greenkoala Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hei, jeg skal kjøpe inn en pc til jobben som skal brukes til tung 3d grafikk. Jeg tenkte å kjøpe en maskin med to quad core prosessorer og SLI. Trenger hjelp til å finne et stabilt og raskt hovedkort til det. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Bedrifter har ofte innkjøpsavtaler mot et spesielt merke. Jeg vil anbefale deg å sjekke workstation-serien til deres leverandør. De vil ikke slå deg på pris, men regner man med tiden du bruker på å kjøpe, sette sammen og teste pc'en og support så tror jeg du ender opp på omtrent det samme. Endret 1. september 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du bør vurdere godt og lenge om du virkelig trenger 8 prosessor-kjerner, om du får mer ytelse ut av et SLI-system og hvor mye RAM du trenger. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hva slags applikasjoner skal du kjøre? 3D applikasjoner (maya ect.) liker seg ofte bedre med nvidia quadro, ati fireGL og 3D labs wildcat kort. Er ikke sikker på om nvidia quadro kortene støtter SLI. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke sikker på om nvidia quadro kortene støtter SLI. 9403456[/snapback] Sjekk Dual GPU Support på denne siden, og NVIDIA® SLI™ Technology på denne siden. Alt avhenger selvfølgelig fortsatt av hvilke applikasjoner trådstarter skal kjøre. Lenke til kommentar
greenkoala Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Det er snakk om å bruke FSX for å bygge en verden og 3D studio som modellbygger. 3D studio krever ikke all verden hardware, FSX tar det man har. Nyeste service-packen til FSX skal gjøre den mer vennlig mot flerkjerneløsninger, derfor tanken om flest mulig kjerner. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hovedkort Prosessor Husk å bestille 2 prosessorer da... Lenke til kommentar
greenkoala Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Takk for tipset, skal sjekke det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå