Gå til innhold

XP i stede for Vista

Kennern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk installert XP på pc'n, Men det funker ikke og få internett på en eller annen grunn så kan det være at det ikke skal gå an og få XP over vista? hørte at det er no sperre så det ikke skal gå ann... :(

Siden jeg har XP på den nå også så går det an og gjøre den om til Vista Uten cd?

Det gikk an og formatere uten cd når det var Vista på den--

Endret av Kennern
Lenke til kommentar

Håper dette hjelper:

For det første: Nei det er ingen sperrer på en PC slik at du ikke kan legge inn det ene eller andre OSet.

For det andre: Grunnen til at du ikke klarer å få internett til å virke er nok drivere. XP har ikke drivere til nyere hardware innebygd, og du må dermed laste disse ned og legge dem inn selv.

Svaret på det siste spørmålet ditt er at nei, det går ikke an å installere Vista uten CD, og nei det går heller ikke an å formatere systemdisken uten CD.

-KJ

Lenke til kommentar
For det andre: Grunnen til at du ikke klarer å få internett til å virke er nok drivere. XP har ikke drivere til nyere hardware innebygd, og du må dermed laste disse ned og legge dem inn selv.

Hvordan vet jeg hva, åssen drivere jeg skal laste ned?

Endret av Kennern
Lenke til kommentar

Tja, siden du sliter med å komme på nett, så er det jo nærliggende å tro at det driver til nettverkskortet du trenger. Enten har du et eget nettverkskort, eller så har du et hovedkort med nettverkskort innebygget - det siste er mest sannsynlig. Gå til hjemmesiden til hovedkortprodusenten, søk etter drivere, velg ditt hovedkort og last ned nettverksdriver for xp.

Enten det, eller så går du tilbake til vista og kjører heller spillene dine i compability mode, slik jeg skrev i tredje post her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...