et par uker siden. Maskinen var avslått, men sikringen var gått samtidig. Den har stått koblet via et Bandridge overspenningsvern til strømnettet. I går fikk jeg ny PSU takket være reklamasjon, men etter å ha montert den inn i PC-en skjer det..... ingenting... Mens PSU var i retur fikk jeg noen nye deler til maskinen, DVD brenner, harddisk, CPU, minne og kabinett. Monterte disse inn og håpet på at min gamle PSU som jeg hentet opp fra kjelleren skulle duge et par uker. Det gjorde den ikke, men jeg antok at dette skyldtes at den kun har en 20pins hovedkontakt. Litt mere detaljer: Når jeg kobler PSU til strømnettet og skrur den på lyser led-en på HK, men det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på powerknappen. HK er et ASUS A8N SLI Deluxe, med en AMD 64x2 4200, 4GB Corsair RAM. Skal forsøke med på å demontere mest mulig for å se om noe kan ha blitt koblet feil på veien, men dersom noen har ideer er jeg takknemlig. Tips til hvordan jeg kan sannsynliggjøre at det er HK som er feil blir også mottatt med takk. Så må jeg heller kjøre en ny returrunde... Endret 1. september 2007 av waerg34g Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 det kan virke som det er ledningane frå kabinettet som er kobla feil på hovedkortet Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Ser ut til at det enten var en koblingsfeil, eller at kontakten for power ikke helt fikk kontakt... Demonterte og testet med kun CPU og RAM, kickstartet HK og det funka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå