Hoset Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg en bærebar (Asus F5R) og den funker fett bortsett fra den klarer nesten ikke gjøre noen spill. grafikkortet er et redeon xpress 1100 128 mg. Det jeg lurte på er om det er mulig å overklokkke det kortet eller er det mulig å stappe i ett nytt kort? :S Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Nå har jeg ingen erfaring fra denne modellen, men generelt fraråder jeg å overklokke en bærbar maskin grunnet varme. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Så langt så jeg vet går det heller ikke an til å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar pc. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Så langt så jeg vet går det heller ikke an til å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar pc. 9416091[/snapback] Endelig noen som sa kjøpe og ikke bytte Som mange sikkert vet, så bruker de bærbare PCene som kommer med feks GO7600, Mobile Radeon ol. PCI-Express grensesnitt, noe som vil si at man kan bytte det ut, men man får jo ikke tak i kort uten videre da Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Så langt så jeg vet går det heller ikke an til å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar pc. 9416091[/snapback] Endelig noen som sa kjøpe og ikke bytte Som mange sikkert vet, så bruker de bærbare PCene som kommer med feks GO7600, Mobile Radeon ol. PCI-Express grensesnitt, noe som vil si at man kan bytte det ut, men man får jo ikke tak i kort uten videre da 9518443[/snapback] Jeg har et GO7600 i min bærbare slik jeg så det når jeg åpnet den, var det ikke noe spor det var akkurat lik en cpu, det va bare en liten chip festet til hovedkortet, og hvis du finner et nytt skjermkort til en bærbar er du virkelig god, men du er enda bedre hvis du klarer å montere selv Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Så langt så jeg vet går det heller ikke an til å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar pc. 9416091[/snapback] Endelig noen som sa kjøpe og ikke bytte Som mange sikkert vet, så bruker de bærbare PCene som kommer med feks GO7600, Mobile Radeon ol. PCI-Express grensesnitt, noe som vil si at man kan bytte det ut, men man får jo ikke tak i kort uten videre da 9518443[/snapback] Jeg har et GO7600 i min bærbare slik jeg så det når jeg åpnet den, var det ikke noe spor det var akkurat lik en cpu, det va bare en liten chip festet til hovedkortet, og hvis du finner et nytt skjermkort til en bærbar er du virkelig god, men du er enda bedre hvis du klarer å montere selv 9519507[/snapback] Har faktisk vært med på å montere nytt skjermkort i laptop. Både spor og slikt du snakker om. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Så langt så jeg vet går det heller ikke an til å kjøpe et nytt skjermkort til en bærbar pc. 9416091[/snapback] Endelig noen som sa kjøpe og ikke bytte Som mange sikkert vet, så bruker de bærbare PCene som kommer med feks GO7600, Mobile Radeon ol. PCI-Express grensesnitt, noe som vil si at man kan bytte det ut, men man får jo ikke tak i kort uten videre da 9518443[/snapback] Vell,det har ikke PCI-Xpress spor lik en stasjonær PC,så det er ikke dermed automatikk i at man kan bytte det ut.... Lenke til kommentar
Ske1eton Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 MXM standard gjør det mulig å bytte skjermkort på bærbare. Feks MXMIII av typen go7600 vil la seg bytte med et go7xxx av høyere klasse. Det er noen variasjoner innenfor standard i fysisk størrelse og plassering av komponenter selvfølgelig,men skulle være greit å finne ut av. Sjekker man på ebay finns det allerede et godt utvalg MXMIII skjermkort til bærbare med bilder som gjør det lettere å se oppbygning osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå