vinzenT Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) EDIT: se slutten av tråden. Spørsmålet nå er: har 2 hdd'er, hvordan hvordan funker det hvis jeg formaterer den ene hdden (som ikke har noen filer jeg trenger) og legger inn windows på den. Hvordan hente filene tilbake fra den andre disken som ikke er formatert elns. Jeg trodde at jeg måtte formatere disk nr. 2 i diskbehandling før jeg kunne bruke den..? Hei Tengte å formatere pcen i dag, da i dag er den eneste dagen på lenger jeg kommer til å ha tid. Problemet er at jeg har klart å fylle opp den eksterne harddisken og enda er det ca. 100 GB med ting som jeg må beholde. Noen der ute som vet hvordan jeg kan skaffe meg 100 GB, så er jeg veldig takknemlig for svar -vinzenT Endret 1. september 2007 av vinzenT Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kjøpe en ekstra ekstern harddisk? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du liker det sikkert ikke, men hva med å kjøpe enda en ekstern harddisk? Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 ja det er en mulighet... vil helst slippe å bruke noe serlig penger på dette her. Noen som vet hvor mye en ekstern hdd koster på elkjøp? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du må nok opp i 700. Men, du kan jo også kjøpe en intern harddisk, putte den inn i maskina, og overføre filene til den, og ta den ut igjen, da. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 700 kr!? litt mer en jeg hadde tengt å bruke . Er litt usikker på det med å kjøpe en intern hdd og bare ta den ut... er det ikke sånn at du må formatere den i diskbehandling før den vises i windows? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ikke vet jeg, jeg la til for en grunn Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 noen andre som vet? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 700 kr!? litt mer en jeg hadde tengt å bruke . Er litt usikker på det med å kjøpe en intern hdd og bare ta den ut... er det ikke sånn at du må formatere den i diskbehandling før den vises i windows? 9403203[/snapback] Det må du ikke. Du kan kjøpe en ny hd, sette den inn i maskinen, og overføre alt du skal ha. Så kan du formatere den andre harddisken som du skal formatere, og installere OS-et på nytt, og alle filene ligger i den nye HD-en Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 hmmmm kanskje jeg har driti meg skikkelig ut... Har jo allerede 2 stk hdd i pcen. men har alltid levd i den tro at jeg må formatere den i diskbehandling før jeg får ut noen av filene... noen som kan mekke en liten "guide" om hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du kan jo eventuelt lage en ekstra partisjon på ene harddisken for å flytte alle filene du skal ta vare på over der. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Du kan jo eventuelt lage en ekstra partisjon på ene harddisken for å flytte alle filene du skal ta vare på over der. 9403265[/snapback] Den fatta jeg ikke noe serlig av... Hva skal jeg partisjonere med? Er det sånn at viss jeg partisjonerer den hdden som ikke har os på seg, så vil den vises i windows med en gang? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du kan laste ned f.eks norton partition magic. Meningen med å lage flere partijoner er at pc'en oppdager en harddisk som flere. Derfor kan du beholde alle system filene på C:, men du lager en ny partisjon (harddisk) som blir hetende D:. Da kan du flytte alle filene du trenger over på D: for så å reformatere C:. På denne måten så mister du ikke de dataene som du har lagt over på D:. Ble litt rotete men håper du skjønte det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 går det ann å laste filene over til noe web hotel? eventuelt hva er det beste? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Tviler på om noen web-saker tilbyr 100GB lagringsplass (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå